Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Euroskepticismus a Brexit v historickém kontextu
Naumenko, Iurii ; Říchová, Blanka (vedoucí práce) ; Romancov, Michael (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice prezidencializace politiky v případě premiéra Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Práce se zaměřuje na to, jak se proměňovaly vztahy britského ministerského předsedy s ostatními členy kabinetu, a to v kontextu evropské integrace. Zkoumáme první rok vládnutí prvního kabinetu Theresy Mayové. Práce bere ohled na historický vývoj, a to na momenty, které jsou vzhledem k tématu relevantní. Podniká se exkurz do dějin eurointegrace ve vztahu k Velké Británie, respektive na ty události, které mohly určitým způsobem determinovat současný vývoj, který vyústil v hlasování o Brexitu a nástup Theresy Mayové do funkce předsedy vlády Velké Británie.
Výuka Regionální geografie Spojeného království Velké Británie a Severního Irska jako prostředek pro rozvoj mezipředmětových vazeb vzdělávacích oborů zeměpis a anglický jazyk na 2. stupni ZŠ
NERADOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá tématem výuky regionální geografie Spojeného království Velké Británie a Severního Irska na 2. stupni ZŠ. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak se liší přístupy ve výuce regionální geografie Spojeného království na Gymnáziu v Sedlčanech a ZŠ Kosova Hora. Dalším cílem také bylo zjistit stav znalostí žáků týkajících se sledovaného tématu. Teoretická část práce se zabývá postavením práce v rámci kurikulárních dokumentů platných v České republice, tj. rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, tematické plány a vybrané učebnice zeměpisu a anglického jazyka. Část práce je také věnována didaktickému rozboru těchto učebnic. Na základě prostudovaných materiálů a návštěv výuky bylo sestaveno pilotní šetření pro žáky třídy tercie Gymnázia Sedlčany a 8. třídy ZŠ Kosova Hora týkající se Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Na základě výsledků pilotního šetření byly připraveny náměty výukových aktivit, které se dají použít jak ve výuce zeměpisu, tak ve výuce anglického jazyka. Tyto aktivity mohou být podrobněji zpracovány v diplomové práci.
Přístup k diagnostice školní zralosti ve třech zemích Evropy
Kubíčková, Anna ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
NÁZEV: Přístup k diagnostice školní zralosti ve třech zemích Evropy AUTOR: Bc. Anna Kubíčková KATEDRA Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce srovnává přístupy k diagnostice školní zralosti v České republice, ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v Rakousku. V teoretické rovině vysvětluje pojem školní zralost, předkládá možné důsledky nedostatečné zralosti dítěte nastupujícího do prvního ročníku ZŠ a uvádí příklady diagnostických materiálů využívaných k hodnocení školní zralosti a připravenosti dítěte v České republice i v zahraničí. Práce popisuje specifika předškolního a počátku základního vzdělávání, blíže charakterizuje procesy při nástupu dítěte do základního vzdělávání a objasňuje způsob zapojení vzdělávacích autorit do diagnostiky školní zralosti ve třech zkoumaných zemích. Skrze výpovědi pedagogů a odborníků těchto tří zemí srovnává přístupy k diagnostice školní zralosti a nástupu dítěte do základního vzdělávání v praxi. Práce se také zabývá rozdílnými postupy při předávání dokumentů obsahujících informace o předškolním vývoji mezi mateřskými a základními školami, různorodostí vzdělávání v jednotlivých zemích Spojeného Království, současně probíhající vzdělávací reformou v Rakousku či diagnostikou školní zralosti dětí se...
Knihovnické organizace a sítě ve Velké Británii
Morongová, Václava ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Římanová, Radka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem knihovnických organizací, spolků a sítí, které mají bezprostřední vliv na rozvoj knihoven a knihovnictví. Hlavní pozornost byla věnována knihovnickým organizacím Spojeného království. Byla provedena analýza současných aktivit a cílů vybraných organizací. Dále diplomová práce představuje knihovnické organizace České republiky, jejich historii a aktuální činnost. Závěr práce přináší srovnání britských a českých knihovnických spolků. Sledována byla především knihovnická legislativa, zaměření knihovnických organizací, směřování jejich aktivit a využívání prvků Webu 2.0. Byly definovány oblasti možného budoucího rozvoje českých spolků.
Vojenská spolupráce Velké Británie s Francií jako reakce na omezení výdajů na obranu
Zajíček, Jakub ; Váška, Jan (vedoucí práce) ; Čížek, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vojenským partnerstvím Spojeného království Velké Británie a Severního Irska s Francií v době od konce studené války po podepsání dohod o zvýšení spolupráce v oblasti obrany na konferenci v Londýně v listopadu roku 2010. Práce analyzuje jednotlivé faktory, které přispěly k rozvoji kooperace mezi oběma státy a jejím cílem je potvrdit či vyvrátit tezi, že za bezprecedentním sblížením Británie s Francií v sektoru obrany v roce 2010 stojí rozpočtové škrty, kterými tehdejší britská vláda reagovala na dopady hospodářské krize. Téma je rozděleno z důvodu samostatné analýzy jednotlivých faktorů do tří kapitol. V první části se studie zabývá dynamikou a vývojem vojenské součinnosti mezi oběma zeměmi po skončení studené války, s důrazem na závěry londýnského summitu v roce 2010. V druhé části dochází k analýze finanční situace ministerstva obrany v jednotlivých obdobích od roku 1990. Kapitola zkoumá reakci a konkrétní opatření ministerstva obrany na nedostatek zdrojů pro naplnění požadovaných nároků a důvody, proč k rozvoji spolupráce mezi Británií a Francií nedošlo již dříve. Třetí část se zabývá zahraničně-politickými aspekty a cíli zahraniční politiky britských vlád od roku 1990, jež ovlivnily vývoj a podobu budoucí spolupráce obou zemí.
Kulturní rozdíly ve výchově dětí v českých a anglických rodinách
Zmeková, Olga ; Slaboch, Martin (vedoucí práce) ; Tereza, Tereza (oponent)
Diplomová práce představuje vzdělávací systémy České republiky a Anglie. Při zadávání tématu diplomové práce si autorka neuvědomovala obsáhlost a složitost problematiky. Proto v průběhu studia dokumentů, vyhledávání informací a hledání respondentů došlo k užšímu zaměření práce pouze na srovnávání vzdělávacích systémů obou zemí a jejich porovnání z pohledu pedagoga. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část staví na informacích získaných studiem dokumentů. Autorka představí oba systémy, jejich historii, základní znaky a jednotlivé úrovně školství. K řešené problematice existuje poměrně dostatečné množství literárních i internetových zdrojů. Praktická část práce představuje výsledky kvalitativního výzkumu. V rámci práce proběhlo deset rozhovorů s pedagogy, kteří mají zkušenost s českým i anglickým vzdělávacím systémem. Kvůli obsáhlosti tématu si autorka vybrala právě kvalitativní výzkum, konkrétně polostrukturovaný rozhovor, který umožňuje dané téma prozkoumat do hloubky. Učitelé měli možnost sdělit své poznatky a zkušenosti, které získali v rámci svého profesního života. Díky uskutečněným rozhovorům měla autorka práce možnost objevit nové informace, které se z literatury nedozvěděla. Osobní prožitek respondentů přinesl práci určitou autentičnost. V závěru práce je uvedeno shrnutí informací, které se autorce podařilo sesbírat.
Pracovní poměr a jeho zánik - komparace právní úpravy ve vybraných státech EU
Doupovcová, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá právní úpravou zániku pracovního poměru v České republice a ve vybraných státech EU, jimiž jsou Slovenská republika a Spojené království Velké Británie a Severního Irska. V teoretické části jsou stručně vymezeny základní pojmy, se kterými tato práce pracuje a analyzována právní úprava skončení pracovního poměru v jednotlivých zemích. V praktické části je obsažena komparace právní úpravy vybraných států s právní úpravou České re-publiky. Součástí této práce je také rozbor konkrétních smluv uzavřených v těchto státech.
Bankovnictví ve vybraných státech
Pešek, Petr ; Křížek, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vzájemným porovnáním bankovních systémů České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Porovnání je provedeno prostřednictvím samostatně zvolených obecných a finančních ukazatelů a charakteristik, které přehledně a srozumitelně vystihují oba bankovní systémy. Cílem práce je především oba systémy porovnat na základě nejnovějších dat a údajů a zároveň vystihnout významné rozdíly, ve kterých se od sebe odlišují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.