Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 220 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Hodnocení tréninku a výkonnostního vývoje atleta
Takácsová, Markéta ; Vostatková, Pavlína (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Hodnocení tréninku a výkonnostního vývoje atleta Cíle: Cílem této práce je analyzovat a zhodnotit výkonnostní vývoj sprintera, který přešel k atletice z jiného sportovního odvětví ve věku 17 let. Práce se zaměřuje na analýzu sportovní přípravy, hodnocení výkonnostního vývoje v atletických disciplínách 60 m a 100 m a identifikaci klíčových faktorů ovlivňujících jeho sportovní úspěch. Metody: V práci byla použita metoda obsahové analýzy tréninkových deníků z RTC, ve kterém posuzovaný sprinter dosáhl osobního maxima v běhu na 100 m. Jedná se o RTC 2012/2013. V rámci analýzy byl hodnocen také předcházející RTC 2011/2012. Z tréninkových deníků byly získány a následně zhodnoceny obecné tréninkové ukazatele a speciální tréninkové ukazatele pro sprinty v atletice. Tyto tréninkové ukazatele byly porovnány s doporučenými hodnotami pro kategorii mužů dle Kampmillera a kol. (2002) a hodnotami, které byly zjištěny u jiných atletů v rámci jednotlivých studií. Výsledky: Z analýzy tréninkových deníků vyplynulo, že sledovaný sprinter P. B. překročil doporučené hodnoty u objemu posilování se zátěží a několikanásobně také u odrazových cvičení. V rámci porovnání s jinými závěrečnými pracemi dosahoval sledovaný sprinter také vyšších hodnot. Srovnatelné hodnoty s doporučenými a také dalšími studiemi vykazuje u...
Kondiční příprava v rychlostní kanoistice
Zalubil, Jiří ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Kondiční příprava v rychlostní kanoistice Cíl práce: Vytvoření přehledu o periodizaci kondičního tréninku v rychlostní kanoistice. Zaměření na rozvoj jednotlivých kondičních složek a charakteristiku sportovního výkonu. Metoda: Rešeršní studie bez výzkumné činnosti. Jedná se o kvalitativní přehled informací, ze kterých jsou vyvozeny závěry bez jakékoliv kvantitativní manipulace či analýzy. Výsledky: Kondiční příprava je neoddělitelnou složkou ve sportovním výkonu v rychlostní kanoistice. V přípravě by měl být kladen důraz na rozvoj silových a vytrvalostních schopností. Je však zapotřebí dodržet správný postup a dávkování jednotlivých tréninkových prostředků k maximalizaci sportovního výkonu a dosahování vysoké úrovně trénovanosti. Závěry: Rychlostní kanoistika klade vysoké nároky na kondiční přípravu. Uplatní se zde hlavně sportovci s vysokou úrovní silových a vytrvalostních schopností. Klíčové slova: Rychlostní kanoistika, síla, vytrvalost, rychlost, kondiční složky, periodizace
Silový trénink pro rozvoj akcelerace
Sichrovský, Matěj ; Feher, Jan (vedoucí práce) ; Mejsnarová, Linda (oponent)
Autor: Matěj Sichrovský Název: Silový trénink pro rozvoj akcelerace Cíl: Cílem mé práce je vytvořit přehlednou rešerši odborné literatury a studií v oblasti rozvoje akcelerace pomocí silového tréninku. V praktické části bude mým cílem vybrat vhodné silové cviky a sestavit tréninkový plán v rámci tréninkového cyklu. Metody: Literární rešerše Výsledky: Na základě odborné literatury byla analyzována teoretická východiska související s akcelerací a silovým tréninkem. Výsledky literární rešerše a několika studií potvrdily, že silový trénink má na rozvoj akcelerace pozitivní vliv. Dále bylo do tréninkového plánu zařazeno devět silových cviků, které můžou být vhodné k aplikaci do tréninkové praxe. Klíčová slova: silový trénink, sprint, maximální síla, výbušná síla, akcelerace, síla
Hluk tramvajové dopravy v Brně
Dolíhal, František ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou dat z dlouhodobého měření hluku tramvají na točně v Brně-Komíně, resp. na točně Technologický park v Brně. Na základě hladiny akustického tlaku a frekvence hluku byly průjezdy posuzovány, zda docházelo ke vzniku kvílivého hluku pohybem po úzce stočeném traťovém oblouku. Paralelně s měřením hluku probíhal záznam meteorologických podmínek (teplota, relativní vlhkost a srážky). Spolu s údaji z paměti předřazené výhybky o identifikačním čísle vozu a inspekčními údaji poskytnutými Dopravním podnikem města Brna byla provedena analýza těchto vlivů na vznik kvílivého hluku. Je nalezena slabá závislost na vzdušnou vlhkost (a s ní závislou teplotou). Měření prokázalo rozdílné hlukové chování tramvajových vozů stejné konstrukce. Vliv přítomnosti vody v kontaktu, se projevil hlavně při vysychání. Ruční terénní měření ukazuje také na vliv rychlosti vozu. Z pozorování také vyplývá, že bude v budoucnu vhodné posoudit také vliv řidiče a celkové dynamiky jízdy (zejména zrychlení), tomuto se již tato práce nevěnuje.
Analýza rozdílů v biomechanických parametrech při tréninku fotbalistů na přírodní, nebo umělé trávě
Malata, Mirek ; Korvas, Pavel (oponent) ; Pavelka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je porovnat rychlost sprintu a rychlou změnu směru na přírodní a umělé trávě u fotbalistů, a ověřit, zda souvisí vyšší rychlost s větším rizikem zranění. Teoretická část popisuje historický vývoj fotbalu s jeho pravidly, tréninkový proces, biomechaniku běhu a jeho variaci ve sprintu a agility. Dále se zaměřuje na popis a souvislosti spojené s přírodními a umělými trávníky pro fotbal. V praktické části se testuje pomocí dvou standardizovaných testů, běžeckého sprintu na vzdálenost 30 metrů a 5-0-5 agility testu, na kterém povrchu je sportovec rychlejší.
Zvýšení traťové rychlosti v úseku trati Přelouč - Heřmanův Městec
Prikner, David ; Javořík,, Tomáš (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvýšením traťové rychlosti v úseku trati Přelouč - Heřmanův Městec. Práce obsahuje analýzu geometrických parametrů koleje a zahrnuje několik variant pro zvýšení traťové rychlosti pomocí optimalizace geometrických parametrů koleje. Dále jsou jednotlivé varianty porovnávány. Současně jsou prověřovány alternativní způsoby zkrácení jízdních dob a zvýšení atraktivity úseku.
Vnímání rychlosti protijedoucího vozidla
Pršeš, Faruk ; Rak, Martin (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti protijedoucího vozidla. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy, typy a kategorizace motorových vozidel, a jaký vliv má smyslové vnímání na odhad rychlosti. Praktická část se věnuje zkoumání naměřených odhadů rychlosti pohybujícího se vozidla, ve kterém se respondenti nachází a odhadu rychlosti protijedoucího vozidla v závislosti na věku, pohlaví, řidičských zkušeností a typu vozidla. V této části práce se nachází návrh, příprava a realizace experimentálního měření. Poté následuje vyhodnocení naměřených dat, která nám dávají lepší představu o tom, nakolik precizní jsou odhady svědků při dopravní nehodě.
Speed of Trains in Track Junctions
Horák, Matouš ; Kuchár, Martin
This work focuses on the speed of trains, primarily in railway stations. It also deals with the parameters which the speed depends on, for example the influence of the security device or the traction characteristics of the vehicles. As part of the practical part, a direct measurement of speeds in suitable locations was carried out. Modelling of these situations in the OpenTrack program will be done in a next article, where a comparison of both methods will be carried out.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 220 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.