Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika vybraných přístupů v předškolním vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra
Strýčková, Karolína ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zulić, Marija (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vybranými vzdělávacími přístupy, které se využívají u dětí předškolního věku s poruchou autistického spektra. V teoretické části vymezuje široký pojem autismu, roli předškolního vzdělávání, a popisuje metody práce s autistickými děti daného věku. Dále vysvětluje základní charakteristiky programu Son-Rise, Aplikované behaviorální analýzy a metody strukturovaného učení. V praktické části si v rámci kvalitativního výzkumného šetření práce klade za cíl získání přehledu názorů pedagogických pracovníků zaměřeného na výhody a nevýhody vybraných metod. KLÍČOVÁ SLOVA poruchy autistického spektra, strukturované učení, Son-Rise program, aplikovaná behaviorální analýza, vzdělávací přístupy, autismus, předškolní vzdělávání
Aplikace programu Son-rise v praxi mateřské školy
HODNÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak je metoda son-rise programu uplatnitelná v prostředí mateřské školy. Výzkumné šetření se zaměřuje na zjištění a ověření příznivých účinků tohoto programu v MŠ. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje historií a charakteristikou poruch autistického spektra. Dále popisuje metody využívané při práci s dětmi s PAS. A v poslední kapitole teoretické části se zabývá charakteristikou programu son-rise a jeho principy. Praktická část bakalářské práce popisuje případovou studii chlapce s PAS. V případové studii je popsána metoda son-rise v praxi mateřské školy u dítěte s postižením autistického spektra. Jsou zde popsány hlavní principy metody, které byly použity v praxi.
Where are the Boundaries of Normality? The Search for Autistic Subjectivity
Polčová, Lenka ; Stöckelová, Tereza (vedoucí práce) ; Szénássy, Edit (oponent)
Navzdory rastúcemu korpusu odbornej literatúry pojednávajúcej o poruche autistického spektra z multidisciplinárnych hľadísk zostáva stretnutie s realitou na spektre nedostatočne prebádaným územím. Bytie na spektre sa počas môjho dva roky trvajúceho etnografovania ukazovalo ako sporná situácia, podobná i odlišná od tej, v ktorej sú zauzlené ostatné ľudské bytosti. Predložená diplomová práca skúma ustanovovanie bytia na spektre v špecifickom hernom kontexte, všíma si rôznorodé zmesi interakcií medzi ľudskými a neľudskými agentmi, a zároveň sleduje mnohonásobné (a)symetrie, ktoré sa v priebehu tohto procesu vynárajú, s cieľom priblížiť realitu na spektre nesamozrejmým, procesuálne situovaným spôsobom a súčasne ňou spytovať povahu sociálna. Výskum sa odohrával v štyroch "herniach" a mapoval materiálne praktiky alternatívnej terapie Son-Rise. Prostredníctvom zrkadlenia, hlavnej terapeutickej praxi, sa neustále vyjednávajú, ustanovujú a stierajú hranice podobností/odlišností, z ktorých vyvstáva druhý ako autistický. Stávanie sa podobným zahrňuje radu vecí, okrem iného tiež osvojovanie si druhého (autistickej) citlivosti a uschopňovanie sa (tela) podobným spôsobom.. Text práce zachytáva i hybriditu, mnohosť a rozporuplnosť mojej výskumnej pozície, ktorá zásadne ovplyvnila uvažovanie o realite na spektre a...
Vývoj dítěte s poruchou autistického spektra za podpory metody Son-Rise
Josefyová, Aneta ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem u dětí s poruchou autistického spektra především v oblastech sociálních dovedností při využití metody Son-Rise. V teoretické části se zabývá obecným vývojem dítěte a také shrnuje základní rysy obvyklého vývoje dětí s poruchou autistického spektra, popisuje Son-Rise program a některé další použitelné metody. Praktická část zpracovaná na základě rozhovorů s rodiči a pozorování jejich dětí zaznamenává, do jaké míry a jak účinně může Son-Rise program ovlivnit vývoj dítěte, především v oblastech sociálních dovedností. Zároveň také na základě výsledků konstatuje, že ke zlepšení a rychlejšímu vývoji může přispět i doplnění metody Son-Rise programu dalšími metodami a postupy. KLÍČOVÁ SLOVA Son-Rise program, poruchy autistického spektra, metoda, terapie, program, dieta, vývoj, oblast sociálních dovedností
Porovnání výchovy dětí s autismem podle strukturovaného učení a podle Son-Rise Programu
Fialková, Karolína ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
Předložená bakalářská práce pojednává o dvou výchovných programech, se kterými mohou pracovat rodiče s dětmi s autismem. První část práce se věnuje stručné charakteristice poruchy autistického spektra. Uvedeny jsou různé podoby této poruchy s jejich popisem. Pokračuje text o biologickém původu autismu, jeho vztahu k mentální retardaci a ke spřízněným poruchám. Navazující blok vymezuje teoretické základy obou programů. Objasňuje jejich metody a principy s přihlédnutím k problémovému chování, komunikaci, sociální interakci a imaginaci. Zmíněny jsou i další přístupy využívané dotazovanými rodiči. Empirická část staví na rozhovorech s rodinami, které praktikují zkoumané programy. Výzkumným cílem je porovnat dané přístupy v klíčových aspektech. Záměrem výzkumných otázek bylo získání obrazu o tom, jakou roli zaujímá výchovný program ve vztahu rodičů a dětí, při společné interakci a komunikaci. Zájem byl i o podobu hry dítěte a o jeho interakci s cizími lidmi. Významným aspektem byl pohled rodičů na daný program i nelehkou situaci ohledně výchovy dítěte s autismem. Odhalené rozdíly ve výchově korelují s odlišnostmi teoretických základů, záměry i metodami daných programů.
Son-Rise jako nová alternativní metoda v přístupu k dětem s autismem
GÓRNÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá Son-Rise programem a rodinou, která touto metodou vychovává syna s autismem. Předkládá ucelené informace o dané problematice. Teoretická část je rozdělena do dvou hlavních celků. První je věnován historii a současnému pohledu na autismus. Je zde popsána triáda základních charakteristických oblastí, ve kterých se postižení projevuje. V první části je věnována pozornost i terapiím, které se používají v České republice. Druhá část práce je komplexní popis Son-Rise metody v práci s autistickými dětmi. Popisuje historii, vznik, principy a cíle Son-rise metody. Zabývá se terapeutickým týmem, podpůrným systémem pomoci a vzdělávání v Son-Rise programu a nastiňuje situaci v České republice. V praktické části je popsán cíl, metodika, zkoumaný soubor a výsledky výzkumu. Celá práce je zakončena diskusí a závěrem. Cílem práce je seznámit širokou veřejnost s využitím Son-Rise metody v rodině, která její pomocí vychovává syna s autismem. V práci je uplatněn kvalitativní výzkum. Je zde použita metoda dotazování, technika polořízeného rozhovoru s rodiči dítěte i vlastní zkušenosti z pozorování. Práce by mohla být vhodným materiálem pro rodiče dětí s autismem i odborníky zabývající se problematikou autismu. Práce by měla vyvolat zájem i z řad studentů, potenciálních terapeutů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.