Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Determination of firm boundaries: Influence of regulations and rule of law on firm size
Dočkal, Ondřej ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Schwarz, Jiří (oponent)
Study of determinants of firm size is important for policy making and economic theory, because much of economic growth takes place within firms and firms are prevailing form of organisation of production units in modern economies. Theory o↵ers contradictory views on e↵ect of quality of regulations and rule of law on firm size. Better regulatory quality in the environment of post-soviet countries enables firms to become larger. In the case of rule of law, the relationship seems to be rather fragile and of a more complex nature with ambiguous e↵ects, hence the matter re- mains subject of future research. Regulatory quality and rule of law explain only very little part of variations in growth rates of firms. Keywords: firm size determination, quality of regulations, rule of law, industrial organisation Character count: 73 717 Abstrakt Studium determinantů velikosti firem je důležité pro vytváření politik i ekonomickou teorii, protože velká část ekonomického růstu je způsobena růstem existujících firem a firmy jsou převažující formou organizace produkčních jednotek v moderních eko- nomikách. Teorie přináší protichůdné pohledy na vliv kvality regulace a právního státu na velikost firem. V prostředí postsovětských zemí je růst kvality regulace spojený s růstem velikosti...
Foreign Direct Investment in Emerging Markets: The Case of Turkey
Huseynli, Orkhan ; Geršl, Adam (vedoucí práce) ; Zeynalov, Ayaz (oponent)
This paper studies determinants of FDI in Turkey using panel data analyses. The results of the study show that political stability, education level, rule of law, and trade cost have significant impact on FDI inflow in Turkey while similarity in economy size of home and host country (Turkey) has not. The effect of the trade cost and rule of law was surprising but it gave a clue to new research area. It was concluded that next studies of FDI determinants in Turkey must be conducted at firms' level to better understand the behaviour of foreign direct investments in the country.
Normotvorná pravomoc Evropské komise
Lenfeld, Jiří ; Král, Richard (vedoucí práce) ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Svobodová, Magdaléna (oponent)
Normotvorná pravomoc Evropské komise, disertační práce Mgr. Mgr. Jiří Lenfeld, M.A.; školitel: doc. JUDr. Richard Král, Ph.D., LL.M. Univerzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra evropského práva Praha, březen 2013 Cílem této disertační práce je analyzovat roli Evropské komise v legislativním procesu EU, a to se zaměřením na postupy pro přijímání závazných právních aktů Unie. Evropská komise je jedním z hlavních orgánů Evropské unie. Zastupuje a hájí zájmy Unie jako celku a odpovídá za provádění politik EU. Omezit však roli Evropské komise pouze na úlohu exekutivního orgánu by bylo zavádějící. Její role v institucionálním systému EU je mnohem širší. Evropská komise je nejdůležitějším zákonodárcem mezi unijními orgány a je současně nadána takřka výlučnou pravomocí normotvorné iniciativy. Normotvorná pravomoc může být nahlížena ze dvou hledisek. V užším smyslu může být vnímána jako Evropské komisi Smlouvami svěřená pravomoc předkládat návrhy závazných právních aktů a přijímat prováděcí opatření k provedení závazných právních aktů Unie. Výkon normotvorné pravomoci nicméně nemusí vždy vést k vydání závazného právního aktu. Postupy pro přijímání právních aktů stanovené právem EU zahrnují několik fází: zjištění potřeby právní úpravy, vznik legislativního záměru a jeho následná realizace v procesu...
Dobré vládnutí v teorii a praxi
Vošahlíková, Radka ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Půček, Milan Jan (oponent)
Diplomová práce nabízí ucelený pohled na koncept dobrého vládnutí a to jak v teoretické rovině, tak i z hlediska jeho implementace v České republice. Cílem práce je zjistit rozpracovanost konceptu v oblasti teorie a s tím související jednotlivé principy, jeho pojetí v České republice, základní kritické body při implementaci dobrého vládnutí a možnosti k jejich odstranění. Pro analýzu současného stavu dobrého vládnutí v České republice je využito 13 výzkumných rozhovorů, které byly provedeny s odborníky zabývajícími se oblastí veřejné správy, ale také se samotnými pracovníky veřejné správy. Pro zpracování dat byla využita tematická analýza. Výsledky analýzy ukazují, že dobré vládnutí není v současné době plošně aplikováno. Vedle problémů s lidskými zdroji, komunikací, vysokou politizací veřejné správy, resortismem či s absencí dlouhodobé vize je při implementaci dobrého vládnutí v České republice významnou překážkou současná úroveň kulturních a společenských norem.
Utajený výkon veřejné moci a hodnoty chráněné ústavním pořádkem
Klaban, Vladimír ; Hřebejk, Jiří (vedoucí práce) ; Kudrna, Jan (oponent)
86 Abstrakt Cílem této diplomové práce je analýza a bližší vymezení podstaty utajeného výkonu veřejné moci a posouzení tohoto stavu z hlediska základních principů demokratického právního státu. Utajený výkon veřejné moci je svým způsobem v rozporu s přirozenoprávním pojetím a respektem k základním lidským právům a svobodám. Republika, tedy věc veřejná, by neměla mít před svým lidem příliš mnoho tajemství, pokud nemá být popřena její vlastní podstata. Utajování při výkonu veřejné moci je její specifickou oblastí spojenou zejména se zajišťováním svrchovanosti a územní celistvosti České republiky, ochranou jejích demokratických základů, ochranou životů obyvatel, jejich zdraví a majetkových hodnot. To je v souladu s ústavním pořádkem základní povinností státu. Zde má institut omezení přístupu k informacím své nezastupitelné místo a na ústavní úrovni je založen i v Listině základních práv a svobod, Evropské úmluvě o ochraně lidských práv a základních svobod a Mezinárodním paktu o občanských a politických právech. Otázka nutnosti volby mezi bezpečností a svobodou je v poslední době pokládána občanům v souvislosti s terorismem stále častěji. Postupy některých vlád při zadržování, omezování osobní svobody a vyslýchání podezřelých osob jdou v některých případech zjevně za rámec limitů považovaných za závazný...
Německo-čínský státoprávní dialog: kvantitativní analýza projektové náplně, 2000-2010
Trnka, Jan ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Mlsna, Petr (oponent)
Jan Trnka, "Německo-čínský státoprávní dialog: Kvantitativní analýza projektové náplně, 2000-2010" (bakalářská práce, Univerzita Karlova, 2011): 57 s. Německo-čínský státoprávní dialog (Deutsch-Chinesischer Rechtsstaatsdialog) tvoří od roku 2000 jednu z hlavních os německo-čínských vztahů. Třebaže se pozornost upírá zejména na každoroční oficiální konference, jeho podstatu tvoří německé a čínské vládní i nevládní instituce (ministerstva, univerzity, nadace, profesní a hospodářská sdružení) organizující desítky praktických projektů (právní poradenství, semináře, publikace a překlady, studijní programy aj.), jež se liší v profilu svých účastníků, formách i tématech. Cílem práce je poskytnout dílčí odpovědi na otázku, zda základní charakteristiky projektů odpovídají počátečním lidskoprávním cílům státoprávního dialogu. V normativní části proto práce zkoumá obecné motivy ke vzniku státoprávního dialogu a jeho počáteční podmínky. Následný podrobný popis základních kvantitativních charakteristik s korelačními analýzami zapojených organizací a projektů (formy, témata, účastníci) pak prvotní cíle konfrontuje. Práce dochází k závěru, že současná projektová náplň je sice relevantní vůči státoprávní tématice, avšak v naprosté většině případů se nezabývá explicitními cíli dialogu stanovenými na jeho počátku...
Aspekty, které mají vliv na vznik domácího násilí a způsoby postupu Policie ČR v případech domácího násilí.
JÁNOSOVITS, Vojtěch
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem Policie České republiky řeší situaci v případech domácího násilí a co má vliv na vznik tohoto násilí. Zjistit, zda jsou dostatečně účinné normy, které policistům poskytuje právní systém České republiky. Pro tento účel byly vytvořeny hypotézy. Zda rychlý a účinný postup policie v řešení situace na místě vzniku domácího násilí povede k zamezení hrozícího nebezpečí ze strany násilníka a jestli opatření, která jsou realizována na eliminaci nebezpečí mají nedostatky, které mohou mít vliv na konečné řešení konkrétní události. Jako zdroj informací jsem zvolil všechny případy nesoucí znaky domácího násilí, které se staly v okrese Strakonice v průběhu celého kalendářního roku 2009. Závěry jsem učinil na základě prostudované literatury, závazných a metodických pokynů a právních norem, které se týkají domácího násilí. Zvolil jsem kvantitativní výzkum a celý soubor 87 evidovaných případů jsem analyzoval technikou studia písemných pramenů a aplikaci typologické metody. Provedeným výzkumem celého souboru bylo konstatováno, že opatření, které realizovali policisté, tzn. analýza situace, právní kvalifikace, byla správná a adekvátní v kontextu se situací na místě. Jak dále z mého výzkumu vyplynulo, jsou právní normy v současné době užívané v souvislosti s domácím násilím dostačující a efektivní. Výsledky práce hodlám využít k prezentaci zjištěných závěrů, tedy míru účinnosti současných společenských nástrojů a postupů Policie České republiky při řešení situací se znaky domácího násilí. Mou snahou bude rovněž vstupovat do řešené problematiky domácího násilí a aktivně prosazovat zjištěné skutečnosti.
Krizové řízení v oblasti přeshraniční spolupráce v schengenském prostoru mezi Českou republikou a Rakouskou republikou (Horní Rakousko).
BOUCHAL, Dušan
Bakalářská práce je věnována tématu {\clq}Krizové řízení v oblasti přeshraniční spolupráce v schengenském prostoru mezi Českou republikou a Rakouskou republikou. Tato práce popisuje zdlouhavý proces vedoucí ke vzniku Evropské unie, ale též proces vedoucí ke vstupu České republiky do Evropské unie a následně k přístupu České republiky k schengenskému prostoru. Po vstupu České republiky do schengenského prostoru se otevírají možnosti spolupráce mezi oběma zeměmi. Práce je rozdělena do několika částí, které popisují proces a vývoj schengenského systému, legislativu Evropské unie ve vztahu ke krizovému řízení, postup členského státu v případě mimořádné události, spolupráci mezi Českou republikou a Rakouskou republikou v oblasti přeshraniční spolupráce v schengenském prostoru. Je zde uvedena legislativa Evropské unie ve vztahu ke krizovému řízení, ale též dílčí dohody a smlouvy jednotlivých krajů, týkající se vzájemné spolupráce na dané úrovni v oblasti přeshraniční spolupráce v schengenském prostoru, jako je například Smlouva mezi Českou republikou a Rakouskou republikou o vzájemné pomoci při katastrofách nebo velkých haváriích, Spolupráce mezi Jihomoravským, Jihočeským krajem, Vysočinou, Dolními Rakousy, Smlouva o rámcovém programu spolupráce mezi Jihočeským krajem a zemí Horní Rakousko. Na příkladu scénáře řešení krizové situace (rozsáhlé lesní požáry) je možno vysledovat, jakým způsobem by se řešila daná krizová situace. V příloze je uveden možný přehled spolupracujících subjektů Jihočeského kraje při řešení vzniklé mimořádné situace. Cílem práce je seznámení s legislativní úpravou krizového řízení Evropské unie, Schengenského prostoru mezi Českou republikou a Rakouskem, provést vyhodnocení kritických míst při řešení mimořádných událostí na území obou států.
The rule of law in the documents and activity of the Council of Europe
Šturma, Pavel
The contribution deals with the concept of rule of law in documents of the Council of Europe, with regard to the case-law of the European Court of Human Rights.
Legalita kosovského zásahu
Lachi, Olesea ; Kalová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pospěchová, Lucie (oponent)
Údery NATO, hned po jejich zahájení, vyvolaly velké debaty na celém světě: dilema spočívala v tom, že snaha zastavit ?etnické čistky? kosovských Albánců ze strany Bělehradu měla tak nejistý právní základ: zásah NATO v Kosovu totiž neměl mandát Rady bezpečnosti OSN. Zákaz použití síly je jus cogens v mezinárodním právu a výjimky které vyjmenovává Charta OSN zásah neospravedlňují. Přesto, mezinárodní společnost považuje zásah legitimním. Ve své práce bych se chtěla zaměřit právě na otázku legality kosovského zásahu NATO, částečně i legitimity, nebo nakolik se dá vykompenzovat ?neúplnou? nebo ?nedostatečnou? legalitu právní legitimitou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.