Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody RWCT na počátku školní docházky
Hálová, Martina ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím metod RWCT na počátku školní docházky. Zkoumá vhodné podmínky pro práci pomocí metod RWCT. Zabývá se výběrem metody prvopočátečního čtení a vhodnými výukovými materiály s ohledem na práci pomocí metod kritického myšlení. Popisuje třífázový model učení E-U-R a vybrané metody kritického myšlení. Praktická část obsahuje výukové lekce zpracované pomocí metod RWCT a shrnuje závěry akčního výzkumu. Výsledky práce zjišťují, že pokud mají žáci na počátku školní docházky vytvořené vhodné podmínky, jsou schopní pracovat vybranými metodami RWCT.
Program RWCT a výuka Českého jazyka a literatury na prvním stupni ZŠ
Bachová, Anna ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá programem RWCT v souvislosti s výukou českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Teoretická část zpracovává informace z odborné literatury. Tyto informace se týkají trendů v oblasti základního vzdělávání, konkrétněji pak trendů ve výuce českému jazyku a literatuře. Zabývá se východisky a základní charakteristikou programu RWCT a významem tohoto programu pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Praktická část má za úkol provázat teoretická východiska s praxí a popisuje konkrétní výuku metodami RWCT a další postupy ve výuce. Sledováné postupy analyzuje v naplňování vybraných vzdělávacích cílů. Klíčová slova - klíčové kompetence, předmět Český jazyk a literatura, model evokace - uvědomění si významu - reflexe, metody RWCT, školní vzdělávací program Anotation This thesis deals with the RWCT program in connection with teaching of Czech language for first stages of primary schools. The theoretical part covers information from specialized literature. This information applies to trends in primary education and particularly to trends in teaching of Czech language and literature. It deals with bases and characteristics of the RWCT program, and, finally, it discusses the importance of this program for teaching Czech language in first stages of primary schools. The practical part links...
Využití příběhů s výchovným obsahem v mateřské škole
Wagnerová, Tereza ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce sleduje možnosti práce s výchovnými problémy prostřednictvím knihy v mateřské škole. Teoretická část práce shrnuje poznatky o socializaci dítěte, sociálním vývoji dítěte předškolního věku, o morálním vývoji, o společenských pravidlech a společenské výchově dětí v mateřské škole. Dále shrnuje poznatky o dětské literatuře, především o žánrech, které dítěti předkládají pravidla a normy chování. Dále shrnuje poznatky o vhodných metodách, jimiž lze pracovat s výchovnými příběhy. Jedná se o metody RWCT, čtenářské strategie, metody citové výchovy a metody dramatické výchovy. Praktická část práce byla založena na smíšeném výzkumu. Cílem kvantitativní části bylo zjistit od pedagogů nejčastěji se vyskytující výchovné problémy u dětí v mateřských školách, jakými metodami lze pracovat s dětskou literaturou při zprostředkování těchto problémů dětem a konkrétní osvědčené tituly dětské literatury. Cílem kvalitativní části práce bylo vytvořit možnost práce s výchovnými problémy na základě práce s knihou prostřednictvím metodického materiálu pro děti ve věku od 5 do 6-7 let. Lekce byly navrženy na základě metod RWCT, čtenářských strategií, citové a dramatické výchovy. Byly ověřeny v praxi, tři pedagogové je vyzkoušeli s dětmi v mateřské škole a reflektovali je. Výzkum měl velký přínos především...
Metody RWCT na počátku školní docházky
Hálová, Martina ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím metod RWCT na počátku školní docházky. Zkoumá vhodné podmínky pro práci pomocí metod RWCT. Zabývá se výběrem metody prvopočátečního čtení a vhodnými výukovými materiály s ohledem na práci pomocí metod kritického myšlení. Popisuje třífázový model učení E-U-R a vybrané metody kritického myšlení. Praktická část obsahuje výukové lekce zpracované pomocí metod RWCT a shrnuje závěry akčního výzkumu. Výsledky práce zjišťují, že pokud mají žáci na počátku školní docházky vytvořené vhodné podmínky, jsou schopní pracovat vybranými metodami RWCT.
Program RWCT a výuka Českého jazyka a literatury na prvním stupni ZŠ
Bachová, Anna ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá programem RWCT v souvislosti s výukou českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Teoretická část zpracovává informace z odborné literatury. Tyto informace se týkají trendů v oblasti základního vzdělávání, konkrétněji pak trendů ve výuce českému jazyku a literatuře. Zabývá se východisky a základní charakteristikou programu RWCT a významem tohoto programu pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Praktická část má za úkol provázat teoretická východiska s praxí a popisuje konkrétní výuku metodami RWCT a další postupy ve výuce. Sledováné postupy analyzuje v naplňování vybraných vzdělávacích cílů. Klíčová slova - klíčové kompetence, předmět Český jazyk a literatura, model evokace - uvědomění si významu - reflexe, metody RWCT, školní vzdělávací program Anotation This thesis deals with the RWCT program in connection with teaching of Czech language for first stages of primary schools. The theoretical part covers information from specialized literature. This information applies to trends in primary education and particularly to trends in teaching of Czech language and literature. It deals with bases and characteristics of the RWCT program, and, finally, it discusses the importance of this program for teaching Czech language in first stages of primary schools. The practical part links...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.