Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 179 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Modernita a gender: analýza životní a vztahové spokojenosti v České republice
Kalinová, Eliška ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Jeřábek, Hynek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak proměny modernity a vnímání genderových rolí formují postoje partnerů a ovlivňují jejich životní a vztahovou spokojenost. Dále zkoumá, zda existují rozdíly v životní a vztahové spokojenosti v závislosti na pohlaví a jak jsou tyto rozdíly ovlivněny tradičními a moderními genderovými rolemi. Práce se rovněž zabývá vlivem podobnosti partnerů na vztahovou spokojenost a rozdíly ve vztahové spokojenosti mezi dvěma věkovými skupinami. Provedeno je též srovnání spokojenosti mezi manželskými páry a páry žijícími v nesezdaném soužití. Zvolenou metodou je sekundární analýza dat Českého panelového šetření domácností (CHPS). Sestaveny byly dva modely mnohonásobné lineární regrese. Výsledky naznačují, že vztahová spokojenost má na životní spokojenost silnější vliv než spokojenost s prací. Pro muže je spokojenost s prací důležitější doménou ovlivňující životní spokojenost než pro ženy. Vliv spokojenosti se vztahem se ale dle pohlaví neliší. Důležitým zjištěním je, že celkově vyšší míra nesouhlasu s tradičními genderovými rolemi přispívá k vyšší vztahové spokojenosti, avšak u žen určité modernější postoje mohou spokojenost ve vztahu naopak snižovat. Analýza poukázala také na pozitivní vliv podobnosti partnerů, ale pouze v některých hodnotových postojích, a nikoliv v jejich...
NEWkus - Sára a Bára
Wollasch, Sara ; Olivová, Kateřina (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Bakalářská práce prezentuje sérií akcí uměleckého dua NEWkus. Umělecké duo NEWkus pojednává o transformaci vztahů a celkové definici konceptu těla NEWkusu. Vyrovnává se s izolací způsobenou korovavirovou pandemií i s apatií zapříčiněnou jednotvárným stylem života v uzavřeném prostoru se stále stejným člověkem a nemožností se setkat v rámci dua NEWkus. Díky sérii akcí v domácím prostředí si skupina uvědomuje vlastní existenci v daleko širším rozsahu, zjišťuje, že není pouze dvoučlennou, že její struktura je obsáhlejší. Série realizovaných akcí je postavena na hranicích sociálního, uměleckého experimentu a intimního realismu. Celá zkušenost se promítá v jediném prostoru, v rámci festivalu Dny NEWkusu. Prostor je definován objektem inspirovaným paravánem, jehož vnitřní prostředí je uzpůsobeno obrazu i potřebám obou autorek. Divákovi je tak umožněno setkání s příběhem, který bude během festivalu představen z mnoha úhlů pohledu a poskytne tak možnost prolnout se s tělem NEWkusu v reálném čase a prostoru.
Nomád
Schneiberková, Marcela ; Macháček, Mikuláš (oponent) ; Kögler, Žaneta (vedoucí práce)
Hledání vizuální identity projektu Škola 21, pražské vzdělávací a seberozvojové iniciativy. Práce analyzuje vizi projektu a navrhuje způsoby vizuální komunikace.
NEWKUS- Bára a Sára
Smékalová, Barbora ; Alster, Darina (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce sestává ze séerie akcí uměleckého dua NEWkus. Umělecké duo NEWkus pojednává o transformaci vztahů a celkové definici konceptu těla NEWkusu. Vyrovnává se s izolací způsobenou korovavirovou pandemií i s apatií zapříčiněnou jednotvárným stylem života v uzavřeném prostoru se stále stejným člověkem a nemožností se setkat v rámci dua NEWkus. Díky sérii akcí v domácím prostředí si skupina uvědomuje vlastní existenci v daleko širším rozsahu, zjišťuje, že není pouze dvoučlennou, že její struktura je obsáhlejší. Série realizovaných akcí je postavena na hranicích sociálního, uměleckého experimentu a intimního realismu. Celá zkušenost se promítá v jediném prostoru, v rámci festivalu Dny NEWkusu. Prostor je definován objektem inspirovaným paravánem, jehož vnitřní prostředí je uzpůsobeno obrazu i potřebám obou autorek. Divákovi je tak umožněno setkání s příběhem, který bude během festivalu představen z mnoha úhlů pohledu a poskytne tak možnost prolnout se s tělem NEWkusu v reálném čase a prostoru.
Žiju tarot
Oplatková, Hana ; Vondřejcová, Silvie (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Osobní balíček karet vytvořený na základě půlročního průzkumu a dokumentací denních prožitků. Balíček obsahuje 49 karet a je inspirován sadou 78 tarotových karet. Textový obsah – rub karty byl vytvořen podle deníkových záznamů. Líc karty byl vybrán jako reprezentace dějů obvykle se odehrávající v dny, kdy daná denní karta vycházela.
Pouto/dominance v detailu
Štefková, Zuzana ; Orlová, Jana (oponent) ; Helia De Felice, Jennifer (vedoucí práce)
-Zkoumání slova Dominance - vývoj prostřednitvím denníkového záznamu -Dominance X partnerská tolerance, partnerské obřady -Vytvoření vlastní úkolové performance – výzkum na sobě samé - zkoumání nových vztahových rovin -Dílo ve veřejném prostoru, styk s kolemdoucím člověkem, který není podmíněn uměním a může tuto zkutečnost vidět po svém, (klasické výlohy X tabuizované téma)
Řízení kvality dodavatelů
Blažek, Tomáš ; Štěpán, Roman (oponent) ; Němeček, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou odběratelsko-dodavatelských vztahů a to konkrétně řízením kvality dodavatelů z pohledu odběratele. Obsahem práce je analýza původního stavu a návrh aplikovatelných změn v konkrétním podniku s cílem neustálého zvyšování dodavatelské kvality.
Návrh marketingového mixu ve vybraném podniku
Růžičková, Žaneta ; Dvořáková, Hana Grünwald (oponent) ; Milichovský, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem marketingového mixu pro vybraný podnik. Diplomová práce je rozdělena na 3 části. První část je teoretická, kde jsou popsána teoretická východiska. V této části je popsán podnik obecně, jeho formy a funkce a marketingový mix podniku. Dále jsou navrženy výzkumné metody marketingového mixu. Na základě části teoretické a navržených výzkumných metod byly provedeny analýzy a kvalitativní výzkum podniku a jeho marketingového mixu. V třetí části diplomové práce jsou jednotlivé návrhy na zlepšení marketingového mixu podniku.
Možnosti spolurozhodování rodičů v programu Začít spolu
Výborná, Monika ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolurozhodování rodičů dítěte na průběhu vzdělávání jejich dětí v programu Začít spolu na prvním stupni základní školy. V teoretické části je představen fenomén rodičovského spolurozhodování jako jedné z forem spolupráce s rodinou a jako důležitý faktor, posilující efektivitu žákovského vzdělávání. Teoretická část této práce čerpá poznatky z české i zahraniční literatury. Na teoretickou část navazuje část výzkumná, která je koncipovaná jako kvalitativní výzkum. Představuje rozhovory s vybranými rodiči a učiteli z několika tříd základní školy. Cílem výzkumu je zjistit, jak rodiče a učitelé rozumí jevu spolurozhodování a zaměřuje se na jejich zpětnou vazbu, opírající se o jejich dosavadní zkušenosti. Kromě výhod a přínosů diplomová práce rovněž poukazuje na slabá místa a kritické body spolurozhodování. Součástí praktické části je také rozhovor s učitelkou prvního stupně základní školy, zabývající se programem Začít spolu a spoluprací mezi rodiči a školou prostřednictvím Metodického centra Začít spolu. Rozhovor se opírá o vlastní praxi učitelky a její zkušenosti. Výsledky výzkumu a rozhovorů s rodiči a učiteli poskytují komplexní pohled na problematiku rodičovského spolurozhodování v kontextu programu Začít spolu na prvním stupni základní školy. Tyto...
Postoj žáků středních odborných škol k homosexualitě
Kurej, Josef
Ústředním tématem bakalářské práce je zjistit jaký názor mají žáci středních odborných škol k homosexualitě v oblasti společenské, rodičovství homosexuálů, pracovní zařazení homosexuálů a v oblasti přátelství s homosexuály. Teoretická část bakalářské práce stručně popisuje historii současnost sexuality, rozděluje sexuální orientace do různých skupin, a především se zabývá homosexualitou, homosexuálním chováním a možným rizikům pohlavních nemocí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 179 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.