Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 465 záznamů.  začátekpředchozí196 - 205dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vizuální efekty ve 3D aplikacích
Duží, Martin ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou vizuálních efektů v 3D grafických aplikacích. Předpokládá vykreslení scény metodou rasterizace pomocí knihovny OpenGL. Teoretická část popisuje několik vybraných efektů a následně analyzuje přístup používaný pro jejich implementaci. Dále se práce zaměřuje na vývoj softwarové knihovny s účelem usnadnění procesu programování efektů. Výsledná knihovna redukuje čas i znalosti potřebné ke tvorbě efektů. Provádí automatické generování kódu shaderů. Podstatnou funkci představuje také možnost kombinovat definice efektů do jediného celku.
Generátory umělého šumu v obraze
Sigmund, Pavel ; Herout, Adam (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
  V této práci implementuji knihovnu pro generovaní základních typů šumů,  kterou dále využívám pro generování procedurálních textur a výškové mapy. Zaměřil jsem se na metodu K. Perlina, hojně využívanou pro tvorbu textur s přírodnímy motivy například dřevo, mramor, mraky. Tuto metodu jsem naimplementoval do knihovny pro tvorbu 2D a 3D textur. Knihovna pro generování šumu není díky své univerzálnosti  předurčena pouze pro použití jako zdroj pseudonáhodný čísel pro metodu K. Perlina, ale dá se velmi dobře použít k přidání šumu do jakýkolich dat.
Holographic Injection
Dobiáš, Roman ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
The adaptation of upcoming autostereoscopic displays by regular users depends on availability of supported applications. To increase such set, this thesis describes compatibility software which turns (semi)-automatically the output of regular OpenGL 3D applications to display-native output of autostereoscopic displays, which take advantage of true 3D displays capabilities. This is achieved using a conversion layer that intercepts subset of OpenGL API call and translates such API calls to the different ones that produce multiview output of the original application. The thesis is mostly devoted to the process of incremental design of the conversion layer to support different stages of OpenGL API. The description is focused on explaining decisions and alternative possibilities of available API calls. In the end, examples of converted applications are shown with identified problems, analyzed performance, and suggestions for further development.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Marek, Tomáš ; Polok, Lukáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby grafického dema. Jsou v ní ukázány některé metody, pomocí kterých je možno vměstnat velké modely, hudbu a další potřebné věci do progamu o maximální velikosti 64kB. Snaží se také o co nejrobustnější návrh frameworku pro vytváření 64kB dem, který by mohl být v budoucnu znovu použit a popřípadě i jednoduše rozšířen o další funkce. Výsledné demo prakticky ukazuje použití jednotlivých algoritmů, kterými se zabývá tato práce.
OpenGL aplikace nad Qt
Smejkal, Dávid ; Láník, Aleš (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
V první části práce jsou popsané Qt, OpenGL a jejich vzájemné propojení. Blíže jsou specifikované právě OpenGL techniky implementované v programu. Qt toolkit je porovnaný s třemi jinými multiplatformovo orientovanými toolkity (AWT/Swing, GTK+ a wxWidgets). Druhá kapitola má spíše praktické zaměření a jsou v ní popsané podrobnosti o programu. Také jsou zde specifikované požadavky na aplikaci, návrh a implementaci. Nakonec jsou zhodnoceny výsledky a možnosti dalšího vývoje aplikace.
Nerealistické zobrazení videa
Johannesová, Daniela ; Navrátil, Jan (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této práce je nerealistické zobrazení videa. Je zde uveden souhrn existujících technik nerealistického zobrazení a dále se práce soustředí na vybrané metody zpracování videa schopné pracovat v reálném čase. Pro efektivnějíší zpracování videa bylo využito akcelerace pomocí grafické karty za použití knihovny OpenGL a jazyka GLSL.
Návrh zapojovacího rozhraní virtuálních laboratoří
Kučera, Petr ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Kuchyňková, Hana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na popis programování 3D aplikací v jazyce C++ pomocí OpenGL. Zaměřuje se jednak na obecný popis vlastností OpenGL s příhlednutím na jeho možnosti při využití tvorby vitruálních laboraotří. Dále je práce zaměřena na popis možností načítání extrerních souborů pro použítí v OpenGL.Cílem projektu je praktická realizace vitruální 3D laboratoře a podrobný popis její tvorby.
Efektivní výpočet osvětlení
Kubovčík, Tomáš ; Pečiva, Jan (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá efektivním výpočtem osvětlení v grafických scénách s velkým počtem světel . Představeny budou základní techniky výpočtu osvětlení i pokročilé techniky , které jsou z nich odvozeny . Těžištěm práce je zejména technika tiled shading a její optimalizace popsané v teoretické i praktické části . Závěr práce se zaměřuje na experimenty prováděné na těchto technikách zachycující jejich přínos v efektivitě a rychlosti výpočtů osvětlení jakož i implementačním podrobnostem některých důležitých částí .
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Kazík, Jiří ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V teoretické části se práce obecně zaměřuje na problematiku zobrazování objemových dat, vzájemně srovnává a hodnotí jednotlivé přístupy a čtenáři tak poskytuje dobrou základní orientaci v tematice. Podrobně je pak analyzována metoda vizualizace objemových dat pomocí mapování textur, která je rovněž využita pro implementaci grafického systému navrženého v této práci. Systém je tvořen s ohledem na maximální přenositelnost a k jeho realizaci jsou využity jazyk C++ a grafický toolkit Open Scene Graph, jehož popis je v odpovídajícím rozsahu také zahrnut.
Generování syntetických obrazů sítnic oka
Tretter, Zdeněk ; Maruniak, Lukáš (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat program, který bude schopný automaticky generovat syntetické snímky sítnic oka. Generované snímky by měly být podobné reálným snímkům sítnic, které je složité získat, aby mohly být použity místo nich při vývoji různých algoritmů, pracujících se snímky sítnic. V práci jsou nejprve popsány anatomické vlastnosti sítnice, způsoby snímání sítnice a využití rozpoznávání sítnice v biometrických a medicínských aplikacích. Dále je popsán návrh programu a způsoby generování jednotlivých částí sítnice do výsledného obrazu. Vzhled těchto částí je vytvářen procedurálními texturami v jednotlivých vrstvách obrazu. V další části jsou popsány detaily implementace programu. V závěru je pak experimentálně ověřena vhodnost generovaných snímků pro algoritmické zpracování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 465 záznamů.   začátekpředchozí196 - 205dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.