Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh naučné stezky se zaměřením na základní terénní tvary
Pončíková, Monika ; doc.Ing.Dalibor Bartoněk, CSc. (oponent) ; Fišer, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem naučné stezky se zaměřením na základní terénní tvary v katastrálním území Jedovnice. Cílem je vytvoření mapy naučné stezky s vyznačenými terénními tvary a kulturních památek. K orientaci v mapě je vytvořen průvodce naučnou stezkou.
Návrhy naučných geologických stezek v oblasti Rychlebských hor
Buryánková, Radka ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Předložená diplomová práce se věnuje návrhům nových naučných stezek v oblasti Rychlebských hor se specifickým zaměřením na geologii. Návrhům stezek předchází podrobná charakteristika studované oblasti s ohledem na její geomorfologii, geologii a stratigrafii. Naučné stezky jsou lokalizovány do dvou oblastí, tj. severního výběžku Rychlebských hor (Račí údolí - Zálesí - Javorník) a Žulovské pahorkatiny (Okruh žulovským plutonem), přičemž první jmenovaná stezka je vytvořena ve dvou stupních náročnosti pro žáky základních a středních škol. Součástí návrhů naučných stezek v Rychlebských horách jsou průvodce, pracovní listy a tzv. Didaktické doporučení pro pedagogy, které obsahují obecná didaktická doporučení, podrobnější informace ke stezkám a návrhy dalších rozšiřujících činností v průběhu stezky. Navržené stezky byly ověřeny v praxi na žácích, laicích a odbornících, a jejich efektivita byla vyhodnocena prostřednictvím ankety s účastníky. Bylo prokázáno, že naučné stezky jsou vhodným doplňkem výuky především přírodovědných předmětů a jsou také v tomto ohledu využitelné pro nepedagogické volnočasové aktivity návštěvníků studovaných oblastí. Klíčová slova: naučná stezka, Rychlebské hory, exkurze, pedagogické využití
Naučná stezka Klánovickým lesem s podporou ICT
Peterka, Štěpán ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zpracování naučné stezky v oblasti Klánovického lesa, který je součástí přírodního parku Klánovice - Čihadla ve východní části Prahy a tuto stezku doplnit o elektronické výukové materiály. Vlastní naučná stezka bude realizovaná formou taggových zastavení, které návštěvníkům poskytují stažení textů a materiálů do mobilních telefonů nebo tabletů. Jednotlivé texty zastavení jsou doplněné o výukové prezentace, školní pracovní listy a terénní pracovní listy. Obsahy zastavení a navazující výukové materiály jsou zpracovány v souladu se systematickou výukou přírodopisu a biologie na základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií. Součástí práce jsou i výsledky dotazníkového šetření postojů žáků k využívání moderních technologií ve vyučování, celkem bylo vyhodnoceno 214 dotazníků v letech 2008, 2009, 2011 a 2013. Poslední část práce a přílohy obsahují vlastní texty zastavení a navazující výukové materiály. V průběhu jarních měsíců 2014 bude stezka v oblasti realizovaná a jednotlivé výukové materiály budou součástí textů zastavení a volně dostupné široké veřejnosti. Klíčová slova: Klánovický les, exkurze, naučná stezka, elektronické výukové materiály
Naučné stezky (Využití naučných stezek ve výuce na ZŠ)
Fňukalová, Nikola ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na naučné stezky a jejich využívaní ve výuce na základních školách, přičemž ji lze rozdělit na dvě základní části. Teoretická část se zabývá problematikou naučných stezek, jejich funkcemi, druhy, využitím i jejich historií v České republice. Podstatná část tohoto tématu je věnována pravidlům při budování naučné stezky. Dalšími tématy teoretické části jsou Ochrana přírody v České republice a Environmentální výchova, vzdělávání a osvěta. V tématu ochrany přírody jsem se zaměřila na legislativu ochrany přírody v České republice. Na ni je, mimo jiné, nutno brát ohled při budování naučných stezek. Poslední část pak pojednává o CHKO Žďárské vrchy - oblasti České republiky, kterou jsem si zvolila pro svůj výzkum. Druhá část je výzkumná. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda učitelé chodí v rámci výuky přírodovědných předmětů do terénu. A pokud ano, jak často. Další otázky pak byly zaměřeny na kritéria výběru naučné stezky a na celkové osobní zkušenosti s naučnými stezkami. Klíčová slova: naučná stezka, ochrana přírody, environmentální výchova
Poznávání regionu jako součást reálií v primární škole
Levý, Josef
Přírodovědné a společenskovědní učivo lze do výuky v primární škole zavádět několika způsoby. Jedním z nich je regionální přístup. Diplomová práce přináší současný pohled na zavádění regionálního učiva do výuky v primární škole ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět a nabízí konkrétní způsoby, jak učivo přiblížit žákovi. Vytvoření komplexního přehledu o mikroregionu umožní učiteli snadnější koncipování učiva a nabízí mu možnosti hledání nových forem a metod práce ve výuce. Naučná stezka je jednou z variant, jak efektivně přiblížit poznatky z mikroregionu žákovi. Informace z naučné stezky mohou být využity mnohostranně. Vhodným didaktickým materiálem jsou pracovní listy, které souvisejí s naučnou stezkou a s nejbližším okolím žáka.
Přírodní rezervace V Pískovně jako cíl školní botanické exkurze
Saňáková, Petra ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Němečková, Linda (oponent)
Bakalářská práce představuje přírodní rezervaci V Pískovně jako cíl botanické exkurze. Teoretická část uvádí základní informace o rezervaci a popisuje některé druhy rostlin a živočichů, se kterými se žáci při exkurzi mohou setkat. Cílem praktické části je návrh exkurze do PR V Pískovně, včetně aktivit realizovaných během předcházejících a navazujících vyučovacích hodin. Celý blok má za cíl vést žáka k pozitivnímu vztahu k přírodě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.