Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stavební průzkum a diagnostika konstrukce
Resl, Jaroslav ; Cikrle, Petr (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá v úvodu stručným přehledem diagnostických metod pro provádění průzkumů železobetonových konstrukcí. Praktická část obsahuje popis stavebně technického průzkumu výrobní haly, vyhodnocení pevnosti betonu na stávající konstrukci a výstupy z hledání výztuže na jednotlivých prvcích. Dále obsahuje část věnující se zatěžovacím zkouškám prvků vyjmutých z konstrukce a vyhodnocení jejich únosnosti. Poslední část se zabývá statickými posudky vybraných částí konstrukce (stropní panel a průvlak).
Ultrazvuk v diagnostice materiálů
Kristek, Michal ; Frk, Martin (oponent) ; Kazelle, Jiří (vedoucí práce)
Cílem semestrálního projektu je prostudovat fyzikální základy ultraakustiky a seznámit se s možnostmi využití ultrazvuku v diagnostice materiálů. Dále se seznámit s funkcemi a obsluhou ultrazvukového zařízení EPOCH LT od firmy OLYMPUS a provést měření tloušťek a rychlostí šíření ultrazvuku u vybraných materiálů.
Nedestruktivní zkoušení svarů
Šaloun, Jan ; Sigmund, Marian (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou nedestruktivního zkoušení (NDT) tavných svarů kovů. V práci je provedena rešerše pěti základních metod zkoušení – vizuální, magnetické práškové, ultrazvukové, prozařovací a kapilární. U metod je rozebrán princip, postup zkoušení a jejich vyhodnocování. Jednotlivé metody jsou mezi sebou porovnány. V experimentální části práce byly zhotoveny dva svarové vzorky a následně otestovány vybranými metodami. Pro ověření správnosti indikovaných vad byly vytvořeny metalografické výbrusy vzorků. V závěru práce jsou porovnány praktické výsledky s teorií.
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Stuchlíková, Tereza ; Vejmelka, Miloslav (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá posouzením procesu provádění nedestruktivních kontrol firmy ČEZ, a. s. v divizi Jaderná energetika a návrhem změn pro tento proces a zapojených informačních systémů. První část diplomové práce definuje základní pojmy a teoretická východiska. Druhá část obsahuje analýzu současného stavu procesu provádění nedestruktivních kontrol a příslušných systémů, které jsou v procesu zapojeny. Třetí část obsahuje návrh na zlepšení analyzovaného procesu, další návrhy a ekonomické zhodnocení návrhů.
Aplikace nových a progresivních diagnostických metod na objektech dopravní infrastruktury - postup při zavádění do praxe: Certifikovaná metodika
Styk, Josef ; Březina, Ilja ; Matula, Radek ; Janků, Michal ; Grošek, Jiří
Za účelem zachování řádného stavu budov, mostů, silnic a dalších staveb je nezbytná jejich pravidelná údržba. Často platí, že pokud se podaří zachytit poruchu na počátku jejího vzniku, jsou náklady na její odstranění daleko nižší, než po měsících až letech nekontrolované degradace. Lokalizovat poruchu včas, často znamená, detekovat ji ještě dříve, než je viditelná pouhým okem. Klíčovým prostředkem ke zjištění skrytých poruch jsou nedestruktivní diagnostické metody (NDT). Účelem předkládané metodiky je upřesnit postup pro zavádění nových nedestruktivních diagnostických metod do praxe, aby mohl být využit jejich potenciál a nahrazeny, či vhodným způsobem doplněny stávající používané metody. Jsou zde prezentovány vybrané NDT metody a možnosti jejich uplatnění na vybraných objektech dopravní infrastruktury, včetně přínosu provádění srovnávacích měření a tvorby vzorových příkladů uplatnění nových NDT metod. Předkládaná metodika byla zpracována v rámci projektu TE01020168 – Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI), za finanční podpory Technologické agentury ČR v rámci programu Centra kompetence. Tato metodika je určena především pro státní správu, správce dopravní infrastruktury a zpracovatele diagnostického průzkumu staveb.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Svařování austenitických ocelí
Šmarda, Vladimír ; Mrňa, Libor (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá svařováním austenitických ocelí používaných při potrubním vedení kapalin v JE Dukovany a vhodnou technologií svařování pro prováděné spoje. V úvodní části práce je provedeno rozdělení korozivzdorných ocelí. U austenitických ocelí jsou uvedeny jejich vlastnosti či vady při svařování. Dále práce popisuje běžně používané metody svařování MMA, MIG/MAG a metodu TIG, která tvoří největší podíl na zhotovení svarových spojů v JE. Část kapitoly je věnovaná progresivním metodám TIG jako je použití horkého drátu nebo orbitální svařování potrubních dílů. V experimentální části je řešen návrh metody a způsob provedení svařování spoje mezi dvěma komorami trubkového chladiče z austenitické oceli o jakosti materiálu 1.4571. Rozměr daného potrubního hrdla je DN 400. Jedná se o tupý svarový spoj ve tvaru „V“ s trvalou podložkou z vnitřní strany potrubí, který je svařován metodou TIG. Souborem ověřovacích zkoušek NDT doplněných o destruktivní zkoušky bylo prokázáno správné zvolení metody, způsobu provedení a přídavného materiálu. V části vyhodnocení experimentu byly shrnuty výsledky zkoušek a doporučeno zhotovení navrženého spoje k aplikaci v praxi.
Aircraft leading edges minor damages detection based on thermographic survey of electrical anti-icing system
Koštial, Rostislav ; Janhuba, Luboš ; Hlinka, Jiří
Aircraft leading edge is one of the most important subjects of aircraft scheduled maintenance. Leading edge as part of the slot on transport aircraft is not critical to fatigue stress in most of the cases. However, leading edge is extremely vulnerable to the accidental damage in combination with environmental damage. Maintenance is usually provided by visual inspection before every flight. Nevertheless, development of anti-icing system based on contact electrical heating opens possibility to thermographic Nondestructive Testing (NDT) methods usage. These methods could detect minor damages, which are visually undetectable especially in the case of composite materials. This paper describes possibility of thermographic methods (using anti-icing system) application as mean of leading edge minor damage detection.
Plán prohlídek a údržby draku malého dopravního letounu s využitím moderních přístupů
Koštial, Rostislav ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Třetina, Karel (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Rychlý vývoj letectví v oblasti malých dopravních letadel (FAR 23/ EASA CS-23) výrazně zvyšuje požadavky na údržbu letadel. Tento rozvoj přináší implementaci způsobů údržby, které byly ještě donedávna výhradně aplikovány v kategorii velkých dopravních letadel (FAR 25/ EASA CS-25). Výrobci letadel postupně ustupují od současné praxe údržby typu HARD TIME a aplikují způsoby údržby závislé na stavu udržovaného objektu. Rozvoj konstrukcí koncepce DAMAGE TOLERANCE proces přejímání údržby založené na skutečném stavu objektu urychluje. Výrobci letadel dále hledají způsoby integrace požadavků na údržbu konstrukcí typu DAMAGE TOLERANCE do procedur plánovaní údržby. Jedním z přístupů, který řeší oba výše uvedené problémy je přístup k údržbě MSG-3, který je dnes standardem u letadel kategorie FAR 25/ EASA CS-25. Jediný problém, který MSG-3 detailně neřeší je otázka vhodných inspekčních metod použitých pro konkrétní část letounu. Tuto otázku lze vyřešit aplikací Vícekriteriálního Hodnocení Variant (VHV) pro inspekční metody konstrukcí letounu.
Návrh sondy vířivých proudů a její aplikace pro zkoušení kompozitních leteckých konstrukcí
Boháčová, Marie ; Hájek, Karel (oponent) ; Kopec, Bernard (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá návrhem snímače vířivých proudů, který umožní nedestruktivní kontrolu leteckých kompozitních konstrukcí, zejména plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP), v oblastech výroby a údržby letadel. Návrh snímače vycházel z analyticko-experimentálního přístupu, přičemž jeho elektrické a mechanické parametry byly optimalizovány k zajištění dobrého poměru užitečného signálu k šumu na šesti kompozitních vzorcích. Tyto vzorky obsahují umělé nespojitosti v podobě různých typů vad, simulující různé druhy poškození leteckých konstrukcí, zejména delaminace či změn tloušťky kompozitních materiálů. Byla realizována experimentální měření, sběr dat a jejich následné vyhodnocení. Výsledkem této práce je funkční snímač vířivých proudů, schopný spolehlivě odhalit poškození uhlíkových kompozitních konstrukcí do hloubky materiálu 3,9 mm.
Návrh sondy vířivých proudů a její aplikace pro zkoušení kompozitních leteckých konstrukcí
Boháčová, Marie ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá návrhem snímače vířivých proudů, který umožní nedestruktivní kontrolu leteckých kompozitních konstrukcí, zejména plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP), v oblastech výroby a údržby letadel. Návrh snímače vycházel z analyticko-experimentálního přístupu, přičemž jeho elektrické a mechanické parametry byly optimalizovány k zajištění dobrého poměru užitečného signálu k šumu na šesti kompozitních vzorcích. Tyto vzorky obsahují umělé nespojitosti v podobě různých typů vad, simulující různé druhy poškození leteckých konstrukcí, zejména delaminace či změn tloušťky kompozitních materiálů. Byla realizována experimentální měření, sběr dat a jejich následné vyhodnocení. Výsledkem této práce je funkční snímač vířivých proudů, schopný spolehlivě odhalit poškození uhlíkových kompozitních konstrukcí do hloubky materiálu 3,9 mm.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.