Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efektivní integrace zaměstnanců v multikulturní firmě
Macek, Jiří ; Kubátová, Zuzana (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou integrace zaměstnanců v multikulturním prostředí. Vymezuje následující pojmy související s tématem: kultura, podniková kultura, pracovní skupina, interkulturní komunikace a interkulturní integrace. Obsahuje analýzu reálného multikulturního prostředí, které je reprezentováno vybraným týmem Brněnské pobočky firmy IBM. Součástí práce jsou i návrhy na zefektivnění interkulturní integrace v týmu.
Analysis of the business strategy and potential challenges of Japanese fast fashion brand Uniqlo's entry into the CEE market
Mao, Haoxuan ; Gregor, Martin (vedoucí práce) ; Ramesh, Sangaralingam (oponent) ; Paulus, Michal (oponent)
Rychlá móda je jedním z nejrychleji rostoucích segmentů módního průmyslu. Díky rychlému výrobnímu cyklu a rozsáhlým distribučním kanálům drží Uniqlo krok s mě nícími se preferencemi spotřebitelů a stalo se jednou ze tří největších světových značek rychlé módy, přičemž zahraniční trhy tvoří 48,7 % jeho celkových příjmů. V současné době se Uniqlo připravuje na vstup na trh střední a východní Evropy (ČR). Tato práce bude ve třech kapitolách analyzovat strategii společnosti Uniqlo na zahraničních trzích, včetn ě její obchodní strategie pro vstup na český trh a potenciálních příležitostí a výzev. Údaje a informace pro tuto studii byly získány ze sekundárních zdrojů, jako jsou výroční zprávy společnosti, webové stránky, oborové publikace, informace zveřejn ě né autoritativními organizacemi a rozhovory v oficiálních médiích. Výsledky studie ukázaly, že společnost Uniqlo přijala na čínském, evropském a jihovýchodním asijském trhu odlišné strategie a změnila svou strategii na základě globální konsolidace a lokálních reakcí. Výsledky údajů z regresních analýz navíc naznačují, že strategické investice do lidských zdrojů a administrativy mají významný pozitivní dopad na tržby. Srovnání obchodní strategie společnosti Uniqlo se strategií společností Zara a H&M ukazuje, že všechny tři přední značky rychlé módy...
Management firmy v globálním prostředí
Staňková, Lenka ; Pichanič, Mikuláš (vedoucí práce) ; Marek, Petr (oponent)
Diplomová práce je zasazena do kontextu globalizačního procesu a jeho důsledků, které umožnily vznik nadnárodních společností. Současné prostředí je charakteristické rychlým tempem změn a firmy musí reagovat flexibilně. To vyžaduje hledání nových přístupů k managementu, k řízení a vedení zaměstnanců, vytváření pružnějších organizačních struktur podporujících kreativitu lidí a tvorbu inovací, protože právě lidé a inovace jsou považovány za klíčové zdroje konkurenční výhody. Cílem práce je analýza změn ve společnosti O2, ke kterým došlo poté, kdy španělská telekomunikační firma Telefónica S.A. v roce 2013 prodala svůj majoritní podíl investiční skupině PPF. Změny spojené s příchodem nového vlastníka je možné pozorovat zejména v cílech společnosti, v organizační struktuře, v zaměstnanecké oblasti, ve spokojenosti zákazníků a ve vývoji investic a ceny akcií.
Efektivní integrace zaměstnanců v multikulturní firmě
Macek, Jiří ; Kubátová, Zuzana (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou integrace zaměstnanců v multikulturním prostředí. Vymezuje následující pojmy související s tématem: kultura, podniková kultura, pracovní skupina, interkulturní komunikace a interkulturní integrace. Obsahuje analýzu reálného multikulturního prostředí, které je reprezentováno vybraným týmem Brněnské pobočky firmy IBM. Součástí práce jsou i návrhy na zefektivnění interkulturní integrace v týmu.
Manažment diverzity v pobočke nadnárodnej spoločnosti
Fischerová, Adela ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Quigley, Martin John David (oponent)
Hlavným cieľom diplomovej práce je analýza manažmentu diverzity (riadenia rozmanitosti) vybranej spoločnosti z pohľadu jej vedenia. Popísané sú hlavné ciele, hodnoty a aktivity tohoto manažérskeho prístupu. Vybranou spoločnosťou je nadnárodná IT spoločnosť, ktorá má pobočky po celom svete. Manažment diverzity je aplikovaný globálne a následné prispôsobený lokálnym zdrojom každej jednotky organizácie. Po tom, čo bol prístup analyzovaný z pohľadu vedenia, sa výskum sústredil na vnímanie rozmanitosti z pohľadu zamestnancov spoločnosti. Tieto dva prístupy boli následne porovnané, rozanalyzované a hlavné zistenia boli diskutované. Na výskum boli použité kvantitatívne metódy, ktoré boli obohatené o vlastné skúsenosti v spoločnosti, ako aj o zistenia, získané neformálnymi rozhovormi so zamestnancami. Kvantitatívny výskum v podobe dotazníka dokázal, že manažment diverzity v skúmanej spoločnosti je na vysokej úrovni, aj keď boli dokázané miesta pre jeho vylepšenie. Analýze výsledkov nasledovala SWOT analýza, z ktorej boli odvodené odporúčania.
Is code of conduct the way for ethical behaviour?
Mintál, Martin ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Sirůček, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit funkci etického kodexu v nadnárodních společnostech, jeho reální přínos při řešení různých situací a míru implementace do složitých dodavatelských řetězců. Prostřednictvím porovnání etických kodexů dvou nadnárodních firem je poukázáno na míru zapojení a efektivity standardů etického kodexu do podnikatelské praxe. Hlavním tématem je etický kodex, jeho obsah, druhy a celkový význam pro podnikání. Do teorie je zahrnuta aj podnikatelská etika a potřeba implementace jej principů do podnikatelských praktik nadnárodních společností. Praktická část užívá poznatků z bakalářské práce o vlivu globalizace na nadnárodní společnost Nike, Inc, které jsou rozšířeny o současný přístup a jej dosavadní vývoj. Výběr evropské společnosti IKEA má přínos pře porovnání a zhodnocení etických kodexů dvou rozdílných společností v mnohých aspektech. Snahou je na základě disponibilních informací a porovnáním přístupu dvou nadnárodních korporací zhodnotit význam a efektivnost etického kodexu v podnikatelské praxi.
Srovnávací analýza organizační architekrury zahraničních a českých nadnárodních organizací (na příkladu společností Coca Cola, Pepsi Cola a Kofola)
Jurka, Petr ; Malý, Milan (vedoucí práce) ; Theodor, Michal (oponent)
Práce vysvětluje teoretické pojmy nadnárodní korporace, organizování, jednotlivé typy organizačních struktur a ukazatele používané pro analýzu organizačních struktur. V praktické části autor popisuje struktury společností Coca Cola, PepsiCo a Kofola, analyzuje zvolené ukazatele pro jednotlivé společnosti a zaměřuje se také na podobné a odlišné znaky organizačních struktur těchto společností. V závěru autor vytváří obecné závěry a doporučení pro společnosti, které chtějí expandovat na zahraniční trhy, nebo již na těchto trzích podnikají a uvažují o změně organizační struktury. Organizační struktury analyzovaných nadnárodních společností pro ně mohou představovat inspiraci.
Nadnárodní společnosti v globalizačních procesech
Švejda, Jiří ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Nováková, Jana (oponent)
Práce se zabývá vymezením role nadnárodních společností ve světové ekonomice, v kontextu s internacionalizačními a globalizačními procesy. Snaží se vystihnout jejich dopady na současnou lidskou společnost. Zvláštní důraz je kladen na zkoumání historických souvislostí a předchůdců dnešních nadnárodních společností. Pozornost je též věnována globalizaci jako takové.
Společenská odpovědnost korporací v Číně: Cesta k udržitelnému růstu (vybrané problémy)
Kuksová, Magdalena ; Zemanová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Knotková, Vladimíra (oponent)
Společenské, kulturní a technologické změny uplynulých desetiletí vyvolaly nový dominantní rys světového hospodářství v podobě globalizace. Současně došlo k mimořádnému rozmachu mezinárodních politických institucí, jež se však ukazují neschopné samotný proces globalizace a jeho důsledky kontrolovat. Tahouny ekonomického růstu ve světě se staly nadnárodní korporace, které přenesly výrobu do rozvojových zemí s nízkými standardy a slabou legislativou, zejména do Číny. Zde často dochází k porušování čínského a mezinárodního práva, za které nikdo nepřebírá odpovědnost. Vyvstává tedy otázka, zda je takto generovaný hospodářský růst legitimní a udržitelný. Diplomová práce se zaměřuje na pracovní podmínky, ve kterých se uskutečňuje výroba zboží v Číně. Cílem diplomové práce je pokusit se zjistit, do jaké míry může koncept společenské odpovědnosti korporací přispět k udržitelnému růstu a zlepšit stav pracovních podmínek v Číně. Práce je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola obsahuje teoretický úvod o společenské odpovědnosti, druhá kapitola zachycuje příliv zahraničního podnikání do Číny a jeho dopady na společnost. Třetí až pátá kapitola postupně představují pokusy jednotlivých autorit a korporací řešit problém nedůstojných pracovních podmínek a porušování právních norem. Šestá kapitola vybízí k odpovědnosti spotřebitele. Práce je tedy výhradně zaměřena na sociální pilíř společenské odpovědnosti korporací.
Finanční řízení v nadnárodních společnostech
Ševcovicová, Lucie ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Lánská, Kateřina (oponent)
Tato práce se zabývá specifiky finančního řízení v nadnárodních společnostech. Jsou zde uváděny příklady nejzajímavějších odlišností v řízení multinacionálních korporací oproti řízení malých podniků operujících pouze na území jednoho státu, přičemž ve větší míře jsou rozebrány oblasti: softwarová podpora finančního managementu, dosahování nákladových úspor a finanční řízení projektů. Práce se snaží zhodnotit výhody a nevýhody řízení financí v tomto typu společností. Teoretické poznatky jsou aplikovány na příkladu nadnárodní společnosti Honeywell.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.