Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Globální sportovní akce: mechanismy jejich přidělování pořadatelským zemím
Mácová, Veronika ; Karlas, Jan (vedoucí práce) ; Martinková, Viera (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá globální sportovní akcí - mistrovstvím světa ve fotbale. Téma práce je aktuální, jelikož se jedná o globální akci s dopadem nejen na sport. Mistrovství světa ve fotbale má vliv na ekonomiku i politické dění státu, který mistrovství světa pořádá. Cílem diplomové práce je určit faktory, které mají vliv na přidělení pořadatelství mistrovství světa ve fotbale a faktory, které vedou státy k tomu, že po projevení zájmu mistrovství světa ve fotbale pořádat si záměr rozmyslí a rozhodnou se o mistrovství světa ve fotbale dále neucházet. Diplomová práce vychází z analýz Paula Poasta, Wolfanga Maenniga a Christophera Vierhause, kteří se zabývali faktory ovlivňující přidělení pořadatelství olympijských her. Diplomová práce je kvantitativní analýzou, kdy je použita logistická regresivní analýza. Z výsledků regresivní analýzy vyplývá, že na přidělení pořadatelství mistrovství světa má vliv předchozí zkušenost státu s organizováním globální sportovní akce, velikost populace a průměrný růst HDP státu. Pokud se stát rozhodne vzdát se kandidatury pořadatele, roli hraje nízká populace státu a skutečnost, že HDP státu je do velké míry tvořen nerostným bohatstvím. V obou případech při rozhodování, kdo bude pořadatelem mistrovství světa ve fotbale nebo proč státy z kandidatury odstoupí,...
Identifikace značky velkých sportovních událostí
Petráčková, Jana ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Název: Identifikace značky velkých sportovních událostí Cíle: Hlavním cílem této práce je prostřednictvím marketingového výzkumu identifikovat osobnost značky letních olympijských her a mistrovství světa ve fotbale. Metody: V souvislosti se získáním primárních dat byla použita metoda písemného a elektronického dotazování. Identifikace osobnosti výše zmíněných značek byla provedena na základě metody měření osobnosti značky dle dle Geuense, Weijterse a De Wulfa (2009). Pro interpretaci získaných dat byla provedena jejich statistická analýza. Výsledky: Z výsledků výzkumu vyplynulo, že osobnost značky letních olympijských her je vystihována dimenzemi Odpovědnost, Aktivita a Jednoduchost a lze ji charakterizovat jako značku stabilní, odpovědnou, aktivní, dynamickou a přirozenou. Osobnost značky mistrovství světa ve fotbale je vystihována pouze dimenzí Aktivita a lze ji charakterizovat jako značku aktivní, dynamickou a inovativní, Klíčová slova: Sportovní značka, osobnost značky, měření osobnosti značky, image značky, identita značky, letní olympijské hry, mistrovství světa ve fotbale.
Závislost postavení týmů v žebříčku FIFA na dosažených výsledcích na vrcholných turnajích
Kotrba, Lukáš ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Omcirk, Vilém (oponent)
Název: Závislost postavení týmů v žebříčku FIFA na dosažených výsledcích na vrcholných turnajích Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění závislosti postavení týmů v žebříčku FIFA na dosažených výsledcích na vrcholných turnajích. Jedná se o Mistrovství světa ve fotbale v letech 1998, 2002, 2006, 2010 a 2014. Metody: Ve své práci jsem použil metod korelační a regresní analýzy, korelační koeficientu a regresní přímky. Výsledky: Veškeré výsledky budou prezentovány v analytické části práce. Byla zjištěna závislost mezi sledovanými parametry a rostoucí tendence této závislosti. Největší závislost byla na MS 2014, kde dosahovala vysokých hodnot. Nejmenší byla na MS 1998 a 2002, kde výsledky dosahovaly podprůměrných hodnot. Klíčová slova: Fotbal, FIFA, Světový žebříček FIFA, Mistrovství světa ve fotbale, korelační analýza, regresní analýza, korelační koeficient, regresní přímka
Identifikace značky velkých sportovních událostí
Petráčková, Jana ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Název: Identifikace značky velkých sportovních událostí Cíle: Hlavním cílem této práce je prostřednictvím marketingového výzkumu identifikovat osobnost značky letních olympijských her a mistrovství světa ve fotbale. Metody: V souvislosti se získáním primárních dat byla použita metoda písemného a elektronického dotazování. Identifikace osobnosti výše zmíněných značek byla provedena na základě metody měření osobnosti značky dle dle Geuense, Weijterse a De Wulfa (2009). Pro interpretaci získaných dat byla provedena jejich statistická analýza. Výsledky: Z výsledků výzkumu vyplynulo, že osobnost značky letních olympijských her je vystihována dimenzemi Odpovědnost, Aktivita a Jednoduchost a lze ji charakterizovat jako značku stabilní, odpovědnou, aktivní, dynamickou a přirozenou. Osobnost značky mistrovství světa ve fotbale je vystihována pouze dimenzí Aktivita a lze ji charakterizovat jako značku aktivní, dynamickou a inovativní, Klíčová slova: Sportovní značka, osobnost značky, měření osobnosti značky, image značky, identita značky, letní olympijské hry, mistrovství světa ve fotbale.
Sponzoring MS ve fotbale 2010.
Bužková, Lucie ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Práce se zabývá sponzoringem ve sportu, konkrétně sponzoringem Mistrovství světa ve fotbale 2010. Teoretická část popisuje marketingový mix a sponzoring jako komunikační prostředek. V praktické části je pak představena mezinárodní fotbalová federace FIFA a její hlavní produkt, tedy MS ve fotbale. Na sponzoring této události je zde nahlíženo jak z pohledu sponzorovaného, tak z pohledu sponzora. Práce je zakončena vlastním terénním šetřením, ve kterém je zjišťováno vnímání sponzorů MS fanoušky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.