Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezinárodní sportovní událost a regionální integrace: Případová studie Mistrovství světa ve fotbale v Jihoafrické republice a Kataru
Křivský, Martin ; Riegl, Martin (vedoucí práce) ; Parízek, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním dopadu mezinárodních sportovních událostí na regionální integrace. Hlavním cílem práce je poskytnout nový pohled na to, jak vrcholné sportovní akce, jako jsou mistrovství světa ve fotbale, ovlivňují mezinárodní vztahy a spolupráci mezi různými zeměmi a regiony. Práce se zaměřuje na analýzu dvou konkrétních případů: mistrovství světa ve fotbale v Jihoafrické republice v roce 2010 a v Kataru v roce 2022. Tyto dvě země představují unikátní prostředí z hlediska politických, ekonomických a sociálních stránek a umožňují tak porovnat dopady v různých regionálních a geopolitických podmínkách. Práce shrnuje poznatky z relevantní literatury ohledně teorie mega-eventů a regionální integrace a na základě komparativní analýzy dvou zvolených případů ukazuje, zda a jak mezinárodní sportovní události přispívají ke zlepšení vztahů a integrace na regionální úrovni.
Globální sportovní akce: mechanismy jejich přidělování pořadatelským zemím
Mácová, Veronika ; Karlas, Jan (vedoucí práce) ; Martinková, Viera (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá globální sportovní akcí - mistrovstvím světa ve fotbale. Téma práce je aktuální, jelikož se jedná o globální akci s dopadem nejen na sport. Mistrovství světa ve fotbale má vliv na ekonomiku i politické dění státu, který mistrovství světa pořádá. Cílem diplomové práce je určit faktory, které mají vliv na přidělení pořadatelství mistrovství světa ve fotbale a faktory, které vedou státy k tomu, že po projevení zájmu mistrovství světa ve fotbale pořádat si záměr rozmyslí a rozhodnou se o mistrovství světa ve fotbale dále neucházet. Diplomová práce vychází z analýz Paula Poasta, Wolfanga Maenniga a Christophera Vierhause, kteří se zabývali faktory ovlivňující přidělení pořadatelství olympijských her. Diplomová práce je kvantitativní analýzou, kdy je použita logistická regresivní analýza. Z výsledků regresivní analýzy vyplývá, že na přidělení pořadatelství mistrovství světa má vliv předchozí zkušenost státu s organizováním globální sportovní akce, velikost populace a průměrný růst HDP státu. Pokud se stát rozhodne vzdát se kandidatury pořadatele, roli hraje nízká populace státu a skutečnost, že HDP státu je do velké míry tvořen nerostným bohatstvím. V obou případech při rozhodování, kdo bude pořadatelem mistrovství světa ve fotbale nebo proč státy z kandidatury odstoupí,...
Identifikace značky velkých sportovních událostí
Petráčková, Jana ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Název: Identifikace značky velkých sportovních událostí Cíle: Hlavním cílem této práce je prostřednictvím marketingového výzkumu identifikovat osobnost značky letních olympijských her a mistrovství světa ve fotbale. Metody: V souvislosti se získáním primárních dat byla použita metoda písemného a elektronického dotazování. Identifikace osobnosti výše zmíněných značek byla provedena na základě metody měření osobnosti značky dle dle Geuense, Weijterse a De Wulfa (2009). Pro interpretaci získaných dat byla provedena jejich statistická analýza. Výsledky: Z výsledků výzkumu vyplynulo, že osobnost značky letních olympijských her je vystihována dimenzemi Odpovědnost, Aktivita a Jednoduchost a lze ji charakterizovat jako značku stabilní, odpovědnou, aktivní, dynamickou a přirozenou. Osobnost značky mistrovství světa ve fotbale je vystihována pouze dimenzí Aktivita a lze ji charakterizovat jako značku aktivní, dynamickou a inovativní, Klíčová slova: Sportovní značka, osobnost značky, měření osobnosti značky, image značky, identita značky, letní olympijské hry, mistrovství světa ve fotbale.
Závislost postavení týmů v žebříčku FIFA na dosažených výsledcích na vrcholných turnajích
Kotrba, Lukáš ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Omcirk, Vilém (oponent)
Název: Závislost postavení týmů v žebříčku FIFA na dosažených výsledcích na vrcholných turnajích Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění závislosti postavení týmů v žebříčku FIFA na dosažených výsledcích na vrcholných turnajích. Jedná se o Mistrovství světa ve fotbale v letech 1998, 2002, 2006, 2010 a 2014. Metody: Ve své práci jsem použil metod korelační a regresní analýzy, korelační koeficientu a regresní přímky. Výsledky: Veškeré výsledky budou prezentovány v analytické části práce. Byla zjištěna závislost mezi sledovanými parametry a rostoucí tendence této závislosti. Největší závislost byla na MS 2014, kde dosahovala vysokých hodnot. Nejmenší byla na MS 1998 a 2002, kde výsledky dosahovaly podprůměrných hodnot. Klíčová slova: Fotbal, FIFA, Světový žebříček FIFA, Mistrovství světa ve fotbale, korelační analýza, regresní analýza, korelační koeficient, regresní přímka
Identifikace značky velkých sportovních událostí
Petráčková, Jana ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Název: Identifikace značky velkých sportovních událostí Cíle: Hlavním cílem této práce je prostřednictvím marketingového výzkumu identifikovat osobnost značky letních olympijských her a mistrovství světa ve fotbale. Metody: V souvislosti se získáním primárních dat byla použita metoda písemného a elektronického dotazování. Identifikace osobnosti výše zmíněných značek byla provedena na základě metody měření osobnosti značky dle dle Geuense, Weijterse a De Wulfa (2009). Pro interpretaci získaných dat byla provedena jejich statistická analýza. Výsledky: Z výsledků výzkumu vyplynulo, že osobnost značky letních olympijských her je vystihována dimenzemi Odpovědnost, Aktivita a Jednoduchost a lze ji charakterizovat jako značku stabilní, odpovědnou, aktivní, dynamickou a přirozenou. Osobnost značky mistrovství světa ve fotbale je vystihována pouze dimenzí Aktivita a lze ji charakterizovat jako značku aktivní, dynamickou a inovativní, Klíčová slova: Sportovní značka, osobnost značky, měření osobnosti značky, image značky, identita značky, letní olympijské hry, mistrovství světa ve fotbale.
Sponzoring MS ve fotbale 2010.
Bužková, Lucie ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Práce se zabývá sponzoringem ve sportu, konkrétně sponzoringem Mistrovství světa ve fotbale 2010. Teoretická část popisuje marketingový mix a sponzoring jako komunikační prostředek. V praktické části je pak představena mezinárodní fotbalová federace FIFA a její hlavní produkt, tedy MS ve fotbale. Na sponzoring této události je zde nahlíženo jak z pohledu sponzorovaného, tak z pohledu sponzora. Práce je zakončena vlastním terénním šetřením, ve kterém je zjišťováno vnímání sponzorů MS fanoušky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.