|
Návrh rozvoje produktového portfolia neziskové organizace působící v ČR
Lesa, Martin ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rozvojem produktového portfolia neziskové organizace v oblasti organizace hudebních workshopů na Moravě a ve Slezsku. Rozvoj je cílen na rozšíření pokrytí trhu a získání prostředků pro realizaci vzdělávací činnosti a šíření lidové tradice, hudby napříč generacemi. Teoretická část představuje rešerši literatury v oblasti strategického řízení rozvoje firem, zde užívaných analyticko-výzkumných metod a dále specifik neziskových organizací nebo etnografického členění. V rámci analýzy jsou aplikovány postupy a metody 7S rámce, GAP analýzy, 4C rámce, Porterovy analýzy pěti sil k uchopení vnitřních a vnějších vlivů. Průzkumy a rozhovory jsou provedeny s cílem identifikace potenciálu poptávky a vhodného nastavení obsahu, formy workshopů. Návrhy obsahují lokace pro uspořádání workshopů, jejich formu průběhu a celkové zhodnocení v podobě rozpočtu nákladů či opatření přínosu pro organizaci vůči stanoveným cílům.
|
|
Mladý ječmen a chlorella jako součást zdravého stravování
BÍCOVÁ, Pavla
Produkty mladého ječmene a chlorelly náleží ke stále více vyhledávaným nutraceutikům díky jejich bohatému nutričnímu složení. Cílem diplomové práce bylo: posoudit nabídku mladého ječmene a chlorelly v tržní síti v České republice, dotazníkovým šetřením (n = 338) vyhodnotit znalost o těchto produktech a účinky užívání těchto doplňků stravy a posoudit kvalitu vybraných produktů. Na českém trhu je poměrně široká nabídka produktů chlorelly (57 produktů; 75 % ve formě tablet) a mladého ječmene (24 produktů; 71 % ve formě prášku), které se odlišují složením, způsobem zpracování, zemí původu, cenou i poskytovanými informacemi o nich. Znalost o způsobu výroby a obsahových látkách je důležitá při výběru produktů konzumenty. Bylo zjištěno, že tyto znalosti jsou u některých uživatelů nízké. Informovanost se statisticky významně zvyšovala s věkem a dosaženým vzděláním. Většina uživatelů chlorelly (181; 55 %) a mladého ječmene (224; 68 %) netrpěla vedlejšími příznaky spojenými se začátkem užívání. Nejčastěji zmiňované nepříznivé příznaky byly spojené s trávicím traktem (průjem, zácpa). Mezi příznivými účinky užívání těchto produktů bylo nejčastěji zmiňování zvýšení energie a vitality, zlepšení trávení a imunity. Mikrobiální kvalita vzorků chlorelly a mladého ječmene splňovala legislativní požadavky. Celkový obsah polyfenolů i celková antioxidační aktivita chlorelly byla nižší (1,20?0,00 - 1,35?0,01 mg/g, resp. 0,73?0,00 mg/g - 0,84?0,02 mg/g) u chlorelly v porovnání s mladým ječmenem (11,44?0,26 mg/g - 7,92?0,25 mg/g, resp. 10,36?0,00 mg/g - 22,76?0,27 mg/g).
|
|
Vliv vybraných faktorů na rychlost kažení plodové zeleniny
ŠUTKOVÁ, Jana
Plodová zelenina je jednou z nejvíce konzumovaných zelenin celosvětově, a proto je důležité neustále optimalizovat podmínky jejího skladování. Cílem diplomové práce bylo posoudit vliv ošetření rajčat (vodovodní voda, Cibulex) a skladovacích teplot (6,5 °C, 15 °C, 21 °C), na rychlost kažení, dále vyhodnotit preference respondentů (n=347) ohledně konzumace a nákupu rajčat a posoudit nabídku rajčat v tržní síti. Vzorky rajčat ošetřené roztokem Cibulex vykazovaly nižší nárůst vybraných skupin mikroorganismů v porovnání s kontrolními vzorky. V dotazníkovém šetření bylo zjištěno, že z celkové počtu respondentů (n=347) většina (97 %) rajčata konzumuje. Nejvíce jsou preferovaná tuzemská cherry rajčata, sladké chuti a šťavnaté konzistence. Při nákupu rajčat jsou respondenti ovlivňováni zejména cenou, kvalitou a vzhledem rajčat. Poměrně značná část respondentů (63 %) skladuje rajčata při chladničkové teplotě, která není vhodná z důvodu ztráty vůně a chutě rajčat. Při průzkumu nabídky rajčat v devíti obchodních řetězcích (Tesco, Albert, Penny, Kaufland, Globus, Flop, Coop, Norma a Lidl) byla v průběhu letního a zimního období, zjištěna široká nabídka tohoto sortimentu. Přičemž nejširší nabídka (n=12) se nacházela v obchodních řetězcích Globus a Lidl, a to v zimním období.
|
|
Výzkum spokojenosti zákazníků
Rodan, Zdeněk ; Trégerová, Jaroslava (oponent) ; Němeček, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na průzkum spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami. Cílem práce je zjistit, vyhodnotit a stanovit taková opatření, která přinesou zvýšení této spokojenosti v budoucnu. Teoretická část se zaměřuje především na výklad pojmů, problematiku marketingového výzkumu a marketingu služeb. Druhá část zahrnuje vlastní dotazníkové šetření s následným vyhodnocením.
|
|
Podnikatelský záměr pro prodej vína
Zborovská, Petra ; Sochor,, Jiří (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracování podnikatelského záměru, který se zabývá prodejem vína z nové odrůdy révy vinné, která se nazývá „Marlen”. Teoretická část se týká oblasti podnikatelských plánů a způsobu jeho zpracování se zaměřením na danou problematiku. Praktická část se týká konkrétních opatření a nástrojů pro úspěšné sestavení podnikatelského záměru, jímž je zavedení prodeje nového vína do prodeje.
|
|
Podnikatelský plán založení firmy na výrobu a prodej džemů
Roučová, Jana ; Europe, Tomáš Pražák, Operations Manager ve společnosti Manuli Hydraulics (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je kompletní zpracování podnikatelského plánu na založení malého podniku v oblasti výroby produktů z ovoce. Účel nově založené společnosti je výroba kvalitních džemů, které jsou bez chemických příměsí a barviv, vyrobené poctivě a z českých surovin. Teoretická část práce se zabývá základními pojmy v oblasti struktury podnikatelského plánu včetně vysvětlení metod analýz prostředí a primárního marketingového průzkumu trhu cílových zákazníků, které jsou pak následně použity v analytické části této práce. Návrhy v této práci vypracovávají finanční, marketingovou, organizační a časovou stránku realizace projektu včetně zhodnocení rizik.
|
|
Podnikatelský záměr
Hlaváčková, Lucie ; Šídová, Lenka (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření podnikatelského plánu pro založení nového podniku Sweet Gauching. Poskytne teoretický přehled o vytvoření podnikatelského plánu. Práce obsahuje reálný a proveditelný návrh podnikatelského plánu společnosti zaměřující se na poskytování speciálních restauračních služeb v okrese Uherské Hradiště.
|
|
Návrh mobilní aplikace pro návštěvníky vědeckých konferencí
Majer, Marek ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout mobilní aplikaci pro účastníky technologických konferencí. Při návrhu byl kladen vysoký důraz na uživatelskou zkušenost a po průzkumu trhu bylo provedeno několik dotazníků a diskuzí s potenciálními uživateli, kteří často tyto konference navštěvují. Výsledná aplikace byla uživateli pozitivně přijata a její UI/UX vlastnosti byly ohodnoceny 8.3 z 10 bodů. Byla implementována vylepšení do aplikace v závislosti na problémech, se kterými se její uživatelé setkali. Nakonec byla navrhnuta další vylepšení pro tuto aplikaci, která by ještě více zlepšila pobyt účastníka konference.
|
|
Podnikatelský záměr založení pohybového studia
Šanderová, Hana ; Jelínek, Jiří (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vypracováním podnikatelského záměru na založení pohybového studia. Výsledný podnikatelský záměr vychází z celkové analýzy trhu jak z hlediska potencionálních zákazníků, tak i stávající konkurence. Cílem této práce je posoudit reálnost podnikatelského záměru. V diplomové práci také zhodnotím rizika projektu.
|
|
Podnikatelský plán podniku nabízejícího službu pop-up store
Pohančeník, Vladimír ; Kaňovská, Lucie (oponent) ; Bumberová, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením reálného podnikatelského plánu pro založení podniku nabízejícího službu pop-up store v centru města Brna. Práce je postavená na teoretických východiskách popisujících současné formy prodeje v podnikání se zaměřením na nosnou myšlenku plánu, tvorbu obchodního modelu, strukturu podnikatelského plánu, zejména pak analyticko-výzkumné metody, které jsou použity v navazující, analytické části práce. Návrhová část navazuje na výsledky analýz a popisuje strategii začínajícího podniku, její propojení na vytvořený obchodní model, který je dále rozpracován do dílčích částí podnikatelského plánu.
|