Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 230 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání vybraných propagačních plakátů a děl socialistického realismu z let 1946-1956 pohledem genderové perspektivy
Halouzková, Anna ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Michlová, Magdaléna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zobrazením žen na komunistických propagandistických plakátech a na dílech socialistického realismu z let 1946-1956. Mým hlavním výzkumným cílem bylo zjistit, jak se od sebe zobrazení žen na plakátech a na obrazech liší a v čem jsou si podobné. Ve své práci jsem použila obsahovou analýzu a sociálně sémiotickou analýzu. Obě média mají stejný účel, od kterého se odvíjí oběma společná zjednodušená metoda zobrazení. U obou médií je dále společné to, že zobrazují více mužů než žen. Obě skupiny dále zachycují převážně ženy při péči o děti. Rozdílů mezi nimi je více. Plakáty a obrazy jinak pracují s kolektivem a nejčastěji se odehrávají v odlišných prostředích. Od těch se poté odvíjí odlišné aktivity, které ženy nejčastěji na plakátech či obrazech vykonávají. Liší se dále v počtu zobrazených žen a v typu použité perspektivy. Další odlišností je práce s kolektivem, který je v obou souborech využit jinak. Poslední odlišností je rozdílnost v zobrazení rolí mužů a žen.
Ikonografická analýza obrazu Jana Vermeera - Alegorie víry
Sotnikova, Iana ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
Předmětem této práce je obraz Jana Vermeera Alegorie katolické víry, namalovaný v sedmdesátých letech sedmnáctého století - v době zlatého věku holandské malby. V obraze je zkoumán jeho námět, tedy práce se soustředí především na ikonografický a ikonologický rozbor. Zkoumán je významu každého z mnoha a rozmanitých symbolů, které tento obraz obsahuje. Cílem práce je podrobně popsat a interpretovat prvky zobrazené alegorie. Úkol dále spočívá v rozpoznání symbolických a alegorických předmětů a jejich interpretaci v dobovém kontextu. Hlavními zdroji informací, kromě obrazu samotného, budou elektronická média, písemné zdroje, a to 42 publikací ze seznamu literatury, mezi nimiž jsou ikonografické slovníky, monografie o umělci a další práce. Dílo se skládá z úvodu, pěti kapitol, závěru, seznamu literatury, příloh a obrázkové části. Praktický význam práce spočívá v možném využití pro přednášky a workshopy o umění Holandska, umění baroka a pro psaní dalších vědeckých prací.
Okolo všeho, co mám
Moštěk, Richard ; Chomová, Juliána (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Ústředním motivem mé bakalářské práce je rozšíření fiktivního univerza za pomoci posunutí hranice vnímání objektu jako obrazu při vstupu do prostoru. Pokouším se nalézt hranu vnímání obrazu, jako dokumentace fiktivních příběhů na plátně, oproti artefaktu navzdory identickému použití materiálu a technickému procesu. Zkoumám při tom meze plátna napnutého na rámu a přístupy k „mnohopohledovosti“, jejímž prostřednictvím lze dílo sledovat. Stylizace malby je ovlivněna estetikou prvních celovečerních digitálně animovanych filmů a videoher z devadesátych a nultych let. Vychozím spojujícím bodem pro jednotlivá díla je vztah mezi dřevěnym rámem, bavlněnym plátnem a olejovou barvou. Pomyslny bod nula. Bezčasy narativ zrcadlí signifikantní rysy a vzorce jednání lidské společnosti, včetně mého nevyhnutelně subjektivního pohledu. Cílem bakalářské práce je vytvořit soubor olejomaleb s nadsázkou reflektující civilizační neochotu vyzrát k dlouhodobé udržitelnosti. Závěrečnym vystupem mého projektu je instalace maleb/objektů vytvářející scénu pro samotného diváka – třetí osobu.
Hlas jemný, tichý
Krutsche, Karin ; Mladějovský, Josef (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zkoumá průnik křesťanských témat s každodenním životem a čerpá inspiraci přímo z Bible. Autorka se zaměřuje na svůj subjektivní výklad víry a zamýšlí se nad nečekanými způsoby, jakými se může projevovat Boží přítomnost. Prostřednictvím svých uměleckých děl tato témata vizuálně zobrazuje, přičemž zdůrazňuje symboliku světla jako reprezentaci Boží transcendence.
Tvary růstu
Gehringerová, Bára ; Těthalová, Gabriela (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Autorka ve své práci dlouhodobě zpracovává motiv rostlin. Ty používá jako metaforu, inspiraci i prostředek k rozjímání o přírodních, společenských a psychologických systémech. V bakalářské práci bude toto téma rozvíjet, pokračovat v ohledávání podobností mezi rostlinným a lidským, jak formálně, ve stavbách těl, tak především ve způsobu existování jednotlivých entit, například v možnostech vyrovnávání se s vnějšími stresovými i podpůrnými vlivy v procesu růstu a vývoje. Zkoumání rostlinného světa je prostředkem k rozjímání nad tím lidským a jejich vzájemném vztahu. Rostliny se tak také stanou projekčním plátnem, znakem vyprávějícím o sociálních dynamikách lidských společenství i psychologických procesech samotné autorky a lidských bytostí obecně. Cílem bakalářské práce je vytvoření ucelené série obrazů zpracovávající téma lidského prožitku prostřednictvím symbolu rostliny.
Wonder&Wander
Porubský, Aleš ; Zapletal,, Aleš (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
V bakalárskej práci s názvom Wonder&Wander pracujem s témami alterega, eskapizmu, sebamytologizácie a introspekcie. Práca pojednáva o imaginatívnom svete, v ktorom pracujem s postavami, ktoré sú hrdinami a sprievodcami zároveň. Wonder&Wander sleduje hrdinov a sprievodcov v rôznych situáciách, prostrediach a náladách, ktoré sú reflexiou mojej reality a osobných prežitkov. Obrazy tohto cyklu sú tématicky o prchavosti, melanchólií, opúšťaní, hľadaní, blúdení, ohmatávaní si sveta a vnútorných zmenách. Dôležitou témou tejto série je motív cesty, ktorý má pre mňa viac významov: cesta ako riešenie problémov, cesta ako hľadanie, cesta ako príprava, cesta ako prostredie pre zmeny... Práca Wonder&Wander je rozdelená na dve časti z dôvodu vytvorenia určitej duality čítania tém, ktoré sú v motívoch obrazov prítomné. V prvej časti som sa zameral na krajinu a motív cesty ako takej, zatiaľ čo v druhej časti, ktorá sa skladá z portrétov, sa snažím umocniť pocit naliehavosti zmienených tém.
Krajina vzpomínek
Gorbušinová, Anna ; Gajdošíková, Pavla (vedoucí práce) ; Tsikoliya, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem domova a krajinomalby z pohledu vnímání vzpomínek na dětství. V teoretické části jsou analyzovány pojmy jako identita, emocionální vztah k místu či genius loci s odkazem na významné teoretiky Christiana Norberga-Schulze a Gestona Bachelarda. V teoretické části práce je rovněž zkoumán vývoj krajinomalby a blíže tematizováno období 19. až 20. století, kdy umělci začali zkoumat zobrazení pocitů a vnitřních emocí. Autorka v této části práce autorsky uchopuje téma domova z období dětství a jehovliv na její současnou tvorbu. Praktická část tvoří těžiště bakalářské práce - je věnována malířskému cyklu nostalgické krajiny vzpomínek z dětství. Představuje vlastní hledání výtvarného jazyka a zkoušení výtvarných technik. Zmiňuje zahraniční i české malíře a malířky, jejichž náměty a výtvarný jazyk sloužily jako inspirace. Výsledkem je malířský soubor maleb Krajiny vzpomínek, reflexe jeho tvorby a výtvarného zpracování. V didaktické části autorka popisuje krajinomalbu ve školním prostředí a vývoj vnímání krajiny skrz různé věkové kategorie. V návrzích výuky vychází autorka práce z vlastních zkušeností a jejich kritické reflexe, přičemž tyto nově nabyté a zreflektované zkušenosti propojuje s tématem, kterému se ve své tvorbě věnuje. KLÍČOVÁ SLOVA krajina, krajinomalba, příroda,...
Hráči karet jako námět ve výtvarném umění
HROMÁDKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je ve formě teoreticko-praktické. Předmětem zájmu je výtvarná skupina Osma a jejich výtvarná díla z let 1907-1909 s námětem hráčů karet. Počáteční kapitola seznamuje čtenáře se skupinou Osma, přibližuje její společný námět hráčů karet. Daná část se také věnuje společensko-historickému kontextu období, ve kterém skupina tvořila. Předkládá čtenáři vhled do problematiky komunikace skupiny s jejím okolím. Druhá kapitola přináší informace o jednotlivých umělcích výtvarné skupiny. Bakalářská práce se dále věnuje rozboru vybraných děl s tématem hráčů karet po stránce obrazové, ale i technologické. V teoretické části nechybí bohatá obrazová příloha. Praktická část výtvarná zpracovává poznatky z části teoretické a reflektuje díla skupiny Osma s námětem hráčů karet. Výsledkem jsou studie a finální kresby na papírové podložce. Celý průběh tvorby je zachycen fotografickou dokumentací.
Stíny
Králová, Balbína ; Kovář, Petr (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
Výstupem mé diplomové práce je soubor maleb suchým pastelem na plátně. Skrze záměrnou deformaci postav, kterou využívám jako výtvarný výrazový prostředek, se snažím zachytit křehkou povahu lidské existence, charakterizovanou nestabilitou a pomíjivostí. Náměty vzniklých maleb jsou portréty, které zobrazují mé sestry a mě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 230 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.