Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace ke skautskému vzdělávání a jeho vliv na život dospělých vedoucích
Půtová, Veronika ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá skautským vzděláváním a jeho přínosem pro dospělé skautské vedoucí. V teoretické části jsou nejprve zmíněna teoretická východiska zaměřená na koncept celoživotního učení, zařazení skautského vzdělávání právě do tohoto konceptu a na motivaci ke vzdělávání dospělých. Dále je popsána charakteristika a vývoj světového a českého skautingu, na což navazují principy skautingu, věkové kategorie a skautská výchovná metoda, které přibližují způsob výchovné práce v rámci českého skautingu. Následně je v teoretické části zmíněna organizace Junák - český skaut a vzdělávání, které je v rámci této organizace realizováno a je zásadní pro výzkumnou část této diplomové práce. Hlavním cílem výzkumné části je identifikovat vliv vzdělávacích kurzů na život skautského vedoucího a popsat, jakým způsobem se pracuje se vzdělávacími kurzy v různých oddílech. Tohoto cíle je dosaženo pomocí kvalitativního výzkumu, v rámci kterého jsou realizovány polostrukturované rozhovory, které jsou zaměřeny na vliv skautských kurzů na skautský, osobní a profesní život dospělého vedoucího, dále na motivaci k absolvování skautských vzdělávacích kurzů a třetí oblastí zájmu je způsob práce se vzdělávacími kurzy v rámci oddílu a střediska. Také jsou zodpovězené doplňující otázky, které se týkají například vlivu...
Začlenění dítěte s postižením do roverského kmene spolku Junák - český skaut
HALÍKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá začleněním dítěte s postižením do roverského kmene Spolku Junák - český skaut. Na základě kvantitativního šetření s technikou dotazníku zjišťuje a prezentuje názory roverů a rangers na začlenění dítěte s postižením do roverského kmene organizace Junák - český skaut, z.s.. Zkoumá a zaznamenává jejich názory a také jejich povědomí o tom, jak se organizace touto problematikou zabývá. Z výzkumu vyplynulo, že většina respondentů nemá povědomí o tom, jak organizace Junák - český skaut, z.s. podporuje vedoucí, do jejichž roverského kmene dochází dítě s postižením. Stejně tak většina dotazovaných roverů a rangers neví, čím se zabývá odbor Skauting pro všechny. Z testování a ověřování hypotéz víme, že povědomí o odboru SpV je závislé na absolvování vůdcovské zkoušky. Z těchto výsledků vyplývá, že na vůdcovských kurzech se téma podpory Junáka při začleňování dětí s postižením do organizace probírá. Mým doporučením je zařadit informace o činnosti odboru SpV a podpoře ze strany Junáka do vzdělávání už na čekatelských kurzech. Ze zkoumaných názorů roverů a rangers můžeme říct, že většina roverů a rangers souhlasí či spíše souhlasí se začleněním dítěte s postižením do spolku Junák - český skaut. Názory respondentů týkající se začlenění dítěte s postižením přímo do jejich roverského kmene se liší dle typu postižení. U všech uvedených typů, kromě mentálního postižení, souhlasila s možností začlenění nadpoloviční většina respondentů.
Pohled skautských vedoucích v České republice na úpolovou průpravu ve skautingu
Bukáček, Dan ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Kovařovic, Vojtěch (oponent)
1 Abstrakt Název: Pohled skautských vedoucích v České republice na úpolovou průpravu ve skautingu. Kontext výzkumu: Dnešní doba je spojována s úbytkem fyzického kontaktu mladé generace. Kvůli nástupu moderních technologií mají děti méně pohybových aktivit a uzavírají se do sebe. Největší světová výchovná organizace Skauting šla vždy proti tomuto trendu. Snaží se vychovávat nové generace ve spojení přírodou s cílem vychovat jedince silného, všestranného a nebojácného. Prostředkem, který vede k tomuto cíli a který organizace dříve často používala, jsou úpoly - úpolová průprava. Cíle: Hlavním cílem je zjistit, jak nahlíží skautští vedoucí na úpoly ve skautingu a jakým způsobem je úpolová průprava používána ve skautském programu v dnešní době. Metody: Hlavní metodou byl dotazník pro skautské vedoucí, který měl zjistit jejich názory na úpoly, úroveň fundovanosti a skutečnost, jak se úpoly provádějí v jejich prostředí. Byla sesbírána data od 186 skautských vedoucích. Nejčetnější skupinou respondentů jsou mladí lidé 18-30 let (81,2 %) v zastoupení ženy 63,4 % a muži 36 %. Nejčastější metoda při vyhodnocení dotazníku byla souhrnná vizualizaci pomocí grafů a tabulek. V případě, kdy bylo potřebu ukázat na spojitosti byly použity kontingenční tabulky. Dotazník byl vytvořen konkrétně pro tuto práci. Hlavní inspirací...
Analýza interní komunikace organizace Junák - český skaut, z.s.
Kroupová, Mariana ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat interní komunikaci organizace Junák - český skaut, z.s. v posledních dvou letech. Teoretická část pokládá základní cíle, smysl, obsah a strategii interní komunikace a zaměřuje se na její specifika v neziskovém sektoru obecně a organizaci Junák konkrétně. Pro praktickou část využívá práce prvky GAP analýzy a hledá mezery mezi ideálním a současným stavem interní komunikace organizace, s návrhem organizačních plánů pro jejich doplnění a přehledem možných rizik.
Výchova a vzdělávání v organizaci Junák - český skaut, z.s. v porovnání se základními školami v Milevsku
SAMCOVÁ, Kateřina
Tato práce porovnává výchovu a vzdělávání v organizace Junák - český skaut, z.s. se základními školami v Milevsku. Popisuje skautskou výchovnou metodu s jejími principy. Hodnotí, jak místní středisko této organizace reaguje na školní vzdělávací program vybraných škol. Po základním představení organizace, o které se píše v této práci, je popsána skautská výchovná metoda, která je při práci v organizace důležitá. Následuje porovnání výchovy a vzdělávání dětí na příslušných základních školách v Milevsku. V závěru je zhodnocení provázanosti výchovy v Junáku se školním vzdělávacím programem.
Marketingová strategie nevládní neziskové organizace Junák - český skaut z.s.
Slabý, Martin ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bušková, Vendula (oponent)
Cílem této práce je zmapování marketingové strategie nestátní neziskové organizace Junák - český skaut, z. s. a vypracování návrhů na zlepšení marketingové strategie. První část práce je teoretická a popisuje nestátní neziskové organizace v České republice. Věnuje se také popisu světové skautské organizace WOSM a české organizace Junák - český skaut, z. s. V druhé části jsou uvedeny výsledky výzkumu veřejného mínění a je zde popsána marketingová strategie Junáka. Na konci této kapitoly jsou uvedeny návrhy na zlepšení marketingové strategie, návrhy způsobů a nástrojů komunikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.