Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie ekologického dopadu výroby, provozu a likvidace různých typů automobilů
Kutnar, Václav ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
V zájmu snížení emisí skleníkových plynů se státy zaměřily (mimo jiné) na automobilovou dopravu. Existují však různé druhy pohonu automobilů a každý z nich produkuje v různých částech svého životního cyklu jiné množství emisí, které se navíc v jednotlivých státech liší. Znalost přesných a srovnatelných hodnot je nezbytná pro rozhodování o tom, jak tyto emise co nejefektivněji a nejekonomičtěji snížit. Existující studie se často zaměřují pouze na jednu část životního cyklu a/nebo nejsou lokalizovány na konkrétní stát. Tato studie analyzuje celý životní cyklus vozidla a jeho paliva nebo energie pro vozidlo vyrobené, provozované a recyklované v České republice. Vychází z existujících studií doplněných o údaje státních orgánů, výrobců vozidel a vlastní výpočty. Bylo zjištěno, že v České republice má v porovnání s vozidlem se spalovacím benzínovým motorem (ICEVg) elektromobil (BEV) o 33 % nižší celkové emise skleníkových plynů a vozidlo s vodíkovými palivovými články (FCEV) o 19 % nižší. Vozidlo se spalovacím motorem má však nižší emise již při výrobě, a proto jsou jeho kumulativní emise nižší než u elektromobilu do 70 000 ujetých km a u vozidla s vodíkovými palivovými články do 111 000 km.
Predikce emisí zážehového motoru
Jirout, Petr ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi predikce emisí zážehových motorů. Cílem bylo na základě parametrů z řídící jednotky navrhnout prediktivní algoritmus emisí nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého. Návrh se opírá o praktické experimenty se zážehovým motorem. V závěru jsou shrnuty nedostatky navrženého algoritmu a nastíněno možné využití pro nově nastupující emisní normu EU7.
Application of plain bearings for four-stroke internal combustion engines
Šedo, Matej ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Subject of this thesis are plain bearings and especially their application for four-stroke internal combustion engines. Thesis is divided into two main parts. The first part provides a basic description of plain bearings, their distribution and evolution. It also discusses their materials and the theory of hydrodynamic lubrication. The second part covers concept of sliding bearings in internal combustion engines and their load associated with the election of right material. It also includes description of particular application of plain bearings and the method of oil distribution. It handles the mounting of crankshaft and camshaft, piston pin, connecting rod and other places where sleeve bearings are use.
Analýza vlivu hromadného nasazení elektromobilů a plug-in hybridů na elektrickou síť
Přikryl, Ondřej ; Vetiška, Vojtěch (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou vlivu hromadného nasazení elektromobilů a plug-in hybridů do běţného provozu a jeho dopad na charakter elektrické sítě. Je v ní proveden rozbor a zhodnocení těchto vozidel v rámci současné rozvodné sítě a v rámci chytrých sítí, jakož i výpočty vlivu nasazení elektromobilů a plug-in hybridů.
Comparison of Hybrid Powertrain Topologies in Daily Commuting Regime
Ušiak, Michal ; Štětina, Josef (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
The master’s thesis deals with modelling of various architectures of hybrid powertrains for three vehicle sizes in GT-SUITE and compares them in daily commuting operating mode. On top of making of the hybrid vehicle simulation models, control algorithms had to be created to manage the energy split between the internal combustion engine and the electric motor for each of the architectures. Routes to work and back were logged using the GPS and postprocessed to obtain the speed and the road grade profiles. Resulting data was used as an input in simulations of daily commuting. To compare all hybrid powertrain architectures, fuel economy and electricity consumption were evaluated for WLTP and daily commuting operating modes. Finally, the environmental impact of each topology was assessed based on an estimation of corresponding well-to-wheel emissions.
Měření výkonu spalovacího motoru na válcovém dynamometru
Farka, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Od počátku automobilového průmyslu již uplynula spousta let a na vlastnosti vozidel i všech jeho součástí, především motoru, je kladen stále větší a větší důraz jak z hlediska bezpečnosti, tak z hlediska výkonu a ekologie. Výkon spalovacího motoru spolu s řadou dalších vlastností vozidel je měřen na válcových dynamometrech. Cílem práce je tedy popis a rozbor vyráběných dynamometrů, zkoušek, které na nich jsou prováděny, a také samotné měření výkonu spalovacího motoru na válcovém dynamometru. V závěru už je pouze uvedeno zhodnocení dopadu zkoušek na automobilový průmysl.
Zástavba motoru AR64304
Kubiš, Vojtěch ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zástavbou motoru AR64304 do vozidla Alfa Romeo 75. Hlavním cílem této práce je návrh výfukového systému pro zmiňovaný motor usazený v motorovém prostoru. Při návrhu výfukového systému je dbáno na snížení hluku a emisí na přípustné hodnoty, stejně tak je cílem navrhnout výfukový systém s udržením nebo zvýšením výkonových parametrů původního motoru. Pro simulaci motoru používám program Lotus Engine Simulation s využitím dat získaných z měření hlavy motoru na profukovačce a dat získaných při sejmutí profilu vačkového hřídele. Výstupem práce jsou především konstrukční parametry výfukového systému. V práci uvádím také technické specifikace a řešení použité na motoru AR64304 a také kroky nutné k provedení zástavby motoru.
Rankin-Clausiův cyklus využívající odpadního tepla v automobilech
Kučinský, Josef ; Fiedler, Jan (oponent) ; Brázdil, Marian (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá Rankin-Clausiovým cyklem jako způsobem zužitkování odpadního tepla automobilu. Nejdříve je stručně popsán spalovací motor a vybrané technologie k využití odpadního tepla. V další části je vysvětlen princip fungování Rankin- Clausiova cyklu a jeho využití v automobilu. Na konci jsou shrnuty výsledky simulací a experimentů týkajících se daného tématu. V závěru se uvádí, že v případě využití odpadního tepla v automobilu je Rankin-Clausiův cyklus nadějná technologie, ale není ještě vhodná pro široké využití.
Přímý vstřik benzínu – vstřikovací systém budoucnosti?
Smilek, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přímým vstřikem benzínu u spalovacích motorů. Uvádí přehled komponentů vstřikovacího systému. Popisuje jejich stavbu a princip funkce, výhody a nevýhody systému oproti starším způsobům vstřikování. Uvádí také přehled motorů s tímto způsobem vstřikování paliva.
Kombinované přeplňování spalovacích motorů
Melichar, Marek ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá základním rozdělením různých druhů kombinovaného přeplňování a popisem jejich funkcí. Pro nejpoužívanější typy technologií přeplňování jsou uvedeny konkrétní příklady využití v automobilním průmyslu. Tato práce také obsahuje krátký přehled historie přeplňování a analýzu ideálních cyklů přeplňovaných spalovacích motorů. Jednou z nejdůležitějších kapitol této práce je termická účinnost přeplňovaných spalovacích motorů a jejich porovnání s motory s atmosférickým sáním.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.