Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Disassembler a analyzátor binárního kódu
Bayer, David ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zpětného překladu binárního kódu do jazyka symbolických instrukcí. Věnuje se popisu architektur ARM a AVR a průzkumu existujících řešení. Na základě získaných informací zpracovává návrh a implementaci aplikace typu disassembler. Poskytuje grafické uživatelské rozhraní usnadňující spuštění zpětného překladu a zobrazení jeho výsledku. Navržené prostředí je snadno rozšířitelné o disassemblery dalších architektur, algoritmy řízení zpětného překladu a analýzy kódu.
Emulátor jednoduchého procesoru
Kuzník, Petr ; Přikryl, Zdeněk (oponent) ; Křoustek, Jakub (vedoucí práce)
Emulátor bude navržen jako obecný, schopný emulovat různorodé architektury. Jednotlivé architektury budou v samostatných modulech implementovaných jako dynamicky linkované dll knihovny. Hlavním cílem je dosáhnout právě obecnosti emulátoru a navrhnout jeho strukturu takovým způsobem, aby bylo možné jednoduše přidávat nové architektury a s použitím již implementovaných abstrakcí tyto architektury vytvářet. Hlavní implementovanou architekturou bude Commodore 64, předchůdce dnešních osobních počítačů, používaný v 80. letech hlavně v USA.
Implementace obecného assembleru
Husár, Adam ; Masařík, Karel (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem obecného assembleru, který je součástí projektu Lissom. Naleznete zde popis architektur assemblerů, jejich obvyklých úkolů a zvláštní pozornost je pak věnována assembleru GNU as. Navržený assembler se skládá z pevné a generované části. Generovaná část je automaticky vytvářena na základě popisu instrukční sady, která je definována pomocí jazyka pro popis architektury a instrukční sady ISAC. Využitím tohoto přístupu je umožněno automaticky změnit cílovou architekturu, pro kterou assembler překládá. Další část práce pak popisuje implementaci knihovny Parserlib2, která je využívána generátorem assembleru a i dalšími součástmi projektu Lissom a poskytuje informace o cílové instrukční sadě.
Emulace CPU pro výuku asemblerů
Charvát, Lukáš ; Samek, Jan (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Práce řeší tvorbu emulátoru počítačové architektury a její instrukční sady se záměrem pro použití při výuce asemblerů. Zatímco většina dnešních emulátorů je závislá na specifické architektuře, tato práce popisuje přístup, jak vytvořit emulátor vhodný pro použití ve výuce a pro snadnější pochopení asemblerů. Emulátor se neomezuje pouze na jeden typ procesoru, ale umožňuje uživatelům jednoduše definovat vlastní architektury spolu s jejich instrukčními sadami za účelem možnosti provádět nad nimi operace a především názorně zobrazovat aktuální stav.
Interaktivní zpětný assembler
Mrva, Milan ; Přikryl, Zdeněk (oponent) ; Křoustek, Jakub (vedoucí práce)
V práci jsou popsané postupy a nástroje zpětného inženýrství v rámci softwaru. Uvedené jsou techniky ochrany před rozkladem či zkoumáním obsahu spustitelného souboru. Představené jsou příklady programů zabývajících se zpětným překladem. Dále se práce zaobírá architekturou procesoru s důrazem na mikroprocesory Intel a Motorola. Jsou ukázané rozdílné formáty spustitelných souborů. Byl implementovaný generický modulovatelný zpětný assembler.V tomto textu je představená jak jeho struktura, tak zásuvné moduly, které prezentují tři různé techniky disassemblovaní. Jeden z modulů používa vícevláknový parser, který je vlastním návrhem autora. Tyto přístupy jsou v závěru porovnané a je nastíněn další vývoj.
Model procesoru NIOS II
Masařík, Marek ; Dolíhal, Luděk (oponent) ; Zachariášová, Marcela (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo vytvoření návrhu modelu procesoru Nios II v jazyce pro popis architektur procesoru zvaném CodAL. Návrh procesoru probíhal na dvou úrovních abstrakce. První úroveň se skládala z popisu instrukční sady a druhá z návrhu architektury a implementace hardwarového modelu. Důležitou součástí návrhu procesoru je testování a verifikace, které proběhly úspěšně na připravené benchmarkové testovací sadě. Výsledný procesor je tak možné potenciálně využít v reálných aplikacích.
Vytvoření modelu procesoru PowerPC
Blaha, Hynek ; Dolíhal, Luděk (oponent) ; Masařík, Karel (vedoucí práce)
Architektury procesorů jsou čím dál více složitější, proto je kladen velký důraz na automatizaci jejich návrhů. Tato bakalářská práce popisuje návrh procesoru PowerPC v jazyce pro popis architektur Codal. Funkčnost a výkonnost výsledného modelu byla ověřena testy poskytnutými výzkumnou skupinou Lissom a srovnána se současným konkurentem.
Jazyk pro popis instrukčních sad
Forejtník, Jan ; Charvát, Lukáš (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
V této práci je představen návrh jednoduchého jazyka pro popis architektury mikroprocesoru zaměřeného na popis instrukční sady. Dále je popsána implementace interpretu tohoto jazyka, který je schopen simulovat popsanou architekturu. Tato práce může zároveň sloužit jako návod k používání tohoto interpretu.
Podpora vývoje a testování interpretů jednoduchých jazyků
Mazancová, Lenka ; Láznička, Stanislav (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tento práce je zaměřena na analýzu, návrh a implementaci referenčního interpretu, který má sloužit jako pomůcka při vypracovávání a opravování projektů do předmětu Formální jazyky a překladače. Řešení tohoto problému se skládá z vytvoření instrukční sady, knihovny na čtení a zápis navržené instrukční sady a interpretu navržené instrukční sady. Zvláštní pozornost je věnována samotnému interpretu, jehož důležitou vlastností se rozšiřitelnost pomocí konfiguračních XML souborů a zdrojových souborů v jazyce C# nebo Visual Basic. Na závěr je popsáno testování interpretu navržené instrukční sady včetně možností přizpůsobení na různé typy víceúrovňových jazyků. 
Disassembler a analyzátor binárního kódu
Bayer, David ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zpětného překladu binárního kódu do jazyka symbolických instrukcí. Věnuje se popisu architektur ARM a AVR a průzkumu existujících řešení. Na základě získaných informací zpracovává návrh a implementaci aplikace typu disassembler. Poskytuje grafické uživatelské rozhraní usnadňující spuštění zpětného překladu a zobrazení jeho výsledku. Navržené prostředí je snadno rozšířitelné o disassemblery dalších architektur, algoritmy řízení zpětného překladu a analýzy kódu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.