Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mapování opatření pro kybernetickou bezpečnost: Od legislativy k technické implementaci
Hopp, Jiří ; MSc, Mezera Michal, (oponent) ; Sedlák, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci jsem se zaměřil na vytvoření systematické pomůcky pro mapování technických opatření k legislativním požadavkům a povinnostem v oblasti kybernetické bezpečnosti. V práci jsem provedl analýzu řešené problematiky, ze které vyplynuly možnosti tvorby nástroje a blížící se změny v legislativních požadavcích na základě směrnice Evropské unie NIS2. V praktické části jsem popisoval tvorbu nástroje v podobě tabulky, který byl vyhovující požadavkům zadavatele a mapoval technická opatření k jednotlivým bodům současných i z NIS2 plynoucích legislativních požadavků. Na základě rozhovoru se zadavatelem jsem konstatoval, že byly úspěšně dosaženy stanovené cíle práce a vytvořený nástroj bude využíván v reálném prostředí.
Aplikační programové rozhraní pro ITIL Service Desk systémy
Širůček, Pavel ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá ITIL procesy v systémech service desk. Cílem práce bylo zvolit několik service desk systémů a zpracovat rozhraní, přes které bude možné se service desky komunikovat a pracovat s vybranými procesy. V práci je obecně popsána knihovna ITIL, podrobněji funkce service desku a důležité ITIL procesy. Množinu procesů, se kterými lze v rozhraní manipulovat, tvoří správa incidentů, problémů, změn a konfigurací. Pro práci s těmito procesy je navrženo a následně implementováno aplikační rozhraní fungující na bázi webových služeb. V závěru práce je prezentováno několik scénářů pro demonstraci komunikace mezi klienty a service desky přes vytvořené rozhraní.
Part of the Enterprise Information System Proposal and Implementation
Maringa, Dominik ; Hančíková, Ivana (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
The diploma thesis focuses on information systems analysis and assessment of a chosen company. After results evaluation based on this analysis, a proposal will be made on how to convert the former information system into a new one. This proposal will be described from an economic point of view at the end of the thesis as well.
Model Incident managementu v dialogovém rozhraní e-commerce
Šimčík, Vlastimil ; Krutílek, Petr (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o zavedení Incident managementu jako o jednom z možných prostředků pro minimalizaci rizik a ztrát vzniklých organizaci výpadky v jejich infrastruktuře, či nedostupností jejich „business critical“ aplikací. Zaměřena je především na organizace zaměřené na elektronické obchodování.
ITIL trenažér
Dvořák, Petr ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací informačního systému pro podporu studia a procvičování vybraných postupů dle Information Technology Infrastructure Library (ITIL) se zaměřením na návrh a provoz služeb (service design and operation). V podobě webové aplikace představuje netradiční přístup k řešení výukového software s využitím rozšíření standardní výukové části o herní prvky a interaktivní scénáře. Vytvořený systém umožňuje uživatelům definovat služby a úkoly, jako jsou incidenty a problémy vzniklé jejich provozem, a hodnotit reakce odpovědných uživatelů. Aplikaci mohou využít IT správci nebo vedoucí Service Desku pro zaškolování nových techniků nebo obsluhy Service Desku.
Technická podpora managementu incidentů
Soukup, Zdeněk ; Květoňová, Šárka (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je proces managementu incidentů a další neoddělitelně související procesy (management změn, problémů a znalostí). Hlavním úkolem práce je implementace daných procesů do praktického používání v reálné společnosti a to s podporou informačního systému, jež je v rámci práce zvolen. Tyto procesy jsou také konfrontovány s knihovnou ITIL (Information Technology Infrastructure Library) a optimalizovány tak, aby v co největší míře vyhovovaly jejím požadavkům.
Mapování opatření pro kybernetickou bezpečnost: Od legislativy k technické implementaci
Hopp, Jiří ; MSc, Mezera Michal, (oponent) ; Sedlák, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci jsem se zaměřil na vytvoření systematické pomůcky pro mapování technických opatření k legislativním požadavkům a povinnostem v oblasti kybernetické bezpečnosti. V práci jsem provedl analýzu řešené problematiky, ze které vyplynuly možnosti tvorby nástroje a blížící se změny v legislativních požadavcích na základě směrnice Evropské unie NIS2. V praktické části jsem popisoval tvorbu nástroje v podobě tabulky, který byl vyhovující požadavkům zadavatele a mapoval technická opatření k jednotlivým bodům současných i z NIS2 plynoucích legislativních požadavků. Na základě rozhovoru se zadavatelem jsem konstatoval, že byly úspěšně dosaženy stanovené cíle práce a vytvořený nástroj bude využíván v reálném prostředí.
Implementácia metodiky (rámcov) ITIL pre Helpdesk MENDELU
Jantulíková, Michelle
Tato diplomová práce se zabývá analýzou Helpdesku Mendelovy univerzity, postupů a procesů využívaných v rámci každodenního provozu, jakož i nástrojů k tomu využívaných a implementací metodiky ITIL do tohoto prostředí. Při analýze, návrhu a implementaci byly využívány BPMN a vývojové diagramy tvořeny pomocí Enterprise Architecture, pro práci s kódy bylo využíváno Visual Studio Code. při nasazování webových stránek a webových aplikací do univerzitního prostředí v rámci testování byl využíván redakční systém Emersion. Implementace se týkala i nástroje pro správu tiketů OTRS. V rámci práce byl analyzován současný stav správy IT služeb, metodiky ITIL a současný stav Helpdesku Mendelovy univerzity. Všechny poznatky byly využity při tvorbě návrhů implmentácie a následně k samotné implementaci. Na závěr byly zhodnoceny přínosy a rizika a zhodnocen přístup k budoucím implementacím.
Technická podpora managementu incidentů
Soukup, Zdeněk ; Květoňová, Šárka (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je proces managementu incidentů a další neoddělitelně související procesy (management změn, problémů a znalostí). Hlavním úkolem práce je implementace daných procesů do praktického používání v reálné společnosti a to s podporou informačního systému, jež je v rámci práce zvolen. Tyto procesy jsou také konfrontovány s knihovnou ITIL (Information Technology Infrastructure Library) a optimalizovány tak, aby v co největší míře vyhovovaly jejím požadavkům.
Přehled nástrojů pro podporu a řízení incident managementu
Šaman, Martin ; Drga, Jaroslav (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Tato práce je zaměřena na ITIL Incident management a jeho využití. Cílem je definovat Incident management dle rámce ITIL, analyzovat trh s nástroji pro podporu Incident ma-nagement a na základě této analýzy provést vyhodnocení. V teoretické části je popsán Incident management, jeho přínosy a důležité související pojmy, které jsou nezbytné pro porozumění tématu. Zároveň je zde definován podnik, pro který je v praktické části vybírán nástroj. V praktické části je shrnuta analýza trhu nástro-jů pro podporu Incident managementu. Dále je provedeno jejich srovnání s definovanými požadavky a vyhodnoceno, které nástroje jsou nejvhodnější za daných podmínek. Přínosem práce je analýza vybraných nástrojů a jejich vyhodnocení, které čtenáři pomůže při volbě nástroje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.