Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj postavy upíra v populární kultuře - Od bestie k idolu
ČERNÁ, Eva
Tématem bakalářské práce je analýza vývoje a proměn postavy upíra, od bestie k idolu v populární kultuře, jako reakce na kulturně - historický vývoj společnosti. Upír netvor je v práci charakterizován na základě románu Brama Stokera a při vymezení idolu jsem vycházela z knih a filmových adaptací děl Stephanie Meyerové - Twilight sága a L. J. Smithové - Upíří deníky.
Idoly ve vyprávění dětí školního věku
Hrdličková, Lucie ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu idolů dětí ve školním věku. Cílem je průzkum fantazie dětí školního věku v souvislosti s jejich idoly. Empirický materiál představuje volba idolů stejného a opačného pohlaví, stručné charakteristiky zdůvodnění volby a příběhy, ve kterých jeden či oba idoly vystupují. Práce je založena na smíšeném designu výzkumu. Kvantitativně byla zpracována část výzkumu pracující s psanými příběhy a kvalitativní část obsahuje korelace kvalit příběhů a autorů. Teoretická část představuje dosavadní pohled na téma idolů a pojmy spojené s touto problematikou. Nejprve jsou diskutovány samotné volby idolů a dále se práce věnuje autorským textům. Zkoumána byla blízkost idolu. Pro účel této práce byly vyčleněny dvě kategorie blízkých a sociálních idolů. Práce se věnuje literární kvalitě příběhů a v této souvislosti řeší možnosti autorů na základě jejich věku. Zároveň přichází se zjištěním zásadní shody v oblasti hlavních témat vyskytujících se v příbězích a hrách hraných dětmi ve školním věku. V neposlední řadě bakalářská práce přináší pohled na témata prostupující příběhy a zobrazuje vztahy mezi dítětem a jeho idolem. Nejvíce se v příbězích vyskytuje téma diskutující reálný versus fantazijní svět a vyzdvihování schopností idolů. KLÍČOVÁ SLOVA Idol, identifikace, idolizace, příběhy
Idoly dětí školního věku
Fojtů, Jana ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na idoly dětí školního věku. Pro zkoumání jsem si vybrala jednu základní školu, ve které jsem žákům z prvního (3. tř.) a druhého (7.tř.) stupně položila úkol, aby si vybrali idol ženy a idol muže, jejichž plakáty by si pověsili nad postel. Získané volby jsem dělila do kategorií podle reálné blízkosti - na blízké, slavné a fiktivní osoby a podle osobní kvality - charakter, nadání a vzhled, včetně jejich kombinací. Takto jsem zjišťovala, jak tyto kombinace korelují s věkem a genderem. Některé výsledky nebyly dostačující, a tak jsem zavedla kombinaci věku a genderu. Na těchto empirických základech jsem postavila bakalářskou práci a všechny budoucí závěry z nich vycházející. Mezi ně patří například, je-li nějaká kategorie více vybírána dívkami či hochy, jaký vývoj ve výběru a odůvodnění volby nastal za 4 roky, vyvíjí se výběrem idolů dívky jinak než chlapci, může být nějaká kategorie věkem úplně opomíjena, souvisí dívčí a chlapecká role s určitou volbou? Klíčová slova: idol, idolizace, mladší školní věk, starší školní věk, vývoj, gender
Můj oblíbený hrdina
Hájková, Klára ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Arbanová, Linda (oponent)
Diplomová práce se zabývá definicí hrdiny v zajímavých kontextech v různých historických údobích. Sleduje preference a proměny. Uvádí příklady některých hrdinů, idolů a osobností. Analyzuje rozdílné identifikace oblíbeného hrdiny u dětí ve věku 7 - 11 let, na 1. stupni ZŠ. Zjišťuje, odkud děti svého oblíbeného hrdinu znají, a který hrdina se opakuje u více žáků. Práce ukazuje možnosti tématu "oblíbeného hrdiny" ve školní praxi.
Vliv dětské literatury na rozvoj předškolního dítěte
SAMKOVÁ, Jitka
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda předškolní děti mají svého literárního hrdinu a jakou cestou se s ním setkaly. Teoretická část práce se zabývá morálním vývojem dítěte, sociálním učením, dětskou literaturou, literárním příběhem v životě předškolního dítěte a samotnou literární postavou. V praktické části je realizován projekt, který by měl odpovědět na výzkumné otázky. Cíle je dosaženo praktickými činnostmi, rozhovory a pozorováním volné hry dětí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.