Název:
Idoly dětí školního věku
Překlad názvu:
Idols of school age children
Autoři:
Fojtů, Jana ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na idoly dětí školního věku. Pro zkoumání jsem si vybrala jednu základní školu, ve které jsem žákům z prvního (3. tř.) a druhého (7.tř.) stupně položila úkol, aby si vybrali idol ženy a idol muže, jejichž plakáty by si pověsili nad postel. Získané volby jsem dělila do kategorií podle reálné blízkosti - na blízké, slavné a fiktivní osoby a podle osobní kvality - charakter, nadání a vzhled, včetně jejich kombinací. Takto jsem zjišťovala, jak tyto kombinace korelují s věkem a genderem. Některé výsledky nebyly dostačující, a tak jsem zavedla kombinaci věku a genderu. Na těchto empirických základech jsem postavila bakalářskou práci a všechny budoucí závěry z nich vycházející. Mezi ně patří například, je-li nějaká kategorie více vybírána dívkami či hochy, jaký vývoj ve výběru a odůvodnění volby nastal za 4 roky, vyvíjí se výběrem idolů dívky jinak než chlapci, může být nějaká kategorie věkem úplně opomíjena, souvisí dívčí a chlapecká role s určitou volbou? Klíčová slova: idol, idolizace, mladší školní věk, starší školní věk, vývoj, genderThe bachelor thesis studies role models and idols of pupil age children. For my research I have selected an elementary school and a middle school, where I picked third grade and seven grade pupils and asked them to choose one female and one male idol whose poster they would be willing to post in their bedroom. Consequently, I have organized their selections into categories based on real life proximity i.e. close (e.g.: relatives/friends etc.), celebrities, fictitious idols and ones based on personal feature - character, talent, and appearance including its combinations. This way I investigated how these combinations correlate with age and gender. Since some of the results were insufficient I decided to incorporate a combination of age and gender. The thesis and its conclusions are based on these findings. In the conclusions I summarize which category is preferred by girls or boys; how does the 4 year difference impact the idol selection and what may be the reasons behind it; whether girls develop differently based on their idol selection than boys; is there a category that is completely omitted within the process of selection of these age groups; does the role of a girl or boy have some correlation with a specific selection. Key words: idol, idolization process, elementary school age, middle school...
Klíčová slova:
gender; idol; idolizace; mladší školní věk; starší školní věk; vývoj; elementary school age; gender; idol; idolization process; middle school age; progress