Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Parodie České televize v seriálu Dobré ráno, Brno! jako novodobá podoba televizní zábavy
Straka, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
V diplomové práci se zabývám analýzou seriálu České televize Dobré ráno, Brno! Seriál je parodií na originální pořad Dobré ráno, který je vysílán každý všední den a má být "ranní dávkou informací a hudby, doplněnou o zajímavé hosty a tipy." Česká televize vytvořila seriál, ve kterém odvážným způsobem paroduje nejen samu sebe jako významnou instituci včetně svých zaměstnanců, ale i televizní průmysl jako takový. V seriálu lze analyzovat stěžejní koncepty televizní zábavy, jako je užití parodie, satiry, humoru a nadsázky. Cílem práce je zjistit, v čem spočívá parodie v seriálu Dobré ráno, Brno! v souvislosti s Českou televizí a jak seriál přispívá k větší žánrové pestrosti televizní zábavy, především v oblasti parodie, satiry a humoru. Jako metodu zkoumání jsem zvolil sémiotickou analýzu s důrazem na rozbor významů v rovině denotace a konotace podle vzoru Rolanda Barthese. Podrobná sémiotická analýza zahrnuje rozbor dialogů a verbálních znaků, analýzu zvukové stopy a celé mizanscény včetně rozboru jednotlivých postav, kostýmů, dějiště a práce s kamerou. Výsledky ukázaly, jakým způsobem tvůrci parodovali nejen Českou televizi jako instituci a významné veřejnoprávní médium, ale i celý televizní průmysl. Výzkumná metoda je však kvalitativní analýzou a výsledky tak nejsou a nemohou být reprezentativní.
Obsahová analýza pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem
Šturm, Marcel ; Zápotocký, Jan (vedoucí práce) ; Šuhajová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu obsahu a průzkum publika pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem. Cílem práce je získat důkladný vhled do obsahu a hodnocení tohoto populárního pořadu, který se věnuje prozkoumávání různých internetových fenoménů a zážitků. Práce využívá kombinaci kvalitativní a kvantitativní analýzy dat. Kvalitativní analýza se zaměřuje na obsah pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem, přičemž jsou zkoumány témata, příběhy a způsob prezentace. Kvantitativní analýza se zaměřuje na průzkum publika pořadu pomocí dotazníkového šetření, které sbírá demografické informace, názory a preference diváků. Provedené analýzy a průzkumy jsou následně vyhodnoceny a prezentovány v práci. Výsledky poskytují ucelený obraz o obsahu pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem a také o preferencích a hodnocení publika. Práce přináší poznatky o tom, jakým způsobem pořad oslovuje diváky, jakým způsobem se tvoří obsah pro pořad a jakým způsobem diváci vnímají a reagují na obsah. Výsledky této práce mohou posloužit jako podklad pro další výzkumy v oblasti mediálního obsahu a analýzy publika. Práce přispívá k lepšímu porozumění internetovým fenoménům a zároveň pomáhá vylepšovat obsah a formát pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem.
Humor v postdigitální koláži
Svobodová, Tereza ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Vartecká, Anna (oponent)
Práce se zaměřuje na fenomén postdigitální humorné koláže, jež je přítomná v současném světě v různých situacích našeho vizuálního vnímání, a to od digitálního prostředí až po to fyzické. Text bude interpretovat internetové memy, analyzovat díla umělců zaměřujících se na koláž v post-digitální společnosti a žert jako takový. Dle analyzovaných obrazů a koláží je následně v praktické části vytvořena série koláží reflektující konkrétní expozici. Didaktická část pak bude tvořivě a skrze humor přibližovat původní díla v daném výstavním prostoru. KLÍČOVÁ SLOVA humor, koláž, memes, postdigitální umění, nová média, výtvarná výchova
Jan Steklík jako výtvarník a zakladatel Křižovnické školy
Jiroušková, Markéta ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá Janem Steklíkem a s ním spojenou Křižovnickou školou čistého humoru bez vtipu. V úvodu je představena politická situace a výtvarné umění během normalizace, dále seznamuji se vznikem a historií Křižovnické školy. Představím její nejvýznamnější členy, jako byl Karel Nepraš, Zbyšek Sion, Eugen Brikcius nebo Helena Wilsonová. Nejsou vynechány ani jejich nejzásadnější společné akce. Druhá část práce se pak věnuje samotnému Steklíkovi. Zprvu je představen jeho životopis, kde je shrnut jeho život od dětství, přes studia, až po jeho poslední výstavy. Poté se soustřeďuji na jeho úlohu v rámci Křižovnické školy a poslední část je věnována Steklíkově výtvarné činnosti. Jsou zde představeny jeho začátky, kresby, land-artové projekty a v neposlední řadě i výstavy. Cílem této práce je představení osobnosti Jana Steklíka nejen jako výtvarníka, ale i jako člověka, který vnesl humor do šedé socialistické společnosti.
Humour in the Fairy Tales of Oscar Wilde
SLABÁ, Anna
Bakalářská práce se věnuje využití humoru v pohádkách Oscara Wildea, který je v souvislosti s těmito texty většinou opomíjen. Teoretická část práce vycházející ze sekundárních zdrojů představí autora a jeho tvorbu v kontextu žánru (autorské) pohádky a soudobé literární tvorby. Popíše typy humoru a komiky se zřetelem k jejich využití v dětské literatuře a také jejich uplatnění v díle Oscara Wildea. Praktická část se zaměří na Wildeovu pohádkovou tvorbu, kde lokalizuje a popíše použité prvky humoru a komiky a provede analýzu vybraných ukázek textů.
Role humoru v pomáhajících profesích
HAVLOVÁ, Dana
Bakalářská práce se zabývá rolí humoru v pomáhajících profesích a vyzdvihuje důležitost humoru v tomto oboru. Humor a pozitivní přístup je důležitý ve všech směrech, a může výrazně zlepšovat kvalitu života nejen pacientů, ale i profesionálů. V první části práce se soustředím na definici pomáhajících profesí a popisuji jakými vlastnostmi by měl pomáhající pracovník či dobrovolník disponovat. V další části se zaměřuji na různé pohledy na humor, jeho projevy a schopnost s humorem pracovat v rozdílných situacích. Je zřejmé, že humor je nedílnou součástí pozitivní psychologie, stejně jako štěstí, láska a naděje. Ačkoliv se najdou i pochybnosti o důležitosti pozitivní psychologie, je pozitivní přístup, veselost a nadhled velkým přínosem do života nás všech, nejenom v nejtěžších chvílích. V poslední části práce se věnuji významu humoru v pomáhajících profesích. Smích a humor je prevencí proti syndromu vyhoření pro pracovníky a výrazně přispívá ke zkvalitnění života pacientů paliativní péče.
Roald Dahl's Children's Books and Short Stories for Adults
VOJNOVÁ, Pavlína
Předmětem zkoumání bakalářské práce je literární tvorba britského autora Roalda Dahla, který specifickým přístupem k literárnímu kánonu dětské literatury obohatil tvorbu určenou dětskému čtenáři nejen ve 20. století. Práce si klade za cíl porovnat autorův přínos v kontextu britské dětské literatury a literatury pro dospělé čtenáře. Jádrem práce bude srovnávací analýza Dahlovy tvorby, nalézání společných témat, motivů a morálního přesahu dětských příběhů a povídek a románu pro dospělé čtenáře. Práce v závěrečné kapitole porovná filmové adaptace příběhů pro dětské čtenáře a jejich originální literární předlohu.
Female Characters and the Relationship of Women to Children in Roald Dahl's Children's Fiction
BUBLOVÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce je literární analýza charakteristiky ženských postav v tvorbě Roalda Dahla určené dětskému čtenáři. Roald Dahl proslul jako autor groteskní prózy pro dospělé a pro jeho tvorbu pro děti je příznačný černý humor, nadsázka, groteskní prvky a určitá kontroverze jeho děl (Čarodějnice, Jirkova zázračná medicína, aj.). Práce nejprve představí Roalda Dahla a jeho dílo v jednotlivých kategoriích čtenářů (dětský a dospělý čtenář) anásledně se bude zabývat tématem antifeministického přístupu autora k ženským postavám, a to především v Dahlově próze Čarodějnice (The Witches). Teoretickým základem práce bude srovnání pojetí ženských postav v klasické pohádce bratří Grimmů (Bettelheim) a charakteristika ženských postav v Dahlově tvorbě pro dětské čtenáře. Praktická část práce dále posoudí vliv vzorů a modelových postav na dětského čtenáře v Dahlově tvorbě pro děti včetně možných kontroverzí ve výkladu a interpretaci čtení. Role humoru, nadsázky a grotesky bude předmětem závěrečných zkoumání v rámci bakalářské práce.
Analysis of humour in the TV series Friends
LITEROVÁ, Anežka
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou humoru a jeho místa v lingvistice. Představuje základní teorie humoru a jeho vybrané klasifikace. Dále se zaměřuje na pragmatiku, zejména na Griceův kooperační princip a jak jeho porušením vzniká humor. Následně popisuje fenomén slovních hříček. Tyto teoretické předpoklady jsou pak využity k vytvoření klasifikace humoru určené pro kvalitativní analýzu humorných situací z amerického sitcomu Přátelé. Na kvalitativní analýzu navazuje analýza kvantitativní.
Humor na základní škole: Učení s vtipem
Kubátová, Michaela ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Štech, Stanislav (oponent) ; Švaříček, Roman (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou humoru ve škole. Jejím cílem je získat data o humoru používaném ve výuce matematiky učiteli českých základních a středních škol a na jejich základě přinést příspěvek k teorii využívání humoru pro podporu učení žáků a studentů, zvláště pak k problematice tzv. technik humoru. U výstupů práce je očekáváno praktické využití pro pedagogy. Práce je konstruována jako empirický výzkum primárně vystavěný na kvalitativní metodologii. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s učiteli a analyzována podle metody tzv. zakotvené teorie (Strauss & Corbin, 1999). Množství dat umožnilo zároveň jejich kvantitativní analýzu, kdy byla zjišťována závislost zkoumaných jevů na předem definovaných parametrech. Teoretická východiska práce stojí na analýze přehledových textů o humoru ve škole a na výzkumných studiích zabývajících se vlivem humoru na učení. Výstupem rešerše odborné literatury je návrh nového modelu podob používání humoru ve výuce a definování okolností, které mohou bránit/přispívat pozitivnímu vlivu humoru na učení. Výsledkem empirického výzkumu je za prvé skutečnost, že zkoumaní učitelé používají humor nejen k podpoře pozitivního klimatu, ale též ke stimulaci kognitivních procesů. Zjištěny byly podoby humoru, které ve výuce učitelé používají. Za druhé...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.