Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Humor na základní škole: Učení s vtipem
Kubátová, Michaela ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Štech, Stanislav (oponent) ; Švaříček, Roman (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou humoru ve škole. Jejím cílem je získat data o humoru používaném ve výuce matematiky učiteli českých základních a středních škol a na jejich základě přinést příspěvek k teorii využívání humoru pro podporu učení žáků a studentů, zvláště pak k problematice tzv. technik humoru. U výstupů práce je očekáváno praktické využití pro pedagogy. Práce je konstruována jako empirický výzkum primárně vystavěný na kvalitativní metodologii. Data byla sbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s učiteli a analyzována podle metody tzv. zakotvené teorie (Strauss & Corbin, 1999). Množství dat umožnilo zároveň jejich kvantitativní analýzu, kdy byla zjišťována závislost zkoumaných jevů na předem definovaných parametrech. Teoretická východiska práce stojí na analýze přehledových textů o humoru ve škole a na výzkumných studiích zabývajících se vlivem humoru na učení. Výstupem rešerše odborné literatury je návrh nového modelu podob používání humoru ve výuce a definování okolností, které mohou bránit/přispívat pozitivnímu vlivu humoru na učení. Výsledkem empirického výzkumu je za prvé skutečnost, že zkoumaní učitelé používají humor nejen k podpoře pozitivního klimatu, ale též ke stimulaci kognitivních procesů. Zjištěny byly podoby humoru, které ve výuce učitelé používají. Za druhé...

Viz též: podobná jména autorů
2 Švaříček, Robin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.