Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Mikromobilita v městě Brně
Honl, Tomáš ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Hlavním zaměřením bakalářské práce je osobní přeprava a s tím spojená mikromobilita. Zejména ve velkých městech je možné využívat tzv. Sdílenou dopravu, tedy takovou, kde je dopravní prostředek zapůjčen pouze na dobu potřebnou k přepravě, načež je okamžitě k dispozici dalším uživatelům. Proto bude první část věnována právě představení jednotlivých prostředků, ať už konvenčního, tak i sdíleného charakteru. Souběžně s tím budou také nastíněny některé výhody a úskalí jednotlivých dopravních metod. Ve druhé části se nechají zástupci každé kategorie podrobit testu na předem stanovených tratích, na kterých se ukáže, jestli a jak může být jejich využití výhodné. Porovnávání bude zahrnovat zejména cenu a rychlost přepravy. Výsledkem pak bude zhodnocení jednotlivých dopravních prostředků.
Design závěsné tramvaje pro město Brno
Gálová, Kateřina ; Surman, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
S rostoucí hustotou městského provozu se automobilová doprava v centru měst stává nejen neefektivní, ale také přispívá k degradaci kvality ovzduší a ke zvyšování zdravotních rizik pro obyvatele. Hromadná doprava oproti tomu podporuje udržitelnou městskou mobilitu. Perspektivní oblastí pro rozvoj hromadné dopravy jsou v současnosti návrhy podzemních a nadzemních dopravních systémů. Nadzemní systémy, které nejsou omezovány dopravními zácpami a které vykazují minimální riziko nehod, mají kapacitu přepravit srovnatelné množství cestujících jako metro. Jejich konstrukce navíc nevyžaduje rozsáhlé zásahy do půdy na rozdíl od podzemních systémů. Proto byl pro tuto práci zvolen návrh konceptu závěsné tramvaje. Tento koncept nejenže nabízí atraktivní způsob přepravy, ale také může přilákat více rezidentů a turistů k využívání hromadné dopravy. Návrh se zaměřuje na integraci technických a ergonomických požadavků, čímž se snaží splnit současné potřeby moderní městské mobility.
Aplikace pro vyhledávání spojů v systému MHD s využitím strojového učení
Paulík, Kryštof ; Hynek, Jiří (oponent) ; Lazúr, Juraj (vedoucí práce)
S rostoucím počtem obyvatel měst dochází ke zvyšování počtu automobilů i dalších dopravních prostředků v ulicích, což vede k dopravním komplikacím způsobujím zpožďování vozidel městské hromadné dopravy. Uživatelé plánující svou cestu hromadnou dopravou potřebují jednoduše vyhledat tu nejrychlejší trasu. Toto ovšem komplikují zpoždění spojů, která mohou mnohdy způsobit zmeškání přestupu či jiné problémy. Záměrem této práce je do vyhledávání spojů zapojit strojové učení tak, aby byl při hledání trasy brán ohled na možná zpoždění spojů. Aplikace má za cíl zkrátit dobu, kterou cestující tráví na trase, vyhledáváním spolehlivějších tras v systému hromadné dopravy.
Dynamic Visualisation Tool for Brno Public Transport Data
Gáfrik, Patrik ; Hynek, Jiří (oponent) ; Lazúr, Juraj (vedoucí práce)
Public transport plays a key role in urban mobility, especially in cities like Brno, where it accounts for almost half of all transport modes. In order to optimise the efficiency of public transport, cities face the challenge of developing effective strategies based on data analysis. However, existing tools for visualizing public transport data in Brno are limited and often only provide visualizations of static data and are not designed to display dynamic data changes based on user inputs. This thesis aims to address this problem by developing a tool that processes and visually represents public transport data in Brno to facilitate analysis. The tool is able to visualize dynamic changes in traffic data over time and allows the user to analyze the density of connections and transfers, the duration of trips or the location and delay of public transport vehicles in real-time.
Revitalizace veřejných prostorů hlavního nádraží v Brně a podchodu pod ním
Richter, Jiří ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Současný stav Díky tomu, že se čeká na odsun nádraží, je železnice v žalostném stavu. Technicky a kapacitně (jsme schopni odbavit 30tis. cestujících/hodinu, v době veletrhu je potřeba 50tis.cestujících/ hodinu). Při její rekonstrukci je potřeba vytvořit síť nádraží, které jsou propojeny s městskou hromadnou dopravou. Vlak se tak stane součást hromadné dopravy a sníží se zatížení hlavního dopravního uzlu. Přesunout, nebo nepřesunout? Otázka na kterou si netroufám odpovědět. Obě varianty mají své výhody a nevýhody, které se navíc mění v čase. Situace se velice změnila příchodem finanční krize. Proto by měla probíhat odborná diskuse vedoucí k optimálnímu řešení. To se však neděje, politici se rozdělili na dvě skupiny, které již předem vědí, který návrh je ten nejvhodnější. Dodatečně se hledají argumenty, proč tomu tak je. Rozhodl jsem se prověřit variantu v nepřesunuté poloze. Největší nevýhodou této varianty je problematická výstavba(za provozu, nebo dočasné přesunutí). Největší výhodou je její vazba na uzel MHD a jádro města Brna. Region Velice důležitá je pro mě vazba na region a jeho propojení s městskou integrovanou dopravou. To vnímám jako silnou stránku Brna, která by se měla dále rozvíjet. Společně s rozvojem hromadné dopravy by mělo docházet k útlum dopravy osobní. Bariéra Svou prací se snažím vyvrátit názor, že železnice vytváří bariéru. Naopak se snažím dívat na železnici jako na místo, které spojuje. Nejen jednotlivé zastávky, ale i město. Konstrukce Železobetonové oblouky jsou v půdorysu uspořádány do trojúhelníků a vytváří tak prostorovou příhradovinu. V ní se nachází nádraží. Na ní jsou umístěny koleje. Typologie K nádraží přistupuji jako k volnému prostoru, který je dodatečně vyplněn různými funkcemi. Tyto funkce mohou být, dle potřeby, měněny.
Posouzení vlivu sociálních a environmentálních faktorů na ceny nemovitostí pro bydlení v okrese Uherské Hradiště
Stojaspal, Ondřej ; Urbánek, Zdeněk (oponent) ; Hlavinková, Vítězslava (vedoucí práce)
Tato práce zpracovává vliv sociálních a environmentálních faktorů na ceny nemovitostí v okrese Uherské Hradiště. Vymezuje jednotlivé sociální a environmentální faktory a jejich vztah a na jejich základě vysvětluje rozdílnost cen obdobných nemovitostí v různých lokalitách v rámci tohoto okresu. Na základě získaných dat pak kvantifikuje vliv jednotlivých faktorů na cenu nemovitosti.
Územní studie aktuálního rozvojového území města Kroměříže
Sysel, Jakub ; Kopáčik,, Gabriel (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší studii nové zástavby aktuálního rozvojového území města Kroměříže v jeho severovýchodní části za psychiatrickou léčebnou mezi ulicemi Lutopeckou a Havlíčkovou. Toto území propojuje místní část Terezov a Barbořinu. Cílem studie bylo navrhnout nové bydlení pro více jak 1200 obyvatel v aktuálně ještě nezastavěné oblasti v souladu s platným územním plánem. Řešené území je rozděleno do 3 etap výstavby. Severovýchodní část navazuje na stávající bytovou zástavbu bytovými domy se 2-3 podlažími. Ve zbytku území jsou navrženy rodinné domy samostatné i částečně řadové. Vybavenost území je doplněno mateřskou školou, obchody a parkovacím domem. V souladu s územním plánem je zde navržený i park a sportoviště s hřištěm a sportovní halou. Charakter území je velmi ovlivněn některými stávajícími inženýrskými sítěmi a jejich ochrannými pásmy, jejichž přeložení je ekonomicky nevýhodné. Vzhledem k okrajové poloze řešeného území je ve studii navrženo rozšíření obsluhy hromadnou dopravou o další 2 místa. Nové dopravní propojení ulic Lutopecká a Havlíčková by způsobilo velký nárůst provozu přes řešenou oblast, proto se ve studii počítá se klidněným provozem v podobě omezení maximální rychlosti na 30 km/h a systém komunikací se skládá z obousměrných i jednosměrných komunikací. Dopravu v klidu zajišťují garáže patřící k rodinným domkům, doplněných o parkování podél cest. V části s bytovou zástavbou parkování možné jednak na venkovních parkovištích a pro doplnění potřebné kapacity je ve studii navržen i parkovací dům.
Průmyslová zóna Modřice - zastávky na I/52
Přikryl, Daniel ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh autobusových a železničních zastávek pro zlepšení dostupnosti hromadné dopravy do průmyslové zóny Modřice. Následné propojení zastávek a vyřešení pěších tras mezi nimi včetně bezbariérové dostupnosti.
Assistance and Information System for Blind People
Hnilica, David ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
This work deals with the problem of implementation of the assistance system to support the orientation of blind people in the means of public transportation. Since it is only one part of larger unit (the RAMPE project), it doesn't cover the whole topic, yet only implements one part of it. It is written from the point of view of a developer and code architect. It improves the software architecture of existing project, suggests new methods and techniques and adds new functions to the application. This is done only at the respective part - the work is neither capable, nor takes any ambition  to design or modify the whole system. That has been done already by other people and parties in the past and this work merely continues those done in the past.
Územní studie využití aktuálního rozvojového území Dolní Vítkovice, Ostrava
Vlach, Jan ; Kopáčik, Gabriel (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce)
Předmětem této práce je prostor navazující na Dolní oblast Vítkovice, památkou Evropského kulturního dědictví ve městě Ostravě, Moravskslezký kraj. Tato práce se soustředí na zpřístupnění lokality pro všechny druhy dopravy, překonání přírodních a zejména člověkem vytvořených bariér a zároveň prozkoumává možnosti intenzivního zastavění s ohledem na průmyslovou minulost místa. To vše v kontextu postindustriálního města se zmenšující se a stárnoucí populací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.