|
Interkulturní analýza marketingové komunikace agentury CzechTourism zaměřené na obnovení cestovního ruchu po koronavirové pandemii
Šoukalová, Lucie ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Tato práce zkoumá různorodost marketingové komunikace agentury CzechTourism na zahraničních trzích, a to v závislosti na dopadech koronavirové pandemie a konkrétních kulturních odlišnostech. V teoretické části práce pojednává o marketingu v cestovním ruchu a o trhu cestovního ruchu obecně, následně je přiblížena práce a struktura agentury CzechTourism. Dále je popsáno ovlivnění cestovního ruchu koronavirovou pandemií a konkrétní dopady na českém trhu. Obecně je důležitá také přirozená rozdílnost komunikačních sdělení v rámci marketingu destinací, kromě jejího vysvětlení práce popsuje i odlišnosti, které se objevily v souvislosti s koronavirovou pandemií, což se následně promítá i do výzkumné části práce. Poslední důležitou složkou teoretické části práce jsou interkulturní specifika, která jsou obecně demonstrována na výzkumu nizozemského sociologa Geerta Hofstedeho. Na obecnou část navazuje i analýza konkrétních vybraných kultur - Itálie, Japonska, Německa a Spojených států amerických - jejíž závěry jsou následně aplikovány ve výzkumné části. Výzkum pracuje s výše uvedenými vybranými trhy a analyzuje charakteristické kampaně, které byly zahraničními zastoupeními agentury CzechTourism komunikovány mezi lety 2020 až 2022. Obecný popis daných komunikačních sdělení je pak propojen se zjištěnými...
|
|
Adaptace barmských imigrantů na českou kulturu
Pěnková, Magda
Diplomová práce se zabývá barmskými přistěhovalci, kteří v České republice získali azyl a nový domov v rámci přesídlovacího programu. Práce je zaměřena zejména na proces adaptace na českou kulturu a na faktory, které tento proces ovlivňují. V teoretické části jsou vymezeny pojmy související s kulturou, adaptací a migrací. V této části jsou uvedeny také instituce působící v České republice, které imigrantům poskytují pomoc a různé služby. V praktické části je problém adaptace zkoumán zkušenostmi samotných barmských imigrantů, kde je proveden kvalitativní výzkum s využitím metody polo-strukturovaného interview.
|
|
Italian - Czech cultural standards in study and work enviroment and their comparison
Šimaliaková, Bronislava ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pieralli, Andreas (oponent)
Hlavnou témou diplomovej práce sú kultúrne odlišnosti medzi Talianmi a Čechmi v študijnom a pracovnom prostredí. Cieľom práce je identifikovať české kultúrne štandardy z pohľadu Talianov, ktorí študovali alebo pracovali v Českej republike. K tomuto účelu bola použitá metóda kritických udalostí založená na kvalitatívnych rozhovoroch s talianskymi respondentmi. Diplomová práca skúma existenciu kultúrych rozdielov medzi talianskou a českou kultúrou vo vzťahu študenta a profesora a zamestnanca a zamestnávateľa. Práca sa okrem samotného výskumu zaoberá aj kultúrou, dôležitosťou interkultúrnej komunikácie a kultúrnymi dimenziami a štandardami. Práca sa zaoberá taktiež analýzou Českej republiky po jej sociálne - ekonomickej stránke. V závere práce sú uvedené odporúčania smerované Talianom a Čechom pre uľahčenie ich vzájomnej spolupráce v študijnom a pracovnom prostredí.
|
|
Ověření platnosti Hofstedeho dimenzí na příkladu vietnamské kultury
Vacková, Adéla ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Vietnamská menšina je třetí největší menšinou na území České republiky. S jejími členy se většina Čechů setkává téměř denně. Povědomí o jejich kultuře je ovšem malé. Možností, jak se dozvědět více o cizích kulturách, jsou různé kulturní výzkumy, mezi které patří i Kulturní dimenze Geerta Hofstedeho. Ty ovšem vznikaly převážně v 80. a 90. letech 20. století. Proto si tato diplomová práce klade za cíl ověřit jejich platnost, a to právě na příkladu vietnamské kultury. V rámci výzkumu jsou navíc porovnávány dvě skupiny respondentů - Vietnamci žijící ve Vietnamu a Vietnamci žijící v ČR. Cílem je ověřit, zda má na kulturu vliv dlouhodobý pobyt v cizím prostředí.
|
|
Specifics of the National Mentalities in Company´s Management
Palíková, Paulína ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá specifiky české mentality v liniovém managementu společnosti Česká spořitelna, a.s. V teoretické části jsou definice klíčových slov jako mentalita, národ a kultura, dále je popsán výzkum Geerta Hofstede a jeho výsledky pro Českou republiku a Slovensko. Cílem práce je aplikovat jeho metodiku pro srovnání české a slovenské národní mentality. V závěru práce porovnávám své výsledky s jeho výzkumem.
|
|
Kulturní rozdíly na webu
Pelíšek, Jiří ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce uplatňuje teorii kulturních rozdílů v prostředí webů. V práci je hodnoceno několik desítek vybraných internetových stránek z různých národních kultur a je provedena jejich analýza. Zkoumány jsou rozdíly ve web designu a marketingové komunikaci v závislosti na kultuře. Hodnocení vychází z kulturních modelů sociálního psychologa Geerta Hofstedeho a antropologa Edwarda T. Halla. Zkoumané weby jsou vybrány z devíti kulturních klastrů podle Inglehart-Welzelovy mapy, která vychází z dat projektu World Values Survey. Další zkoumaná skupina webů zahrnuje největší světové producenty v odvětví. K hodnocení je použita tabulka doporučených kulturních aspektů ve webovém designu, která je uvedena v práci s názvem Cross-Cultural Strategies for Web Design (Armando Calabrese et al. 2012), autoři této studie navazují a rozvíjí práci Aarona Marcuse a Emilie Gould. Cílem této diplomové práce je analyzovat, zda se na vybrané skupině webů projevují kulturní rozdíly.
|
|
Česko-švýcarské obchodní vztahy
Pozlerová, Kateřina ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Stejskal, Martin (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je rozbor obchodních vztahů mezi Českou republikou a Švýcarskem. Dílčími cíli jsou také analýza pozice Švýcarska vůči EU a představení kulturních a obchodních specifik Švýcarska. První kapitola charakterizuje Švýcarskou konfederaci jak z obecného, tak z ekonomického hlediska. Druhá kapitola se věnuje bilaterálním vztahům Švýcarska a Evropské unie. Třetí kapitola představuje obchodní vztahy mezi Švýcarskem a ČR, vývoj bilance vzájemného obchodu a perspektivy vývoje těchto vztahů do budoucna. Čtvrtá kapitola je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vychází z konceptu kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho a Gerta Jana Hofstedeho a porovnává kulturu Švýcarska a ČR. Praktická část kapitoly je zaměřena na český pohled na obchodní jednání se Švýcary a obsahuje vyhodnocení dotazníků vyplněných českými zaměstnanci spolupracujícími denně se Švýcary.
|
|
Business and Cultural Specifics of Israel
Mihalíková, Silvia ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Křenková, Eva (oponent)
Hlavním cílem mé práce je charakterizace Izraele po její ekonomické, kulturní a obchodní stránce. První kapitola se zabývá základní charakteristikou Izraele, hlavně geografických podmínek a demografických údajů, historie přistěhovalectví, náboženských skupin, státního zřízení a právního systému, státního symbolu a praktických informací. Druhá kapitola je zaměřena na charakteristiku ekonomiky Izraele, kde analyzuji základní makroekonomické ukazatele, zahraniční obchod Izraele a vzájemný obchod s Českou republikou. Ve třetí kapitole charakterizuji izraelskou kulturu a její vliv na obchodní jednání. Čtvrtá kapitola představuje výsledek dotazníkového šetření a rozhovorů, které mi poskytli zástupci slovenských a českých firem.
|
|
Komparace česko-britských a slovensko-britských kulturních standardů v pracovním prostředí
Holenda, Lukáš ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Volfová, Jitka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na identifikování a vzájemnou komparaci česko-britských a slovensko-britských kulturních standardů v pracovním prostředí. Hlavním cílem práce je definovat britské kulturní standardy a to jak z českého, tak slovenského pohledu a následně porovnat, zdali se informace získané z kvalitativního výzkumu s respondenty shodují s teoretickými východisky a také, jak moc se liší pohled na danou problematiku z české a slovenské perspektivy, pokud se liší. Na závěr práce bude uvedeno několik málo rad, jak by se Čech a Slovák měl připravit na delší pobyt ve Spojeném království, aby předešel kulturním nedorozuměním.
|
|
Interkulturní komunikace v kontextu kulturní politiky EU
Opatrný, Martin ; Opletalová, Lenka (vedoucí práce) ; Mechurová, Zdenka (oponent) ; Soukup, Václav (oponent)
Interkulturní komunikace je v multikulturním prostředí Evropské unie mimořádně důležitým tématem. Disertační práce Interkulturní komunikace v kontextu kulturní politiky Evropské unie se proto zabývá možným vztahem mezi interkulturní komunikací, formováním a realizací kulturní politiky EU. Na základě prostudované odborné literatury a dalších pramenů i s ohledem na předchozí zkušenosti autora v této oblasti, byla koncipována hypotéza, že i přes veškeré veřejné proklamace EU interkulturní komunikaci významně podceňuje. Tato premisa byla kvůli následnému ověřování rozdělena do několika dílčích hypotéz. Cílem práce bylo empiricky prověřit stanovené hypotézy i základní výše formulovaný předpoklad. Práce proto rozebírá jak teorii interkulturní komunikace, tak také historii a současnost kulturní politiky EU, včetně klíčových institucí, které se na jejím formování a realizaci podílejí. S ohledem na náročné multikulturní prostředí EU práce také podává kompendium základních komunikačních charakteristik jednotlivých členských států unie a jejich kulturní kategorizaci. Tento přehled byl mimo jiné koncipován na základě spolupráce s organizací The Hofstede Centre a mezinárodním institutem Richard Lewis Communications a využití jeho interních online nástrojů CultureActive. Přehled byl také doplněn o mou vlastní...
|