Název:
Špecifiká národných mentalít v managemente firiem
Překlad názvu:
Specifics of the National Mentalities in Company´s Management
Autoři:
Palíková, Paulína ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Bakalárska práca sa zaoberá špecifikami českej a slovenskej mentality v líniovom managemente spoločnosti Česká spořitelna, a.s. V teoretickej časti sú definície kľúčových slov ako mentalita, národ a kultúra, ďalej je popísaný výskum Geerta Hofstedeho a jeho výsledky pre Českú republiku a Slovensko. Cieľom práce je aplikovať jeho metodiku pre porovnanie českej a slovenskej národnej mentality. V závere práce porovnávam svoje výsledky s jeho výskumom.Bakalářská práce se zabývá specifiky české mentality v liniovém managementu společnosti Česká spořitelna, a.s. V teoretické části jsou definice klíčových slov jako mentalita, národ a kultura, dále je popsán výzkum Geerta Hofstede a jeho výsledky pro Českou republiku a Slovensko. Cílem práce je aplikovat jeho metodiku pro srovnání české a slovenské národní mentality. V závěru práce porovnávám své výsledky s jeho výzkumem.Bachelor thesis deals with the specifics of Czech and Slovak mentality in the line management of Česká spořitelna, a.s. In the theoretical part, there are definitions of key words such as mentality, nation and culture, as well as Geert Hofstede´s research and his results for Czech Republic and Slovakia. The aim of the thesis is to apply its methodology for comparing the Czech and Slovak national mentality. At the end of the thesis I compare my results with his research.
Klíčová slova:
Geert Hofstede; interkultúrny management; mentalita; národnost; národná kultura; culture; Geert Hofstede; intercultural management; mentality; nationality
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69623