Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh výroby ozubeného kola
Rusková, Marie ; Lidmila, Zdeněk (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem ozubeného kola, které se nachází na zádní polonápravě traktoru. Vzhledem k přenosu velkého kroutícího momentu bude vyrobeno z oceli 12 061. Po posouzení různých technologií výroby bylo jako nejoptimálnější zvoleno kování na svislém klikovém lisu. Následně byl dle normy ČSN 42 9030 navržen výkovek. Polotovarem bude tyč o průměru 125 mm, která bude dělena řezáním na délku 219 mm. Kování proběhne ve třech operacích. Na základě nejvyšší vypočtené potřebné síly, která vyšla 63,16 MN, byl zvolen stroj LZK 6500. Pro odstranění výronku a blány bude použit ostřihovací lis LDO 315 A/S.
Postup výroby součástky šicího stroje
Švec, Michal ; Jaroš, Aleš (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na výrobu ozubeného kola, které je součástí umístěnou v šicím stroji. V první části je proveden rozbor ozubeného kola, včetně popisu funkce. Dále je popsán výběr polotovaru, včetně výpočtu potřebného množství materiálu. Následující část popisuje stroje potřebné pro výrobu součásti, nástroje, které budou při výrobě použity, a technologický postup. V další části je zmíněn systém náhradních dílů ve firmě, možnost reklamace nebo nákupu jednotlivých součástí šicích strojů. Poslední část práce je věnována technicko-ekonomickému zhodnocení navržené výroby.
Návrh výrobní technologie ozubeného hřídele převodovky
Hulvej, Matúš ; Slaný, Martin (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Táto diplomová práca obsahuje zostavenie technologického projektu pojednávajúceho o návrhu výrobnej technológie ozubeného hriadeľa prevodovky a návrhu vhodnej alternatívnej technológie. Obsahom práce je rozbor súčiastky, voľba materiálu, strojov, nástrojov a tvorba výkresovej dokumentácie a technologického postupu výroby. V závere práce je technicko-ekonomické vyhodnotenie, na základe ktorého sú následne návrhy porovnané a vyhodnotené za akých podmienok je daný návrh vhodný.
Výroba modelu ozubeného soukolí metodou FDM tisku
Frátrik, Michal ; Dvořák, Jaromír (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou 3D tisku ozubeného soukolí. V první části jsou stručně shrnuty procesy 3D tisku, vybrané druhy Rapid Prototyping s ohledem na metodu FDM a vlastnosti materiálů používaných při této metodě. Druhá část práce se zabývá návrhem modelu ozubeného soukolí, vycházející z převodovky kuchyňského mixéru. Převodovka byla navržena v 3D modelovacím programu Autocad inventor 2013 a vytištěna na Reprap tiskárně Sinuhed. Na závěr je uvedeno technicko-ekonomické zhodnocení výroby modelu.
Návrh na zefektivnění procesu obrábění vnitřního ozubení
Hoffmann, Jiří ; Chladil, Josef (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Předmětem této studie je návrh na zefektivnění procesu výroby unašeče s vnitřním ozubením. V úvodu práce jsou popsány některé druhy ozubení. Druhá kapitola je zaměřena na rozbor vyráběného dílu a pracovišť pro výrobu. Třetí kapitola obsahuje popis technologických metod výroby ozubení konvenčními a nekonvenčními metodami. Praktická část práce obsahuje návrh inovace výrobního procesu výroby ozubení. V závěru je provedeno technicko–ekonomické zhodnocení včetně porovnání stávajícího a nově navržených řešení.
Konstrukce zařízení pro výzkum mazání ozubených převodů
Žáček, Jan ; Hartl, Martin (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh a realizaci laboratorního stendu pro studium mazání ozubených převodů. Konkrétně pro posouzení vlivu kontaminace maziva na ozubený převod. Zařízení využívá konceptu Niemannova uzavřeného okruhu, který bývá v praxi nazýváno „back to back“. Nejprve jsou v teoretické části popsány zkušební okruhy používané v oblasti testování ozubených kol a zároveň zmíněn jeden ze standardizovaných postupů pro realizaci experimentů. Na základě rešeršní studie jsou stanoveny základní parametry pro návrh a tvorbu koncepčních variant. Obsahem konstrukční části je nejen vlastní návrh stendu, ale také provozní ověření včetně popisu pracovního postupu na daném zařízení. Výsledkem této práce je tedy funkční experimentální zařízení pro budoucí vývoj inteligentních mazacích systémů.
Návrh převodů HPV
Martinát, Antonín ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem převodového ústrojí vozidla poháněného lidskou silou. Nejprve je zde krátká rešeršní část používaných převodových ústrojí, poté následuje vlastní konstrukční návrh a pevnostní výpočet vybraných dílů. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
Kontinuální elevátor pro přepravu zboží
Zálešák, Martin ; Bukovský, Radim (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou stávající dopravy kusových výrobků a návrhem lepšího koncepčního řešení kontinuálního elevátoru, s připevněným úsekem válečkové a gravitační tratě. Tento druh dopravníku je určený převážně pro přepravu krabicových výrobků z jednoho podlaží do druhého. Práce je doložena návrhem konstrukčních celků stroje, obsahuje kompletní 3D návrh, konstrukční a funkční řešení, které je podloženo základními pevnostními a kontrolními výpočty. V přílohách práce je doložena výkresová dokumentace navrženého zařízení.
Kuželočelní převodovka
Steinhauser, Martin ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Ždímal, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a pevnostním výpočtem kuželočelní převodovky. Jsou zde uvedeny rozměrové a pevnostní výpočty soukolí, návrh a kontrola hřídelů, ložisek a per. Nedílnou součástí je výkresová dokumentace, která je v práci obsažena jako příloha.
Advantages and disadvantages of the engine concept "Geared Turbofan"
Marko, Libor ; Růžička, Miroslav (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The thesis describes the historical development of turbofan engines, which relates to the increase in amount of bypass ratio. It contains basic characteristics of turbofan engines and principle of engine´s components work. The thesis describes the advantages and disadvantages of the Geared Turbofan engine design compared to conventional turbofan engines of the same class power.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.