Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rizikové chování žáků SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou
Černá, Jitka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá rizikovým chováním žáků SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou. Cílem této práce je především zmapovat, jaké rizikové chování se v SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou skutečně vyskytuje, zda sami žáci jsou si vědomi tohoto, jakým způsobem se škola pokouší předcházet výskytu tohoto nežádoucího chování a jaké jsou využívány možnosti pro eliminaci výskytu rizikového chování u žáků. Odhaluje, jak je rizikové chování ošetřeno v základních dokumentech školy a jak probíhá prevence tohoto chování. Zabývá se fungováním školního poradenského pracoviště a prací třídních učitelů. Metody využité pro zpracování této práce jsou především studium dokumentů, fokusní skupina a rozhovory, doplňkovou metodou je pozorování. Výzkum prokazuje, že nejčastějším rizikovým chováním je záškoláctví, zneužívání návykových látek, šikana a kyberšikana, agrese ve formě vandalismu a vulgarismus. Na základě studia školních dokumentů doporučuje možné způsoby zefektivnění práce školního poradenského pracoviště, primární a sekundární prevence ve škole, práce třídního učitele a náplň třídnických hodin. Závěr práce má sloužit jako doporučení pro školu, jakým způsobem je podpořit eliminaci rizikového chování žáků. Klíčová slova: Rizikové chování, školní metodik prevence, výchovný poradce, třídní učitel, minimální preventivní...
Rizikové chování žáků SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou
Černá, Jitka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá rizikovým chováním žáků SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou. Cílem této práce je především zmapovat, jaké rizikové chování se v SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou skutečně vyskytuje, zda sami žáci jsou si vědomi tohoto, jakým způsobem se škola pokouší předcházet výskytu tohoto nežádoucího chování a jaké jsou využívány možnosti pro eliminaci výskytu rizikového chování u žáků. Odhaluje, jak je rizikové chování ošetřeno v základních dokumentech školy a jak probíhá prevence tohoto chování. Zabývá se fungováním školního poradenského pracoviště a prací třídních učitelů. Metody využité pro zpracování této práce jsou především studium dokumentů, fokusní skupina a rozhovory, doplňkovou metodou je pozorování. Výzkum prokazuje, že nejčastějším rizikovým chováním je záškoláctví, zneužívání návykových látek, šikana a kyberšikana, agrese ve formě vandalismu a vulgarismus. Na základě studia školních dokumentů doporučuje možné způsoby zefektivnění práce školního poradenského pracoviště, primární a sekundární prevence ve škole, práce třídního učitele a náplň třídnických hodin. Závěr práce má sloužit jako doporučení pro školu, jakým způsobem je podpořit eliminaci rizikového chování žáků. Klíčová slova: Rizikové chování, školní metodik prevence, výchovný poradce, třídní učitel, minimální preventivní...
Třídnická hodina jako specifická náplň práce třídního učitele na 2. stupni základní školy v České republice
Bureš, Petr ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
The paper solves the issue of a lesson with a form teacher as a specific job of a form teacher at the lower secondary education in the Czech Republic. The objective of the paper is to clarify the manner how form teachers perceive and approach that lesson as their specific job. The theoretical part deals with a form teacher, his activities and competences. He analyses the class as a social group and determines the specifics of the lesson. The practical part describes the research preparation and the results. The investigation was performed using the method of a questionnaire at the selected elementary schools in the Czech Republic and the form teachers were the respondents. The findings are compared with the data from the professional literature and the practical conclusions are derived from the data collected. Key words Form teacher, school class, group dynamics, lesson with a form teacher, social skills.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.