Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
COMMUNITY OF EVERYDAY
Mikušková, Nina ; McKee,, Francis (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Been There Together is a single player game in an online and offline form of cards inspired by event scores. The game is designed to be played by individuals in public spaces, while they are surrounded by strangers. It serves as a pretext for social inclusion. The game can be played online, as a mobile phone application and as a DIY card game for download. The game was designed as an alternative to mobile games, and instead of pulling the player into a virtual reality, it encourages their perception of society and the surroundings. By providing challenges, context and aesthetic pleasure, it creates an exciting experience that contrasts with ordinary daily activities. Its purpose is to overcome the individual's alienation in society. By simple questions and tasks, the player is drawn into a magic circle of play in reality, in areas that are not normally intended for play. It creates a temporary world in the midst of an ordinary world, transforming everyday experience and the individual's perception of public spaces. The game is inspired by Fluxus group's "event scores" as well as by the Situationist International's concept of "dérive", a method of unplanned journeying through urban landscapes. The player can choose between 4 difficulty levels and decide which intensity of play they prefer. Its unobtrusive design allows the player to play the game without noticeably changing their behaviour in public, and it is entirely their decision if they want to admit that they are playing the game to bystanders. Thanks to the guise of a game, the player feels safe to interact with a stranger, to ask for help or to ask questions of people whom they are encountering for the first time. The game creates real social interaction, with legal and economic consequences that reach beyond the magic circle.
Fluxusná Praha : the Visual Communication as a Driving Force in the Culture of Hybrid Flows. (The Ecology of Mind Applied to the Visual Context of Prague City)
Noera, Simona ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Zaccarello, Benedetta (oponent)
Tato výzkumní práce by se chtěla zabývat o jako Batesonovi ekologický model může být aplikovaní a rozšíření na vizuální komunikace, účel je vyvodit mechanismy a vztahy který učiní náš svět jako energický a mezipřipojení sít v současné kultuře, která spočívá ve vizuální komunikaci, a navrhnout teorie toků. Chtěla bych dělit práce na dvou části. Po úvodě, v první části (teoretická) budu se zaměřit na důležité pojmy mé prácí (Identita, Sociální tělo, architektonicky městské tělo, vztahy, ne- prostor, vizuální komunikace, střih, fetišismus vizuální zboží, vizuální antropologie, zápletka) přes autory jak Bateson, Canevacci, Simmel, Benjamin, Augé a dalši. V druhé části mé práce (výzkumná) bych nejprv prezentovala metodologický volbu která v tohle případe je dialogického typu (Bachtin), totiž vyprávěcí a hlasoví tok který přes techniky střihu bude vytvořit polyfonní vyprávění a s tým bude prokázat moji hypotéza.
Reflexe estetiky raného videoartu
Matoušová Peštová, Karolína ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent) ; Kubalík, Štěpán (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá raným videoartem, tedy videoartem šedesátých a sedmdesátých let dvacátého století, a to ze čtyř pohledů: první kapitola práce zkoumá uměleckou a technologickou genezi videoartu; kapitola druhá se zabývá uměnovědným rozborem videoartu, na jehož základě je definován vztah videoartu k ostatním uměleckým druhům, zejména k filmu a výtvarnému umění, a dále analyzovány vlastnosti videa jakožto média; třetí kapitola pojednává o divácké recepci, modu zobrazení a estetických vlastnostech videoartu, demonstrovaných na příkladech konkrétních uměleckých děl; speciální pozornost je v této kapitole věnována temporalitě videoartu; závěrečná kapitola práce se věnuje feministickému videoartu, jehož úkolem bylo přispět k emancipaci ženy ve společnosti. Cílem práce je předložit komplexní přehled raného videoartu s těžištěm v jeho umělecko-estetických vlastnostech. V našem zkoumání se opíráme nejen o platné estetické, filosofické a uměnovědné teorie, ale také o analýzu konkrétních uměleckých děl, dokumentovaných v obsáhlé obrazové příloze.
Fluxusná Praha : the Visual Communication as a Driving Force in the Culture of Hybrid Flows. (The Ecology of Mind Applied to the Visual Context of Prague City)
Noera, Simona ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Zaccarello, Benedetta (oponent)
Tato výzkumní práce by se chtěla zabývat o jako Batesonovi ekologický model může být aplikovaní a rozšíření na vizuální komunikace, účel je vyvodit mechanismy a vztahy který učiní náš svět jako energický a mezipřipojení sít v současné kultuře, která spočívá ve vizuální komunikaci, a navrhnout teorie toků. Chtěla bych dělit práce na dvou části. Po úvodě, v první části (teoretická) budu se zaměřit na důležité pojmy mé prácí (Identita, Sociální tělo, architektonicky městské tělo, vztahy, ne- prostor, vizuální komunikace, střih, fetišismus vizuální zboží, vizuální antropologie, zápletka) přes autory jak Bateson, Canevacci, Simmel, Benjamin, Augé a dalši. V druhé části mé práce (výzkumná) bych nejprv prezentovala metodologický volbu která v tohle případe je dialogického typu (Bachtin), totiž vyprávěcí a hlasoví tok který přes techniky střihu bude vytvořit polyfonní vyprávění a s tým bude prokázat moji hypotéza.
COMMUNITY OF EVERYDAY
Mikušková, Nina ; McKee,, Francis (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Been There Together is a single player game in an online and offline form of cards inspired by event scores. The game is designed to be played by individuals in public spaces, while they are surrounded by strangers. It serves as a pretext for social inclusion. The game can be played online, as a mobile phone application and as a DIY card game for download. The game was designed as an alternative to mobile games, and instead of pulling the player into a virtual reality, it encourages their perception of society and the surroundings. By providing challenges, context and aesthetic pleasure, it creates an exciting experience that contrasts with ordinary daily activities. Its purpose is to overcome the individual's alienation in society. By simple questions and tasks, the player is drawn into a magic circle of play in reality, in areas that are not normally intended for play. It creates a temporary world in the midst of an ordinary world, transforming everyday experience and the individual's perception of public spaces. The game is inspired by Fluxus group's "event scores" as well as by the Situationist International's concept of "dérive", a method of unplanned journeying through urban landscapes. The player can choose between 4 difficulty levels and decide which intensity of play they prefer. Its unobtrusive design allows the player to play the game without noticeably changing their behaviour in public, and it is entirely their decision if they want to admit that they are playing the game to bystanders. Thanks to the guise of a game, the player feels safe to interact with a stranger, to ask for help or to ask questions of people whom they are encountering for the first time. The game creates real social interaction, with legal and economic consequences that reach beyond the magic circle.
Fluxusná Praha : the Visual Communication as a Driving Force in the Culture of Hybrid Flows. (The Ecology of Mind Applied to the Visual Context of Prague City)
Noera, Simona ; Fulka, Josef (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Tato výzkumní práce by se chtěla zabývat o jako Batesonovi ekologický model může být aplikovaní a rozšíření na vizuální komunikace, účel je vyvodit mechanismy a vztahy který učiní náš svět jako energický a mezipřipojení sít v současné kultuře, která spočívá ve vizuální komunikaci, a navrhnout teorie toků . Chtěla bych dělit práce na dvou části. Po úvodě, v první části (teoretická) budu se zaměřit na důležité pojmy mé prácí (Identita, Sociální tělo, architektonicky městské tělo, vztahy, ne- prostor, vizuální komunikace, střih, fetišismus vizuální zboží, vizuální antropologie, zápletka) přes autory jak Bateson, Canevacci, Simmel, Benjamin, Bataille, Baudelaire, Augé a dalši. V druhé části mé práce (výzkumná) bych nejprv prezentovala metodologický volbu která v tohle případe je dialogického typu (Bachtin), totiž vyprávěcí a hlasoví tok který přes techniky střihu bude vytvořit polyfonní vyprávění a s tým bude prokázat moji hypotéza. Toto vyprávění bude zavedení s monografickým případem dokumentárního filmu, s názvem "Fluxusná Praha". Půjde tak o audiovizuální uchopení fluxusních toků. Zvuková složka bude taky speciálně nahrávána a hudebně sestřihaná podle ražení obrazů. Téma se tedy staví proti starším etnocentrickím teoriím.
Návraty k přírodě
DUŠKOVÁ, Lenka
V teoretické části je práce zaměřena na krátkou prezentaci některých významných prehistorických památek, na vizuálním dojmu a otiscích, které umělecká díla našich předků zanechávají na současném člověku. Snaží se o srozumitelnou konfrontaci mezi pravěkým a moderním umění, o nalezení společných témat. Obrazová část práce je založena na "hře" individuálních více či méně skrytých motivů umístěných ve scénách motivovaných našimi předky, které sezhmotnily v naprosto odlišných podmínkách prostředí, než si vůbec můžeme dokázat představit. Bez všech omezení, která si lidé vytvořili v průběhu svojí existence.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.