Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj komunitního turismu u shuarského etnika v Ekvádoru
Homolová, Anna
Bakalářská práce pojednává o rozvoji komunitního turismu v Ekvádoru u etnika Shuarů v regionu Morona Santiago. Použité metody zjišťování jsou literární rešerše, rozhovory s místními podnikateli a jejich následná obsahová analýza. Práce se zabývá rozvojem komunitního turismu, produkty a nápady, které místní nabízejí, a dále je zaměřena na to, jak tento typ podnikání vnímá místní komunita. Pojednává o financování, legislativě a organizacích, které jsou do turismu zapojeny, a celkově o jeho fungování. Zohledňuje výtěžek z podnikání, to, co se s ním děje a na co jej místní lidé využívají. V neposlední řadě pojednává o sebepropagaci a marketingu, udržitelném rozvoji a udržitelném turismu. Výsledky výzkumu ukazují, že právní normy aplikované v oblasti komunitního turismu se někdy rozchází s realitou, která je reflektována skrze odpovědi místních podnikatelů.
Potratová politika a její vliv na demografické ukazatele a situaci ve vybraných státech Latinské Ameriky
Dufková, Barbora
Diplomová práce se zabývá tématem Potratové politiky a jejího vlivu na demografické ukazatele ve vybraných zemí Latinské Ameriky. Cílem je zjistit, jaký vliv má legislativa na demografické ukazatele, které souvisí s potraty. Literární rešerše se soustředí na vývoj feministického hnutí a problematiky přístupu k potratům celkově ve světě. Představuje také problémy nelegálních potratů, různé pohledy na potraty a v neposlední řadě samotné demografické ukazatele ovlivněné legislativními zásahy do přístupu k potratům. Předmětem zkoumání jsou tři latinskoamerické státy, Argentina, Uruguay a Ekvádor, jelikož každý ze zmíněných států má jinou cestu k aktuálnímu stavu legislativy. Práce využívá regresní a korelační analýzu u pěti demografických ukazatelů (míra potratovosti, míra porodnosti a novorozenecká, kojenecká a mateřská úmrtnost). Výsledky u všech proměnných ukazují, že výsledná závislost je velmi významná ve všech státech bez ohledu na stav legislativy. Změna u demografických ukazatelů je patrná bez ohledu na míru omezení potratů. Obava o negativní vliv na reprodukci v případě legalizace potratů není důvodem pro další zakazování potratů.
Využitelnost permakulturních zahrad v rámci reforestace kantonu Gualaquiza, Ekvádor
Šrubařová, Michaela
Tato diplomová práce představuje principy tvorby permakulturních zahrad s přihlédnutím ke specifickým podmínkám tropického deštného lesa v kantonu Gualaquiza, v Ekvádoru. Cílem práce bylo vytvoření návrhu projektu permakulturní zahrady, v podobě odpovídající požadavkům výběrového řízení pro malý lokální projekt. Teoretická část rozebírá alternativní způsoby a možnosti hospodaření. Následují možnosti zapojení do rozvojové spolupráce v podmínkách České repub-liky. Na základě rozvojové výzvy byla vytvořena kompletní projektová dokumentace k vytvoření permakulturní zahrady na pozemcích neziskové organizace Bosque Medicinal. V závěru práce jsou diskutovány příležitosti rozvoje projektu v budoucnosti. Závěr práce je dostupný také v anglickém a španělském jazyce.
Mírové uspořádání teritoriálního konfliktu: případ Ekvádoru a Peru
Rigó, Michael ; Soukup, Jaromír (vedoucí práce) ; Karlas, Jan (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje mírový proces mezi Ekvádorem a Peru a přispívá do odborné diskuze v oblasti řešení konfliktů. V pondělí 26. října 1998 prezident Peru Alberto Fujimori a Ekvádoru Jamil Mahuad Witt podepsali mezinárodní dohodu, která ukončila více než 150 let trvající teritoriální konflikt. Série nepřátelských aktů a ozbrojených konfliktů provázela tyto sousedící státy po desetiletí. Garantem mírové smlouvy se staly čtyři státy: Brazílie, Spojené státy, Argentina a Chile. Komplikované jednání začalo v roce 1995 po krátké válce u řeky Cenepa. Vyjednávací týmy garantujících států využily různé strategie mediace, mj. organizaci jednání, sankce a finanční pobídky. Cílem této práce je, za využití kvalitativní případové studie, analyzovat příčiny úspěchu mediace garantujících států. Výzkum navazuje na teoretickou část, ve které je popsán tzv. kontingenční přístup a teorie zralosti konfliktu.
Dobrovolnictví nebo turismus? Výuka anglického jazyka v rozvojových zemích
Pinkavová, Zuzana ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Šremer, Pavel (oponent)
Předložená práce se zabývá fenoménem dobrovolnictví formou výuky anglického jazyka v rozvojových zemích, a to především jeho třetí stranou nezprostředkovanou podobou. V rámci tohoto dobrovolnictví se lidé ze zemí globálního Severu domlouvají přímo s místními lidmi z globálního Jihu, za kterými následně jezdí jako dobrovolníci vyučovat angličtinu. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda, pro koho a případně nakolik je dobrovolnictví touto formou přínosné. Problematiku jsem zkoumala studiem literatury k širšímu kontextu tohoto tématu a vlastním kvalitativním výzkumem. Ten se skládá ze dvou částí, konkrétně z terénního výzkumu, v jehož rámci jsem se jako dobrovolnice podílela na výuce angličtiny ve škole v Ekvádoru, a z polostrukturovaných rozhovorů s dobrovolníky ze zemí globálního Severu, kteří se zúčastnili podobných dobrovolnických pobytů v zemích globálního Jihu. Výsledkem mé práce je zjištění, že popisovaná forma dobrovolnictví - jestliže je dobře nastavená - může být velmi přínosná pro všechny zúčastněné. Její přínos však spočívá v něčem jiném, než by se na první pohled mohlo zdát. Není jím totiž primárně zlepšení místní úrovně angličtiny, nýbrž její potenciál podporovat mezikulturní porozumění, solidaritu a sounáležitost, a napomáhat tak utváření lepšího lidského společenství v globálním...
Komparace geografického kurikula španělsky hovořících zemí
Kořanová, Michaela
Předkládaná diplomová práce se zabývá komparací geografického vzdělávání v Argentině, Ekvádoru, Hondurasu, Mexiku a Španělsku. Středem zájmu je koncepce geografického vzdělávání úrovně ISCED 2, prezentovaná v závazných kurikulárních dokumentech těchto zemí. Jejich obsahová analýza je vedena s cílem zjistit, zda zde dochází k unifikaci všeobecného geografického vzdělávání. Snahou je přitom potvrdit či vyvrátit vstupní předpoklad konstatující, že v globalizovaném světě jsou základy všeobecného geografického vzdělávání shodné. Tento předpoklad zdůvodňujeme tím, že v globalizovaném světě je výukový potenciál geografie (určitý základ mateřské disciplíny) velmi podobný, stejně jako jsou podobné hlavní vzdělávací potřeby dnešní společnosti, které výběr cílů, témat a obsahovou strukturu ovlivňují. Uvedenému cíli odpovídá struktura práce. Po obecné části, která rámuje sledovanou problematiku do širších souvislostí, následuje vlastní výzkum tj. jeho metodika a konkrétní výsledky. Koncepci výuky geografie v kurikulárních dokumentech jsme posuzovali na základě kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy. Kvantitativní analýza sledovala četnost klíčových pojmů (indikátorů obsahové unifikace) ve vzdělávacích cílech a hlavních tématech. Pokud byl daný indikátor nalezen v kurikulárních dokumentech alespoň tří z...
Scenarios and Strategies for Ecuador in the Context of Emerging Narcoterrorism
Vargas Egas, Stephany Victoria ; Doboš, Bohumil (vedoucí práce) ; Riegl, Martin (oponent)
CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF SOCIAL SCIENCES Institute of Political Studies Master thesis 2019 Stephany Victoria Vargas Egas CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF SOCIAL SCIENCES Institute of Political Studies Stephany Victoria Vargas Egas Scenarios and Strategies for Ecuador in the Context of Emerging Narcoterrorism Master thesis Prague 2019 Author: Stephany Victoria Vargas Egas Supervisor: Mgr. Bohumil Doboš Academic Year: 2018/2019 Bibliographic note VARGAS Stephany. Scenarios and Strategies for Ecuador in the Context of Emerging Narcoterrorism. 71p. Master thesis. Charles University, Faculty of Social Sciences, Institute of Political Studies. Supervisor Mgr. Bohumil Doboš Abstract In January 2018, Ecuador woke up to a series of attacks and kidnappings perpetrated by a group of dissidents of the Colombian Peace Accords that are said to be the operative arm of international drug cartels. Governmental reactions have been disappointing and unassertive, increasing the feeling of failure to keep the population safe. Based on "what are possible scenarios and strategies for Ecuadorian government in the context of increasing violence of narco-trafficking?" the present thesis will put in place a creative thinking scenario methodology to provide plausible answers to this central question with inputs...
Politika trvale udržitelného rozvoje Ekvádoru v kontextu regionu Latinské Ameriky
Lhotáková, Zuzana ; Křížová, Markéta (vedoucí práce) ; Opatrný, Josef (oponent)
Zuzana Lhotáková: Politika trvale udržitelného rozvoje Ekvádoru v kontextu regionu Latinské Ameriky Abstrakt Trvale udržitelný rozvoj můžeme definovat jako koncept fungování globální společnosti, který umožní i do budoucna zajištění potřeb lidstva v limitech přírodních podmínek. V Latinské Americe se nacházejí ekosystémy zásadního významu pro globální klima (Amazonie) a bohaté zásoby přírodních zdrojů. Proto může mít další vývoj v tomto regionu celosvětový význam. Pro případovou studii jsem zvolila Ekvádor, protože se jedná o zemi s extrémní biodiverzitou, zásobami nerostných surovin (ropa, kovy) a podle ukazatelů Světové banky patří mezi rozvíjející se ekonomiky. Ekvádorská ústava z roku 2008 uznává práva přírody (Matky Země), kterou definuje jako právní subjekt. V ústavě je explicitně vyjádřeno, že jednou z primárních úloh státu je prosazování udržitelného rozvoje a buen vivir1. Cílem práce bylo zjistit, jak je v Ekvádoru vnímána politika udržitelného rozvoje a buen vivir vybranými jedinci, kteří s danými koncepty pracují na základě svého povolání či osobního přesvědčení. Dalším cílem bylo vyhodnotit, jak prakticky prováděná politika odpovídá prvkům udržitelného rozvoje a buen vivir, deklarovaným ústavou. V práci jsem analyzovala polostrukturované rozhovory a záznamy ze zúčastněného pozorování, které jsem...
Komparace geografického kurikula španělsky hovořících zemí
Kořanová, Michaela
Předkládaná diplomová práce se zabývá komparací geografického vzdělávání v Argentině, Ekvádoru, Hondurasu, Mexiku a Španělsku. Středem zájmu je koncepce geografického vzdělávání úrovně ISCED 2, prezentovaná v závazných kurikulárních dokumentech těchto zemí. Jejich obsahová analýza je vedena s cílem zjistit, zda zde dochází k unifikaci všeobecného geografického vzdělávání. Snahou je přitom potvrdit či vyvrátit vstupní předpoklad konstatující, že v globalizovaném světě jsou základy všeobecného geografického vzdělávání shodné. Tento předpoklad zdůvodňujeme tím, že v globalizovaném světě je výukový potenciál geografie (určitý základ mateřské disciplíny) velmi podobný, stejně jako jsou podobné hlavní vzdělávací potřeby dnešní společnosti, které výběr cílů, témat a obsahovou strukturu ovlivňují. Uvedenému cíli odpovídá struktura práce. Po obecné části, která rámuje sledovanou problematiku do širších souvislostí, následuje vlastní výzkum tj. jeho metodika a konkrétní výsledky. Koncepci výuky geografie v kurikulárních dokumentech jsme posuzovali na základě kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy. Kvantitativní analýza sledovala četnost klíčových pojmů (indikátorů obsahové unifikace) ve vzdělávacích cílech a hlavních tématech. Pokud byl daný indikátor nalezen v kurikulárních dokumentech alespoň tří z...
Komparace geografického kurikula španělsky hovořících zemí
Kořanová, Michaela ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Jelen, Libor (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá komparací geografického vzdělávání v Argentině, Ekvádoru, Hondurasu, Mexiku a Španělsku. Středem zájmu je koncepce geografického vzdělávání úrovně ISCED 2, prezentovaná v závazných kurikulárních dokumentech těchto zemí. Jejich obsahová analýza je vedena s cílem zjistit, zda zde dochází k unifikaci všeobecného geografického vzdělávání. Snahou je přitom potvrdit či vyvrátit vstupní předpoklad konstatující, že v globalizovaném světě jsou základy všeobecného geografického vzdělávání shodné. Tento předpoklad zdůvodňujeme tím, že v globalizovaném světě je výukový potenciál geografie (určitý základ mateřské disciplíny) velmi podobný, stejně jako jsou podobné hlavní vzdělávací potřeby dnešní společnosti, které výběr cílů, témat a obsahovou strukturu ovlivňují. Uvedenému cíli odpovídá struktura práce. Po obecné části, která rámuje sledovanou problematiku do širších souvislostí, následuje vlastní výzkum tj. jeho metodika a konkrétní výsledky. Koncepci výuky geografie v kurikulárních dokumentech jsme posuzovali na základě kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy. Kvantitativní analýza sledovala četnost klíčových pojmů (indikátorů obsahové unifikace) ve vzdělávacích cílech a hlavních tématech. Pokud byl daný indikátor nalezen v kurikulárních dokumentech alespoň tří z...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.