Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Použití sociální sítě Facebook v informálním učení u studentů distančního vzdělávání: porozumění a dopad
DRLÍK, Martin
Sociální sítě se staly fenoménem, který proniká do vysokoškolských vzdělávacích aktivit. Předmětem této disertační práce je porozumění tomu, jak jsou ovlivněny vzdělávací zkušenosti studentů distančního vzdělávání používáním sociální sítě Facebook v informálním učení a jaký je dopad používání této nové technologie. Realizovali jsme kvalitativní případovou studii, abychom porozuměli jevu v kontextu čtyř výzkumných otázek: (1) jak jsou zastoupeny jednotlivé složky online učení, (2) jak ovlivňuje používání sociální sítě Facebook vzdělávací zkušenosti studentů, (3) jak specifické vlastnosti sociální sítě Facebook ovlivňují vzdělávací zkušenosti studentů a (4) proč je sociální síť Facebook používána v informálním učení u studentů distančního vzdělávání. Tato práce je zakořeněna v revidovaném rámci komunity podnětů (CoI), jehož čtyři dimenze  kognitivní, sociální, výuková a učení  vedou ke vzdělávacím zkušenostem studentů. Aplikovali jsme analýzu sociálních sítí a obsahovou analýzu, abychom identifikovali složky online učení a jejich projevy, stejně jako specifické vlastnosti sociální sítě Facebook a klíčové faktory motivující studenty k používání této platformy. Závěry vycházejí z pozorování a hloubkových rozhovorů s šesti kvalifikovanými případy naší studie  studenty distančního vzdělávání v rámci kurzu Podnikání a obchodování na Internetu, který je vyučován na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Případy studie jsme volili na základě výsledků sociometrického měření  kritický, typický a extrémní případ z oblasti četnosti přátelských vazeb a z oblasti silných studentů. Výsledky ukazují, že přítomnost učení je společně s kognitivní přítomností nejvýznamnějším typem přítomnosti online učení na sociální síti Facebook. Byly identifikovány specifické vlastnosti sociální sítě Facebook podporující rámec CoI svojí sociální přítomností (možností zakládat identity, vytvářet vztahy a formovat skupiny v kontextu přítomnosti a reputace členů), výukovou přítomností (možností sdílet v kontextu reputace sdíleného obsahu) a kognitivní přítomností (možností konverzace v kontextu reputace obsahu konverzací), které vedou k přítomnosti učení a tím i vzdělávacím zkušenostem. Jako klíčové faktory motivující studenty k používání sociální sítě Facebook pro vzdělávací účely se ukázaly: všudypřítomnost, komunikace a soudržnost. Výsledky jsou interpretovány s ohledem na teorii a praxi  pro pedagogy i ICT vývojáře.
Tvorba elektronických studijních opor pro moderní vyučování chemie
Váňová, Petra ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
Tvorba elektronických studijních opor pro moderní vyučování Bc. Petra Váňová Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2014 Předmětem diplomové práce je vytvoření studijních opor pro distanční vzdělávání a e-learning, které mohou sloužit zároveň i jako inspirace pro vyučující prezenční formy vzdělávání. Teoretická část se zabývá jednak problematikou distančního vzdělávání a e-learningu a v neposlední řadě popisem systému pro řízení výuky Moodle. V praktické části byly na Katedře učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze v systému Moodle v rámci kurzu MC280P06 Didaktika organické chemie vytvořeny dva učební celky. Tyto učební celky se zabývají tematickými okruhy učiva o karboxylových kyselinách a o derivátech karboxylových kyselin. Mimo poznatků o těchto tématech má náplň učebních celků zprostředkovat účastníkům kurzu z řad studentů učitelství chemie náhled na to, jak mohou vypadat moderní studijní opory, které přispívají k větší efektivitě distančního vzdělávání, ale i prezenční výuky. Tyto učební celky jsou doplněny studijními texty, powerpointovou prezentací, pracovními listy s autorským řešením a návrhy chemických experimentů, jejichž cílem je aplikovat teoretické poznatky do praktické roviny, a testem, který má za úkol ověřit získané znalosti...
Implemetcace e-learningového systému pro daňové poradce a auditory
Michálek, David ; Pospíchal, Robert (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
E-learning se stále více dostává do povědomí lidí jako důležitý nástroj pro distanční a celoživotní vzdělávání. Internetové kurzy poskytují zjevnou výhodu v přístupu ke zdroji vzdělání kdykoli a kdekoli. Komora daňových poradců a auditorů České republiky je mimo jiných aktivit také odpovědná za neustálé vzdělávání svých členů v České republice. Jako pomoc při plnění tohoto komplexního úkolu co možná nejefektivnějším způsobem a za využití nejmodernějších technologií popisuje tato práce implementaci e-learningového systému a příslušného výukového software pro obě výše zmiňované komory.
E-learningový kurz autoškoly
Hurtečák, Lubomír ; Lukáš, Roman (oponent) ; Květoňová, Šárka (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje základní informace o e-learnigu a jeho rozdělení podle různých kritérií. Taktéž je popsán vývoj a současné trendy e-learningu. Je řečeno, co je třeba k vytvoření distanční (elektronických) studijních materiálů a kurzů. Rozebrány jsou i nejvýznamnější výhody a nevýhody těchto kurzů. V neposlední řadě je i navrhnut základ pro e-learningový výukový systém (WBT/LMS) autoškoly, který je také implementován  v podobě prototypu systému.
Distanční praktická výuka elektrických strojů
Šelepa, Jan ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje návrh praktické distanční výuky elektrických strojů. Skládá se ze tří částí, které jsou pro návrh nezbytně nutné. V první části se nalézá popis datových sítí využívaných ke komunikaci s virtuální laboratoří. Dále se nalézá výčet dostupného softwaru, vhodného pro danou problematiku. Jsou to programy schopné ovládat měřicí techniku, např. LabView, Control Web, TestPoint, ScopeWin a další. V druhé časti je uveden výběr měřené úlohy. Konkrétně měření účinnosti třífázového transformátoru. Toto měření bylo reálně provedeno a byly zpracovány výsledky do tabulek a grafu. V poslední části byla ze zpracovaných výsledků vytvořena funkční simulace měření za pomoci programu MS Excel. Dále byly vypočteny parametry náhradního schématu transformátoru, které odpovídají reálným hodnotám naměřených v laboratoři.
Aktualizace obsahových, metodických a didaktických prvků e-learningové učebnice Mikroekonomie
SVOBODOVÁ, Šárka
Praktická část práce, jejímž produktem je Projekt "ME08", je založena na aktualizaci obsahových, didaktických a metodických prvků e-Learningové učebnice Mikroekonomie, jejíž tištěnou předlohu Základy pro porozumění tržní ekonomice napsal PhDr. Pavel Hejtman, CSc. Podstatou práce bylo seznámit se s hlavními obsahovými, metodickými a didaktickými zásadami tvorby učebnice určené pro distanční vzdělávání a navrhnout některé aktualizační kroky. V této oblasti je dán důraz především na využívání vybraných informačních zdrojů Internetu, na využití získaných znalostí tvorby elementárních studijních materiálů pro www včetně grafických aspektů dokumentů, na využití ilustračních a dokumentačních doplňků zpracovaných studenty jako studentské projekty. Cílem bylo koncipovat moderní elektronickou učebnici na širší bázi než jakou představuje klasická učebnice textová, která je k dispozici na CD-ROMu jako příloha této teoretické části (demo verze). Teoretická část je zaměřena na tvorbu textů pro distanční vzdělávání a uplatnění těchto zásad v Projektu "ME08". V dalších částech práce je uveden popis aktualizace starší digitální verze "EDEN3", která byla studentům kurzu Mikroekonomie doposud k dispozici na vzdělávací platformě e-Amos, a popis vzniku nových prvků v Projektu "ME08".
Virtuální vzdělávání v oblasti IS/ICT
Timová, Petra ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Cílem této práce je seznámit čtenáře s problematikou e-learningu ve světě (zejména se stavem v severní Americe a Evropě) a se situací v České republice. Práce je rozdělena do několika částí. První oddíl je teoretickým úvodem, kde se zaměřuji na klady a zápory e-learningu, co vše obsahuje a jaké jsou výhody a nevýhody této formy výuky oproti klasické výuce v učebnách. Neméně důležité jsou i trendy v této oblasti, neboť i zde dochází k postupnému vývoji a to jak z pohledu technologií, tak i z organizačního hlediska. Studiem teoretických kapitol získá čtenář základní pohled na problematiku e-learningu. V druhé části popisuji současný stav ve světě v dané oblasti. Jedná se zejména o situaci v Evropě a Serverní Americe (Kanadě a USA). Třetí část této práce je věnována situaci na jednotlivých stupních vzdělávací soustavy v České republice. Tedy situaci na základních, středních a zejména vysokých školách. Mé pozornosti neunikla i zákonná úprava v této oblasti a danou situaci zhodnotit. V posledních dvou kapitolách se zbývám analýzou Fakulty informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické. Snažím se odpovědět na otázku, zda a v jaké formě je vhodné e-learning na této fakultě zavádět.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.