Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce reakcí na etickéá dilemata kurátorů jako pracovníků vybraného orgánu sociálně-právní ochrany dětí v praxi
Merklová, Markéta ; Kaňák, Jan (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA HUSITSKÁ TEOLOGICKÁ FAKULTA KONSTRUKCE REAKCÍ NA ETICKÁ DILEMATA KURÁTORŮ JAKO PRACOVNÍKŮ VYBRANÉHO ORGÁNU SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ V PRAXI Construction of reactions to the ethical dilemma of curators as employees of the selected Socio-legal child protection Authority Magisterská diplomová práce Vedoucí práce: Autor: Mgr. Jan Kaňák, Ph.D. Bc. Markéta Merklová, DiS. Praha 2022 ÚVOD Ve své diplomové práci se věnuji otázce "Jakým způsobem konstruují kurátoři trestné činnosti dětí a mládeže jednoho vybraného OSPOD v ČR reakci na dilema zasáhnout x nezasáhnout v jejich běžné praxi?". Mou snahou bylo popsat, jak konkrétně vytvářejí kurátoři trestné činnosti dětí a mládeže, jako specificky zaměření sociální pracovníci OSPOD reakce na dilema zasáhnout x nezasáhnout. Motivací k výběru tohoto tématu bylo, že i já sama jako dříve působící kurátorka jsem se potýkala s tímto dilematem a neuměla jsem adekvátně a včas na takové situace reagovat. Největší podporou mi v té době bylo sdílení situace s kolegy, kteří ne vždy měli časový prostor a chuť se nad tématem zamýšlet. Zajímalo mě, zda se tedy s těmito situacemi kurátoři setkávají a jak na ně reagují. Tato zjištění následně mohou sloužit jako podpora a návod, jak postupovat či nepostupovat v řešení dilemat v praxi a to například pracovníkům, kteří...
Morální profil sociálního pracovníka jako jeden z předpokladů kvality sociální práce
BLÁHOVÁ, Petra
Diplomová práce se zaměřuje na náplň a problémy související s prací sociálního pracovníka a snaží se zhodnotit podstatu jeho morálního profilu. Na základě toho bylo nutné přistoupit k vymezení pojmů sociální práce a uvést tak, že sociální pracovník musí disponovat celou řadou znalostí, schopností a dovedností. Patří mezi ně tzv. měkké dovednosti, jako je empatie, schopnost naslouchat, dovednost řešit konflikty, komunikační schopnosti. Osobní hodnotový žebříček, vlastnosti, životní názory a zkušenosti a mnoho dalšího určuje přístup sociálního pracovníka ke klientům. V další části jsem se věnovala etickým dilematům, se kterými se sociální pracovník potýká a které se snaží určitými přístupy také zvládnout. Hlavním cílem této práce bylo poodhalit, do jakých eticky dilematických situací se sociální pracovníci mohou dostat a jaké volí strategie k jejich zvládání.
Důstojnost mentálně postižených lidí z pohledu pracovníků centra
VÁVROVÁ, Gabriela
Bakalářská práce se zabývá reflexí zhodnocení lidské důstojnosti při práci s mentálně postiženými v zařízení centra STROOM DUB, o. p. s., ze strany sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách. První část bakalářské práce se zabývá obecným vysvětlením pojmu lidská důstojnost, následně důstojnost lidí s mentálním postižením a význam lidské důstojnosti v křesťanství. Dále bakalářská práce poskytne stručný přehled historie a přiblíží sociální práci s mentálně postiženými lidmi. Druhá část bakalářské práce je zaměřena na centrum STROOM DUB, o. p. s., na jeho vznik a popis, dále na cíle, zájmy a práci centra. Ve stručnosti představí klienty, kteří pobývají v centru celoročně nebo ambulantně, a jejich práci v jednotlivých terapeutických dílnách. Poslední část bakalářské práce se zabývá samotným výzkumem v zařízení, jehož cílem je zjistit, jak přistupují zaměstnanci centra - sociální pracovníci a pracovníci v sociálních službách - ke klientům s mentálním postižením, zda respektují/nerespektují důstojnost lidí s mentálním postižením a jak vnímají tuto interakci.
Dilema kariéra versus péče o dítě z pohledu pracujících matek malých dětí
DOBŘEMYSLOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce se zabývá dilematy pracujících matek malých dětí ohledně jejich návratu do zaměstnání před tím, než děti dovršily druhý rok života. V teoretické části jsou dle odborné literatury předloženy hlavní témata práce jako je charakteristika batolecího věku, rodiny a mimomateřské péče, v praktické části je následně popsán provedený kvalitativní výzkum. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, metodou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor. Výsledky jsou popsány v jednotlivých kazuistikách a následně shrnuty v mezikazuistickém srovnání. Je zřejmé, že významným důvodem k návratu matek do práce během prvních tří let věku dítěte je potřeba seberealizace matky a také potřeba finanční soběstačnosti. Z výsledků je patrná vysoká míra zapojení prarodičů do péče o vnoučata, a to především babiček. Jako obtížné situace matky uvádějí zejména první dny, kdy svěřily dítě do mimomateřské péče, a prožívaly s tím spojené výčitky. Matky zmiňují také velké pracovní vytížení nejen v práci, ale i doma, kde musí zastat většinu povinností samy.
Konstrukce reakcí sociálních pracovníků vybraného OSPOD na dilema zasáhnout, či nezasáhnout v situacích možného podání návrhu na odebrání dítěte z rodiny k soudu
Matoušů, Lucie ; Kaňák, Jan (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
8 Abstrakt Diplomová práce je zaměřena na konstrukci reakcí sociálních pracovníků OSPOD (Orgán sociálně-právní ochrany dětí) na dilema, zda zasáhnout, či nezasáhnout v situacích možného odebrání dítěte z rodiny a s tím související iniciování některého ze soudních návrhů na odebrání dítěte z rodiny. V teoretické části je objasněn pojem dilema, včetně jeho zasazení do rámce všedních dilemat. Dále se zde věnuji prostředí, v němž dochází ke vzniku konstrukcí reakcí na dilema, zda zasáhnout, či nezasáhnout, kterým je Ográn sociálně-právní ochrany dětí a v poslední řadě uvádím strukturu konstrukce diskurzu s využitím Geeho kategorií. Cílem mé diplomové práce bylo odpovědět na základní výzkumnou otázku "Jakým způsobem konstruují sociální pracovnice a pracovníci vybraného OSPOD reakci na dilema zasáhnout, nebo nezasáhnout při iniciování soudního návrhu na odebrání dítěte z rodiny?". Výstupy ukázaly, co konkrétně sociální pracovníci vnímají v těchto nesnadných situací jako významné při jejich uvažování nad zmíněným dilematem. Dále výsledky výzkumu poukázaly na správnost postupů v uvažování sociálních pracovníků nad dilematem a zároveň možná pochybení, jež se mohou sociální pracovníci dopouštět, včetně možných důsledků z nich plynoucí.
Přístup pracovníků Linky bezpečí k sebevražedným klientům
Horáčková, Irena ; Stretti, Sylvie (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Cílem této diplomové práce je představit problematiku sebevražedného jednání u dětí, dospívajících a mladých dospělých a práci s těmito jedinci v rámci telefonické krizové intervence. Teoretická část, jež vychází především z české odborné literatury, ale i zahraniční, je věnována popisu fenoménu sebevraždy, jejích forem a způsobů sebevražedného jednání se zaměřením na vliv vývojových charakteristik na suicidální krizi u výše uvedené cílové skupiny. Dále jsou mapována specifika práce a přístup k této skupině z hlediska telefonické krizové intervence. Dílčím tématem je etika práce s klientem. Praktická část zkoumá přístup pracovníků telefonické krizové intervence k suicidálním klientům, a jak tito pracovníci zacházejí s možnými etickými konflikty (dilematy). Z hlediska metodologického byl aplikován kvalitativní výzkum s využitím metody polostrukturovaného interview s vybranými účastníky v konkrétní organizaci Linka bezpečí.
Dilema výběru vysoké školy
Frombergerová, Anna ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem volby dalšího vzdělávání a budoucí profese studentů gymnázia. Výzkum je zaměřen na dilema výběru, tady na proces rozhodování studentů a specifikaci faktorů, které do tohoto procesu vstupují a ovlivňují jej. V úvodu teoretické části jsou vysvětleny používané termíny a popsány vybrané kariérové teorie. Další kapitoly se zaměřují na hlavní faktory, které působí na rozhodování studentů, na motivaci a na specifické motivační faktory jako jsou hodnoty a hodnotové orientace. Závěr teoretické části je věnován procesu rozhodování a konkrétním způsobům rozhodování. Hlavním cílem empirické části bylo zjistit průběh rozhodovacího procesu volby dalšího vzdělání a profese u studentů gymnázia a identifikovat specifické faktory, které mají na jejich rozhodování vliv. V empirické části je rozebrána metodologie realizovaného výzkumu, která je založená na kvalitativním zpracování čtrnácti polostrukturovaných rozhovorů. Pro práci s daty je použita metoda obsahové analýzy. V empirické části jsou také prezentována a interpretována získaná data. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pohled sociálních pracovníků OSPOD Středočeského kraje na problematiku umístění dítěte do ústavní výchovy
Dušková, Karina ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou umísťování dítěte do ústavní výchovy. Teoretická část popisuje pojem dilema, dělení dilemat, zvládání dilemat, dilema zasáhnout- nezasáhnout a s ním spojené rozhodování, opatření sociálně-právní ochrany dětí a také možnosti řešení sociálních pracovníků, jak v rámci rodiny, tak v případě, kdy je dítě ohroženo. Praktická část na základě kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru odpovídá na hlavní výzkumnou otázku která zní: Jaké postupy uplatňují sociální pracovníci v rámci dilematu zasáhnout-nezasáhnout? K jejímu zodpovězení přispěli irespondenti z OSPOD Brandýs nad Labem- Stará Boleslav. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Morální disstres učitelů
Matulová, Jaroslava ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou morálního distresu učitelů na českých základních školách. Je členěna do dvou částí. První, teoretická, je věnována vysvětlení základních pojmů, které souvisí s etickou stránkou učitelské profese. Od obecnějších pojmů jako jsou etika, morálka, stres se přechází k heslům, jež jsou pro tuto práci stěžejní - morální distres, kritická událost. Druhá část je praktická. Na základě analýzy dat získaných kvalitativním výzkumem se autorka pokouší popsat a kategorizovat podoby morálního distresu. Zaznamenává různé způsoby řešení kritických situací a jejich možný vliv na psychiku a další práci pedagogů. Práce by mohla posloužit jako podklad pro další následný výzkum, popřípadě jako materiál, na jehož základě by mohly být navrženy strategie, které by pomohly učitelům podobné situace co nejlépe zvládnout. KLÍČOVÁ SLOVA Morálka, etika, sociální vlivy, kritická událost, dilema, morální distres, stres
Etické souvislosti výkonu sociálně právní ochrany dětí na obecních úřadech obcí s rozšířenou působností
Votavová, Kateřina ; Cimrmannová, Tereza (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce se nazývá "Etické souvislosti výkonu sociálně právní ochrany dětí na obecních úřadech obcí s rozšířenou působností". Cílem diplomové práce je popsat etická dilemata v přímém kontaktu s nezletilými dětmi a jejich rodinami a doplnit jej o empirické kvalitativní šetření. Práce je rozdělena do sedmi hlavních kapitol, které se týkají samotné sociálně-právní ochrany dětí, dále pak etické souvislosti se zaměřením na etická dilemata a teoretické možnosti podpory při práci s etickými dilematy. Stěžejní částí celé práce je kapitola o vnímání a práci s etickými dilematy pohledem sociálních pracovníků OSPOD na úřadu obce s rozšířenou působností. Výstupem mé diplomové práce je reflexe vybraných etických dilemat, a to jak z pohledu teorie, tak i z pohledu praxe. Tato reflexe je uvedena v diskusi a v závěru diplomové práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.