Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přechod z alternativní mateřské školy do základní školy
NÍDLOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce je zaměřena na alternativní vzdělávání dostupné v České republice. Vysvětluje základní principy těchto alternativních pedagogických konceptů a také objasňuje pojem dnešního tradičního školství v České republice. Praktická část prezentuje výsledky výzkumného šetření vedeného formou rozhovorů, jehož cílem je popsat zkušenosti dětí s přechodem z alternativní mateřské školy na tradiční základní školu a získat představu o problémech, nebo naopak výhodách při adaptaci na odlišný typ školy.
Principy daltonského plánu v podmínkách výchovy mimo vyučování
ZIMMERMANNOVÁ, Anežka
Práce se zabývá možnostmi uplatnění principů daltonského plánu v podmínkách výchovy mimo vyučování, tzn. ve školní družině a ve školním klubu. První část práce popisuje historii výchovy mimo vyučování a podmínky výchovy, jako jsou např. legislativní či organizační podmínky. Druhá část práce se zaměřuje na vlastní výzkum na třech základních školách, které využívají daltonské principy ve výuce. Smyslem výzkumu bylo zjistit, jak jsou ve školních družinách na těchto školách využívány ve výchově daltonské principy. V poslední části jsou porovnány podmínky výchovy s tím, jak výchova mimo vyučování reálně probíhá. Dále jsou zhodnoceny možnosti uplatnění daltonských principů ve výchově mimo vyučování.
Pokusnictví v Československu na příkladě škol v Michli, Nuslích a Hostivaři
Svobodová, Veronika ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Práce se zabývá pokusnými školami v Praze Michli, Nuslích a Hostivaři. Snaží se objasnit okolnosti vzniku a zániku těchto škol a postihnout jejich základní znaky. Akcent je kladen na sociální rozměr pokusnictví a jeho ukotvenost v prostředí první československé republiky. Opominuta nezůstává jejich inspirace moderními pedagogickými teoriemi. Sledovány jsou osudy některých učitelů. Opírá se nejen o archivní materiál, ale i o sérii rozhovorů s absolventy těchto škol. Na základě komparace písemných a ústních pramenů se snaží vytvořit komplexní obraz pokusného školství v Československu a v době protektorátu. V neposlední řadě se snaží zodpovědět otázku, zda mohou být pokusné školy přínosem i pro současné školství. Klíčová slova: pokusné školy, daltonský plán, pragmatismus, globalizace, individualizace, diferenciace, společenská výchova, koedukace
The individualization of teaching - the school reform of the thirties in the Czechoslovak Republic
Kurbelová, Jana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Kurbelová, Jana: Individualizácia vyučovania - školská reforma 30. rokov v ČSR. Diplomová práca, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky, 2013. 78 s. (vrátane príloh). Vedúci diplomovej práce: doc. PhDr. Růžena Váňová, CSc. Diplomová práca sa zameriava na školskú reformu v 30. rokoch v Československu pod vedením Václava Příhody. Podrobne rozpracováva Příhodovo nové pojatie školy, v centre ktorého stojí predovšetkým individualizácia vyučovania. Práca si kladie za cieľ podrobne analyzovať zavádzanie individualizácie do vyučovania a to po stránke teoretickej i praktickej. V rovine teoretickej ide o popis a analýzu Příhodovho návrhu jednotnej vnútorne diferencovanej školy rešpektujúcej žiakovu individualitu. Praktickú rovinu predstavujú závery a zistenia vychádzajúce z pokusnej práce reformných škôl overujúcich teoretické zásady individualizácie vyučovania v praxi. Práca má historicko-didaktický charakter. Kľúčové slová individualizácia vyučovania, individualizmus, kolektivizmus, diferenciácia, samoučenie, Daltonský plán, Václav Příhoda, školská reforma, pokusné školy, 1918 - 1938
Rozvoj čtenářské gramotnosti ve vybraných alternativních vzdělávacích programech
Horáková, Eva ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá možnosti rozvoje čtenářské gramotnosti ve školách s alternativním vzdělávacím programem. Zaměřuje se na práci učitelů a metody, které při výuce používají. Cílem práce bylo zjistit, jak vybrané školy s alternativním vzdělávacím programem podporují rozvoj čtenářské gramotnosti. Teoretická část diplomové práce se zabývá problematikou čtenářské gramotnosti, charakteristikou vybraných vzdělávacích alternativních programů a škol - Montessori, Waldorfské školy, Daltonské školy, program Začít spolu. Specifikuje program RWCT (reading and writing to critical thinking), zejména metody rozvoje čtenářské gramotnosti a čtenářství. Praktická část vyhodnocuje dotazníkové šetření, směrované učitelům na alternativních školách a pedagogům, kteří se zabývají alternativními vzdělávacími programy. Dotazník je zaměřen na práci učitelů, využití metod RWCT ve školách, práci s čtenářskou gramotností a podporu čtenářství.
Pokusnictví v Československu na příkladě škol v Michli, Nuslích a Hostivaři
Svobodová, Veronika ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Práce se zabývá pokusnými školami v Praze Michli, Nuslích a Hostivaři. Snaží se objasnit okolnosti vzniku a zániku těchto škol a postihnout jejich základní znaky. Akcent je kladen na sociální rozměr pokusnictví a jeho ukotvenost v prostředí první československé republiky. Opominuta nezůstává jejich inspirace moderními pedagogickými teoriemi. Sledovány jsou osudy některých učitelů. Opírá se nejen o archivní materiál, ale i o sérii rozhovorů s absolventy těchto škol. Na základě komparace písemných a ústních pramenů se snaží vytvořit komplexní obraz pokusného školství v Československu a v době protektorátu. V neposlední řadě se snaží zodpovědět otázku, zda mohou být pokusné školy přínosem i pro současné školství. Klíčová slova: pokusné školy, daltonský plán, pragmatismus, globalizace, individualizace, diferenciace, společenská výchova, koedukace
The individualization of teaching - the school reform of the thirties in the Czechoslovak Republic
Kurbelová, Jana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Kurbelová, Jana: Individualizácia vyučovania - školská reforma 30. rokov v ČSR. Diplomová práca, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky, 2013. 78 s. (vrátane príloh). Vedúci diplomovej práce: doc. PhDr. Růžena Váňová, CSc. Diplomová práca sa zameriava na školskú reformu v 30. rokoch v Československu pod vedením Václava Příhody. Podrobne rozpracováva Příhodovo nové pojatie školy, v centre ktorého stojí predovšetkým individualizácia vyučovania. Práca si kladie za cieľ podrobne analyzovať zavádzanie individualizácie do vyučovania a to po stránke teoretickej i praktickej. V rovine teoretickej ide o popis a analýzu Příhodovho návrhu jednotnej vnútorne diferencovanej školy rešpektujúcej žiakovu individualitu. Praktickú rovinu predstavujú závery a zistenia vychádzajúce z pokusnej práce reformných škôl overujúcich teoretické zásady individualizácie vyučovania v praxi. Práca má historicko-didaktický charakter. Kľúčové slová individualizácia vyučovania, individualizmus, kolektivizmus, diferenciácia, samoučenie, Daltonský plán, Václav Příhoda, školská reforma, pokusné školy, 1918 - 1938

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.