Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika přípravy bilingvních žáků na zkoušku CCE na úrovni B1
Červeňáková, Hana ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
V diplomové práci představujeme metodiku přípravy bilingvních dětí navštěvujících Českou školu bez hranic, Londýn (ČŠBHL) se zaměřením na přípravu na zkoušku na úrovni B1 pořádanou Univerzitou Karlovou pracovištěm Ústav jazykové a odborné přípravy. V teoretické části práce nejdříve popíšeme ČŠBHL její fungování a krátce i její historii. Dále vymezujeme pojem bilingvismus. Zaměříme se také na specifika výuky češtiny u bilingvních žáků žijících v Londýně, což je důležitým východiskem pro praktickou část práce. Cílem je seznámit čtenáře s ČŠBHL, popsat bilingvismus a specifika výuky bilingvních dětí žijících mimo ČR. Vzhledem k tomu, že učebnice pro výuku bilingvních žáků dosud neexistují, stanovili jsme si v praktické části za cíl vytvořit výukový materiál pro osmý ročník, a to podle potřeb žáků, tedy takový materiál, který by zároveň odpovídal časově-tematickému plánu pro 8. ročník ČŠBHL a zároveň žáky připravil na zkoušku CCE na úrovni B1. Tzn. připravil žáky na 4 části této zkoušky - poslech, čtení, psaní a mluvení. Tento materiál je následně použit ve výuce a reflektován. Učebnice, která byla vytvořena a pilotována v této práci, je dodnes užívána v rámci komunikace a přípravy na zkoušku CCE na úrovni B1 v 8. ročníku ČŠBHL. KLÍČOVÁ SLOVA Bilingvismus, metodika, české školy bez hranic, úroveň B1,...
Metody vyučování bilingvních žáků v České škole Manchester
Svatoňová, Eva ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Bozděchová, Ivana (oponent)
Diplomová práce se skládá ze dvou částí, části teoretické a vlastního kvalitativního výzkumu zahrnujícího strukturované rozhovory a analýzu zvukových nahrávek řeči bilingvních dětí předškolního věku. V teoretické části se autorka snaží na základě odborné literatury popsat jev bilingvismu se všemi jeho doprovodnými jevy, popisuje různé typy bilingvismu, osvojování jazyka jako takové, strategie bilingvní výchovy a bilingvního vzdělávání. V druhé kapitole pak diplomantka představuje projekt Česká škola bez hranic, konkrétně její spřátelenou instituci Česká škola v Manchesteru pod vedením Pavly Matáskové. Ve třetí kapitole na základě sebraných rozhovorů s rodiči a nahrávek z výuky diplomantka metodou případové studie seznamuje čtenáře s jednotlivými bilingvními žáky předškolního věku, na jejichž výuku v českém jazyce je zaměřena pozornost v poslední kapitole. V té diplomantka popisuje a hodnotí materiály a metody používané při výuce žáků výše zmíněné věkové kategorie v České škole Manchester. Klíčová slova Bilingvismus, bilingvní výchova, bilingvní vzdělávání, Česká škola bez hranic, Česká škola Manchester

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.