Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 192 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace změny penilního prokrvení u výkonnostních silničních cyklistů získaných během jízdy na 3D tištěném customizovaném a běžném sedle
Šňupárek, Václav ; Vomáčková, Helena (vedoucí práce) ; Martínek, Milan (oponent)
Komparace změny penilního prokrvení u výkonnostních silničních cyklistů získaných během jízdy na 3D tištěném customizovaném a běžném sedle Autor: Bc. Václav Šňupárek Vedoucí práce: PhDr. Helena Vomáčková, Ph.D. Cíl: Aktualizovat poznatky o penilním prokrvení pomocí používané metody transkutánního měření parciálního tlaku O2 (tcpO2) a CO2 (tcpCO2) u výkonnostních cyklistů na současném stylu cyklistických sedel Subjekty a metody: tcpO2 a tcpCO2 byly měřeny neinvazivním způsobem na glans penis u skupiny zdravých vysoce trénovaných cyklistů mužského pohlaví (�ළ = 30) s průměrným ročním nájezdem 14240 km na třech různých silničních cyklistických sedlech - Posedla Joyseat, Specialized Power a Fizik Tundra M5. Již dříve bylo prokázáno, že tcpO2 vysoce koreluje s arteriálním pO2. Každému účastníkovi bylo při jízdě na trenažeru simulující jízdu na závodním silničním kole nepřetržitě po dobu deseti minut měřeno tcpO2, tcpCO2 na glans penis na každém sedle v náhodném pořadí. Současně byl měřen tlak na povrchu sedla pomocí přístroje Velometrik Smart Cover BT, byly zaznamenány údaje o pozici jezdce na kole pomocí přístroje Retül Fit, výkon, srdeční frekvence a kadence z přístroje Wahoo KICKR Bike a byly shromažďovány údaje z biothesiometru Bio Medical Instruments při vyšetření vibrotaktilní sensitivity glans...
Architektonická studie stadionu pro dráhovou cyklistiku - TJ FAVORIT Brno
Macíková, Želmíra ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Témou diplomovej práce je architektonická štúdia velodromu v Brne. Stávajúci štadión pre dráhovú cyklistiku zahŕňa pravdepodobne najstaršiu dodnes používanú dráhu v Európe. Návrh sa zaoberá aktualizáciou velodromu na súčasné olympijské parametre a štandardy. Cieľom je vytvoriť vhodný, funkčný a estetický priestor pre športovcov, divákov aj okoloidúcich a upriamiť pozornosť na cyklistický klub TJ Favorit Brno a cyklistiku, ktorá má v Brne vyše 100-ročnú tradíciu. Návrh ponecháva stávajúcu 400 m dlhú cyklistickú dráhu aj s jej unikátnym zastrešením od profesora architekta Lederera, ktoré presahuje nad dráhu aj tribúnu a tvorí genius loci brnenského velodromu. Do vnútra dlhšej dráhy sa umiestni 250 m dlhá dráha vyhovujúca olympijským požiadavkám. V nej je priestor pre rôzne loptové kolektívne športy. Vo veľkom ovále je multifunkčná plocha napr. pre montovanú dráhu pre bikros. Dráhy sú v rôznych výškových úrovniach a s okolitými stavbami sú prepojené. Hlavnou myšlienkou projektu je zastrešiť ovál bez stĺpov vo vnútri, a tak zachovať jeho genius loci. Zastrešenie hlavného priestoru je riešené pomocou predpätých oceľových lán ukotvených ku priestorovej priehradovej konštrukcii nad súčasnými aj novými objektmi pozdĺž priamych strán dráhy. Pri zaoblených častiach dráhy sú laná ukotvené do železobetónovej steny. Podporná konštrukcia pre membránovú strešnú krytinu je z karbonu, ktorý sa vďaka svojej nízkej hmotnosti a skvelým technickým vlastnostiam využíva na výrobu bicyklov. Dnešná budova telocvične a hlavná budova cyklistického klubu TJ Favorit Brno, kde je zázemie pre dráhovú cyklistiku budú zachované. Nadviažu na ne prístavby so zázemím pre verejnosť, športovcov venujúcich sa cyklistike, kaviarňou, servisom, požičovňou a predajňou, administratívou aj priestormi pre technológie. Pred hlavným vstupom je verejný priestor so zeleňou a vodným prvkom vítajúci okoloidúcich. Navrhované budovy lemujú stávajúci štadión z troch strán. Sú prevažne dvojpodlažné.
Nástroj pro pokročilou vizualizaci intenzity cyklistické dopravy v Brně
Šerejch, Radek ; Hynek, Jiří (oponent) ; Lazúr, Juraj (vedoucí práce)
V důsledku stále rostoucího trendu cyklistické dopravy vyvztává potřeba cyklistickou dopravu analyzovat. Datový portál města Brna poskytuje data, které je možné použít nejrůznějšími způsoby. Záznamy v těchto datových sadách používají ovšem různé podkladové mapy. Tento problém řeší Radoslav Eliáš ve své diplomové práci, kde za pomocí algoritmů vytváří spojený datový model. Pro vizualizaci těchto dat používá aplikaci ArcGIS, která však není dostatečně pružná pro snadné vytváření pokročilejších vizualizací. V této práci je tedy navrhnuta a implementována aplikace, která nahrazuje stávající způsob vizualizace. Pro jednuché předzpracování dat je aplikace rozdělena na backendovou a frontendovou část. Backendová část zajišťuje předzpracování dat, které následně poskytuje skrze API. Frontendovou část tvoří webová aplikace, která zajišťuje veškerou tvorbu grafů a vizualizací. Implementované řešení přináší širší možnosti jakými lze data analyzovat, a také snazší reagování na změny v datových sadách.
Výpočet výkonu cyklisty na základě tlaku snímaného vložkami do bot
Teturová, Iveta ; Smital, Lukáš (oponent) ; Hrbotický, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá otázkou využití hodnot tlaku naměřených pomocí tlakových vložek pro výpočet výkonu u cyklistů. Vzhledem k tomu, že dosud nebyla tato metoda v cyklistice využívána, může být výsledek této práce uplatněn pro rozšíření metod měření výkonu při tomto sportu v budoucnu. Cílem bylo prověřit, zda je použití tohoto přepočtu uplatnitelné v praxi. Tento cíl byl ověřován získáním dat při praktických měřeních, ná- sledné analýze těchto dat a srovnání výsledků s jinými metodami, které jsou pro měření výkonu v cyklistice v současné době využívány.
Design městského elektrokola
Růčka, Jakub ; Surman, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Dopravní situace ve městech se každým dnem zhoršuje. Neustále roste počet automobilů, které jeho infrastruktura nezvládá pojmout. Jako téma pro tuto práci byl zvolen design městského elektrokola s cílem analyzovat problematické stránky produktu a prostředí, ve kterém je využíván, a pokusit se je vyřešit. Proto finální design primárně respektuje uživatele a jeho potřeby. Splňuje jednotlivé ergonomické a technické parametry. Vyladění elektrokola do posledních detailů zlepšuje komfort a bezpečnost při jízdě. Díky vhodné integraci světelných prvků přímo do jednotlivých částí elektrokola bylo dosaženo dostatečného množství osvětlení. Elektrokolo umožňuje upozornit na změnu směru jízdy pomocí světelných signálů. Pro elektrokolo byl navržen také úložný prostor, který umožňuje převoz menších předmětů. Tato práce přináší nový pohled na městské elektrokolo. Ukazuje, jak lze přistupovat k jeho jednotlivým částem a pracovat s různými praktickými doplňky. Nastiňuje také, jak by mohlo být elektrokolo propojeno s chytrým telefonem s cílem zpříjemnit uživateli jeho použití.
Podnikatelský záměr
Kašpar, Michael ; Koplík, Petr (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje návrhu podnikatelského záměru na založení společnosti SportHC s.r.o., která bude prodávat sportovní vybavení prostřednictvím jak kamenné prodej, tak i internetového obchodu. Práci budu zpracovávat ve třech částech. V první části se zaměřím na teoretická východiska práce vhodná pro podnikatelský záměr. Ve druhé analytické části se zaměřím na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí společnosti a ve třetí praktické části se budu snažit dosavadní poznatky z teoretické a analytické části uvést do realizovatelného podnikatelského plánu.
Návrh jízdního kola pro městský provoz
Sunek, Ondřej ; Nedoma, Jiří (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vozidly, která jsou poháněná lidskou silou, konkrétně návrhem rámu cyklistického kola určeného pro městský provoz. Součástí práce je část, která popisuje historický vývoj cyklistických kol, a dále přehled jednotlivých koncepcí kol se zaměřením na jejich výhody a nevýhody.
MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Dolkošová, Vendula ; Hrabec, Josef (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
ANOTACE Předmětem bakalářské práce je urbanistický a architektonický návrh zástavby nárožní proluky domovních bloků na území poblíž křižovatky ulic Brabansko- Malá Dlážka. Lokalita se nachází na situačně exponovaném místě poblíž nábřeží řeky Bečvy s výhledem na protější historické centrum Přerova, zároveň přiléhá k hranici ochranného pásma městské památkové zóny. Předmětná městská část představuje oblast, kde jsou soustředěny možnosti pro sportovně rekreační aktivity. Východní nábřežní území je rekreační zónou navazující na městský park a přírodní rezervaci. Západním směrem na nábřeží je rozsáhlý areál tělocvičné jednoty Sokol. Poblíž křižovatky, která je vymezena vodním náhonem bývalého mlýna, je sportovní centrum Mlýn s přilehlým parkovištěm. Zdejší lokalita je sportovně významná, je křižovatkou místních cyklistických stezek, pěších i naučných. Vzhledem k vysoké popularitě cyklistiky byla jednou z hlavních funkcí bytového domu zvolena služba cyklocentra se servisem. Pětipodlažní budova je situována jako solitér, území pozemku tvoří otevřený prostor orientovaný ke křižovatce a nábřežní komunikaci. Z architektonického hlediska představuje objekt budovy tvar jednoduché kostky s fasádou tvořenou hladkým proskleným pláštěm černé barvy. Exteriér je řešen parkovou úpravou s architektonickými prvky. Dispoziční členění budovy je zcela podřízeno základním funkcím budovy, které zhodnotí charakter lokality: bydlení, cyklocentrum, služby veřejnosti. V budově je situováno 12 malometrážních bytů, sportovní prodejna, cykloservis, prodejna pekařských výrobků s občerstvením, podzemní garáže. Hlavní nosná konstrukce je železobetonová monolitická, opláštění prosklené sendvičové s tepelnou izolací. Zakládání objektu pomocí železobetonové monolitické vany je ovlivněno vysokou hladinou spodní vody a přeložkou stávající trasy parovodu. Realizací objektu navrhovaného městského domu budou doplněny služby okolních objektů. Přerov je městem cyklistů. Hlavní ideu cyklistického centra je možno dále rozvinout. Nabízí se realizace široké sítě cyklistických stanic, sloužících jako půjčovny kol „citybike“, jejichž pohyb by byl sledován elektronicky. Podpora cyklistiky je v souladu s tendencemi redukce motorové dopravy ve městech.
Design městského elektrokola
Sojka, Vojtěch ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je design asistovaného městského elektrokola – tzv. pedelec. Cílem bylo navrhnout takový design, který bude splňovat jak požadavky zadavatele práce, tak kritéria nadčasového designu za použití moderních materiálů a technologií. Výsledkem je návrh, který ve srovnání s běžně prodávanými elektrokoly, vyniká především výrazně lepším rozložením hmotnosti a uživatelským komfortem. Práce je řešena po designérské, technické, ergonomické, psychologické a také ekonomické stránce. Diplomová práce má 84 stran.
Tvorba v historickém prostředí města Kroměříže Úprava nábřeží v úseku mezi hlavním a Zborovským mostem
Šónová, Marcela ; Karas, Tomáš (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Objekt volnočasového centra a nový most byly navrženy v souladu se všemi potřebami a limity území, na které reagují. Studie navazuje na předchozí komplexní analýzu a návrh nábřeží v úseku mezi hlavním a Zborovským mostem v Kroměříži. Obecným cílem práce je aktivně začlenit řeku a její přilehlé okolí do městského prostředí. Tento cíl se snaží podpořit studie zpracovaná v této práci. Studie volnočasového centra navrhuje společenské zázemí a centrum této oblasti, které by se stalo důležitým bodem v Kroměříži, odkud a kam se lidé mohou přepravit po řece, na kole nebo jen po svých. Studie mostu zkoumá možnosti řešení nového mostu přes řeku v Kroměříži, který v této oblasti chybí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 192 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.