Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohled na reflexi ve vzdělávání v oborech sociální práce a ošetřovatelství
Čajko Eibicht, Monika ; Lorenz, Walter (vedoucí práce) ; Brnula, Peter (oponent) ; Vacková, Jitka (oponent)
V období dynamických společenských změn a nejistot se reflektivní praxe stává pro sociální práci a ošetřovatelství klíčovou. Tato disertační práce zkoumá epistemologické základy a multidimenzionální povahu reflexe v rámci profesního vzdělávání z různých teoretických perspektiv testovaných prostřednictvím originálních empirických zjištění, jejichž cílem je předejít redukci reflexe na pouhou techniku, a naopak podpořit dialog, interdisciplinární spolupráci a participativní přístupy. Vychází z fenomenologického a kritického konstruktivistického přístupu s cílem prohloubit porozumění individuálním i kolektivním zkušenostem vzdělavatelů a jejich reflektivním praktikám. Struktura práce odpovídá třem empirickým fázím. První fáze zkoumá charakteristiky reflexe a její rozvojový potenciál prostřednictvím dotazníků SRIS a PHLMS. Druhá fáze, zahrnující reflexivní tematickou analýzu rozhovorů, se věnuje názorům vzdělavatelů na reflexi a jejich metodám podpory reflektivity u studentů. Ve třetí fázi práce využívá Q metodologii ke zpracování a analýze různých pohledů na reflexi mezi vzdělavateli. Tato metoda, v českém prostředí dosud málo využívaná, umožňuje hlubší zkoumání subjektivních aspektů vzdělávací praxe. Účast 35 vzdělavatelů vedla k identifikaci tří hlavních faktorů: fenomenologického, pragmatického a...
Ohlas literární soutěže Magnesie Litery v médiích v letech 2016-2019 a vybraných vítězných knih
Karešová, Pavla ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou literárněkritických ohlasů čtyř vybraných titulů, které v letech 2016-2019 získaly ocenění v určité kategorii literární soutěže Magnesia Litera. Práce si v teoretické části klade za cíl představení profilu ceny Magnesia Litera, následovně také vymezení pojmu literární kritiky, popsání jejího vývoje a principů. Dále se pak věnuje již čtyřem konkrétním vítězným titulům, mezi nimiž jsou dva oceněny Literou za prózu: Do tmy (2015) od Anny Bolavé a Teorie podivnosti (2018) od Pavly Horákové, jeden Literou za publicistiku: Brnox. Původce brněnským Bronxem. Akce Kateřiny Šedé (2016) a jeden Literou za literaturu pro děti a mládež: Transport za věčnost od Františka Tichého (2017). Jednotlivá díla jsou poté podrobena vlastní interpretaci. Následovně práce analyzuje kritickou reflexi jednotlivých titulů v českém mediálním prostředí před udělením ceny Magnesia Litera a po něm, sleduje kvantitu ohlasů a vzájemně komparuje jejich obsahy - u obojího se práce zaměřuje také na to, zda byla literárněkritická hodnocení ovlivněna samotným oceněním.
7 návyků a principy managementu
Tyl, Alan ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Lejsal, Matěj (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl identifikaci principů, se kterými se potkává manažer ve své práci. Jako objekt analýzy bylo vybráno dílo Stephena Coveyho "7 Návyků Skutečně Efektivních Lidí". Především Coveyho tvrzení o univerzální platnosti a nadčasovosti 7 návyků bylo podrobeno analýze, ve snaze o identifikaci univerzálních principů efektivity a jejich vztahu vůči managementu. Jednotlivé návyky jsou parafrázovány a srovnány s díly známých autorů z oblasti společenských věd. Následuje srovnání 7 návyků s historickými kroky vývoje teorie organizace a s poučením, které tento vývoj ukázal. Dále následuje popis kritické reflexe 7 návyků skrze pět hledisek: post- moderny, feminismu, kritické pedagogiky, nefunkcionalismu a výlučné reprezentace. Nakonec autor diplomové práce uvádí osobní zkušenost s aplikací 7 návyků na svůj profesní i osobní život. Z výsledných zjištění práce předpokládá, že Coveyho systém 7 návyků může být kvalitním zdrojem při hledání univerzálních principů efektivity. Zároveň varuje, že existuje možnost, že návyky mohou být obecně využitelné pouze v rámci doby a prostředí západního myšlení, ve kterém vznikly. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro zavádění návyků v rámci organizace a/nebo osobního života. Zavádění návyků je prezentováno v souladu s Coveyho postojem jako osobní a intimní...
Implementace průřezových témat do kurikula a výuky
Václavík, Marek ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent) ; Kostrub, Dušan (oponent)
Ústředním tématem této práce jsou průřezová témata. Autor je analyzuje z různých stran, ale v souvislostech kurikula. Cílem prvé části je podat ucelený obraz o průřezových tématech. Proto tato část zahrnuje několik analýz. Nedílnou součástí jsou kritické komentáře a zkušenosti autora. V závěru této části si autor dovoluje nabídnout revizi průřezových témat ve vzdělávacím programu. Výzkumná část práce odpovídá na stěžejní otázku "Jakým způsobem jsou uchopována a implementována průřezová témata do školního kurikula, výuky a života školy?" Dále si zvláště všímá překážek, které učitelé v praxi mají při jejich implementaci. Stěžejní výzkumnou metodou této kvalitativní studie je intrinsitní případová studie. Autor zde podrobně líčí získané poznatky tříletého sběru dat a zkušeností formou příběhu. V závěru studie jsou shrnuty nejvýznamnější poznatky. KLÍČOVÁ SLOVA: průřezová témata, kurikulum, případová studie, analýza vzdělávacích programů, kritická reflexe

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.