|
Dopad komunikačních aktivit značek na chování a vnímání spotřebitelů během pandemie COVID-19
Janouch, Filip ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá na základě znalosti teorie morálních základů vliv komunikačních aktivit značek na spotřebitelské chování a vnímání. V teoretické části se zaměřuje na teorii morálních základů, její vznik a výběr morálních základů (modulů), které následně zkoumá v praktické části. Praktická část sestává ze seznámení s metodologií a cílem výzkumu a realizace výzkumu v podobě osmi hloubkových rozhovorů se zástupci českých reklamních a komunikačních agentur. Poznatky plynoucí z výzkumu jsou dále shromážděny, shrnuty, interpretovány a vyhodnoceny. Takto získané výsledky jsou následně diskutovány. Provedený výzkum umožňuje zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, jakož také potvrdit či vyvrátit hypotézy, se kterými autor do výzkumné části své práce vstupoval.
|
|
Obnovené české retro značky a jejich vnímání spotřebiteli
Ševčík, Josef ; Říha, David (vedoucí práce) ; Chytková, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá obnovenými českými retro značkami a tím, jak jsou vnímány spotřebiteli. Teoretická část definuje pojem retro v souvislosti se značkou a představuje příběhy takových značek na českém trhu. V praktické části je pak analyzován výzkum formou focus group, který zkoumá vnímání těchto značek spotřebiteli napříč věkovými kategoriemi. Cílem celé práce je zmapovat fenomén retro na českém trhu a zjistit, jak je vnímán spotřebiteli vzhledem k věku a výrobkové kategorii.
|
|
Vnímání aditivních látek spotřebitelem
Hartmanová, Kateřina ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Bosák, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem Vnímání aditivních látek spotřebitelem. V teoretické části jsou charakterizovány aditivní látky, jejich značení a legislativa. Další část se zabývá bezpečností a toxicitou aditiv, kde je rovněž popsán postup posuzování zdravotní nezávadnost aditiv a potenciální zdravotní komplikace. Také se zde vyskytuje výčet nejrizikovějších aditivních látek či skupin. Teoretickou část uzavírá kapitola, jež se zabývá médii a jejich působení na spotřebitele v oblasti aditiv. V praktické části je pomocí dotazníkového šetření proveden výzkum o informovanosti spotřebitelů, jejich přístupu k aditivům a k zvyklostem. Cílem práce je zanalyzovat, jaký má spotřebitel postoj k přídatným látkám., zda je vnímá a pokud ano, pak jak je vnímá. Cílem je rovněž zjištění, jak spotřebitelé vnímají aditiva z hlediska zdraví a zdravého životního stylu. Analýza údajů výzkumu je stěžejní pro vyvození závěrů a navržení vhodných opatření v oblasti aditivních látek.
|
|
Analýza komunikačního mixu společnosti L'ORÉAL
Příhodová, Lucie ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Práce se zabývá komunikačním mixem kosmetické společnosti L'Oréal, konkrétně jednou z jejích nejznámějších globálních značek - Garnier. Dává její marketingový i komunikační mix do srovnání s ostatními značkami této společnosti a zjišťuje tak žádoucí positioning. Hlavním cílem práce je zjistit, jak spotřebitele tuto značku vnímají a to především skrze její komunikaci, ve které dominuje reklama. Vlastní výzkum se pokouší nahlédnout do myslí spotřebitelů, jak reklamu vnímají (komunikační účinky reklamy), hodnotí a přijímají, což se odráží v postojích ke značce jako takové.
|