Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vnímání pravidelností v aritmetice u žáků 2. a 3. ročníku ZŠ
Kohutová, Lucie ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vnímání pravidelností v aritmetice u žáků 2. a 3. ročníku ZŠ. Teoretická část se zaměřuje především na žákovské prekoncepty (dříve získané zkušenosti s vybraným tématem). Uvádí ukázky úloh z různých řad učebnic matematiky pro 1. stupeň ZŠ, které umožňují žákům setkat se s tématem pravidelností a rytmu v průběhu studia. Tato část také vysvětluje pojmy související s tématem - zabývá se chybou, chybnými strategiemi a v návaznosti na prekoncepty také s možnými způsoby reedukace. Výzkumná část cílí na analýzu žákovských řešení získaných v rámci fakultního projektu Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti a efektivita pedagogických intervencí, realizovaného PedF UK za finanční podpory z programu OPVV MŠMT. Cílovou skupinu testování představují žáci 2. a 3. ročníku ZŠ. V této části práce jsou zahrnuty příprava a realizace vlastního experimentu s úlohou, analýza a porovnání výsledků z experimentu s daty získanými v projektu. Ty jsou doplněny o písemné záznamy rozhovorů se žáky a vyučujícími. Porovnání výsledků výzkumu ukazuje, že u žáků dochází ke kognitivnímu posunu, který se projevuje zlepšeným vnímáním pravidelností a hledáním zákonitostí. Dle výsledků vlastního experimentu lze pozorovat také závislost na způsobu zadávání úlohy v různých podmínkách.
Vyhodnocování spolehlivostních ukazatelů systémů odolných proti poruchám
Suchánek, Martin ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Spoľahlivosť je dôležitou súčasťou rôznych systémov. Cieľom práce je vytvorenie spoľahlivostných modelov niektorých opravovaných a neopravovaných systémov odolných proti poruchám a následné vyhodnocovanie ich spoľahlivostných ukazateľov. Na vytváranie modelov je využitý nástroj Uppaal spolu s rozšírením SMC, ktoré slúži na verifikáciu. Výsledkom práce je overenie modelov a vyhodnocovanie spoľahlivostných ukazateľov s využitím nástroja Uppaal SMC.
Domovní vodoměry
Zvejška, Tomáš ; Tureček, Jan (oponent) ; Ručka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přesností měření domovních vodoměrů při velmi nízkých průtocích. Při takto nízkých průtocích dochází k určitým chybám měření. Zatím však není známo, jakých hodnot tyto chyby nabývají. Cílem práce bylo tedy stanovení velikosti těchto chyb. Výsledků bylo dosaženo za pomoci laboratorního měření.
Zamrznutí
Ševčík, Andrej ; Chrobák, Ondřej (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je cyklus obrazů, animace a videa. Vycházím z chyby operačního systému, zaměřuji se na známý jev zamrznutí počítače a následného vrstvení systémových okének přes sebe. Díky chybě vznikají estetické obrazce, které mohou odkazovat ke geometrické abstrakci. Na tomto jevu mě zajímají především elementární aspekty malby, budování prostoru v ploše, geometrie, pohyb, tvar.
Samočinný test ALU za provozu
Bednář, Jaroslav ; Růžička, Richard (oponent) ; Drábek, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá různými poruchami, které mohou nastat při výrobě a provozu ALU. Nastiňuje vícero dělení poruch a jejich modely. Jsou rozebrány přístupy k zajištění bezpečnosti systému zejména po hardwarové stránce. Následuje shrnutí softwarových metod pro testování ALU. Poslední kapitola rozebírá návrh knihovny pro testy mikrokontroléru MSP430.
Výzkum vlivu rozložení vstupní chyby na průběh lokalizačního procesu WSN
Pečenka, Ondřej ; Stančík, Peter (oponent) ; Holešinský, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na zkoumaní dvou lokalizačních algoritmů iteračního algoritmu a spojového algoritmu simulovaných v prostředí MATLAB. Dále se provádí výzkum vlivu vstupních chyb na chyby vzniklé při lokalizaci senzorových uzlů zkoumanými algoritmy a hledání možných závislostí mezi vstupními chybami a lokalizačními chybami. Následně jsou předloženy možné způsoby optimalizace a jejich výsledky.
Nízkovýkonový přístrojový transformátor proudu
Zolich, Ladislav ; Hrabčík,, Miroslav (oponent) ; Dostál, Lukáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se soustřeďuje na problematiku přístrojových transformátorů proudů, proudových senzorů a nízkovýkonových přístrojových transformátorů proudů. Jsou porovnávány výhody a nevýhody jednotlivých přístrojů. Dále je navrhován nízkovýkonový přístrojový transformátor proudu, který následně vyroben a změřen. Dosažené výsledky jsou pak porovnány s teoretickými hodnotami.
Game Development Process
Froehling, Kryštof ; Sedláček, Pavel (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
The Bachelor thesis focuses on the game development process and everything that is needed to create a successful video game. The first part of the thesis distinguishes all the various roles in a development team and provides context to them. The second part analyzes the timeline and goals for different stages of video game production, while also assessing the positives and negatives of working with a Publisher. Certification and rating processes are also considered. The third and final part offers a look behind the scenes of game development, through an interview with a game developer.
Nástroje pro diagnostiku integrity souborového systému v OS Linux
Vladyka, Vojtěch ; Tišnovský,, Pavel (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou návrhu a implementace nástroje pro detekci a opravu chyb na souborovém systému UDF pro GNU/Linux.
Míra porozumění kódu u žáků 2. ročníku ZŠ
Hošková, Lucie ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Teoretická část této diplomové práce se zabývá jednou matematickou úlohou z didaktického testu zadaného v rámci projektu Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti a efektivita pedagogických intervencí. Obsahuje analýzu úlohy a odhad očekávaných řešitelských chyb. Blíže se věnuje kódu a kódování, jehož učivo je nově zakotveno v RVP ZV, proto jsou v této práci uvedeny příklady úloh, které lze využít ve výuce na 1. stupni ZŠ. Také se věnuje kódované cestě, která je základem pro zadání testové úlohy, stejně jako pohyb po plánu. Pohyb po plánu se vyskytuje v rámci propedeutických úloh a nalezených úloh z učebnic. V praktické části je vyhodnoceno šest set pět žákovských řešení. Jsou roztříděny do skupin spolu s popsanými řešitelskými strategiemi, které rozlišují různé typy záznamů cest v plánu. Dále tato část obsahuje vyhodnocení dat z experimentu, který byl proveden s patnácti žáky 2. ročníků základní školy. V obou případech se zaměřuje na řešitelské strategie, odhalení chyb a návrh jejich reedukací. V závěru jsou vyhodnocena data žákovských řešení. Jednak se zaměřují na podíl správně řešených úloh, těch bylo v rámci projektu 34,5 % a v rámci experimentu 26,7 %, a jednak na podíl zaznamenaného koncového symbolu. Ten zaznamenalo v rámci projektu 49,9 % žáků a v rámci experimentu 100 % žáků. Dále...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.