Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Normativní moc Evropské unie v Ázerbájdžánu
Kotásková, Tereza ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Ázerbájdžán se prezentuje jako země s nezávislou zahraniční politikou a v rámci Východního partnerství odmítá evropské požadavky na demokratické reformy. Evropská unie s ním přesto nadále rozvíjí vztahy, a to zejména v oblasti energetické spolupráce. EU z toho důvodu často čelí kritice, že tím porušuje své základní hodnoty demokracie a lidských práv, a vyvstávají pochyby, zda Evropa představuje normativní mocnost, jak ji v roce 2002 pojmenoval Ian Manners. Tato diplomová práce proto analyzuje evropskou politiku v Ázerbájdžánu z pohledu normativní moci. Dochází k závěru, že politika Evropské unie v Ázerbájdžánu je normativní a ekonomická spolupráce tomu není překážkou. Evropská politika má ovšem v Ázerbájdžánu velmi omezený dopad, a proto nelze konstatovat, že EU disponuje normativní mocí. Hlavními příčinami je nedostatečná efektivita evropských prostředků a odmítavý přístup ze strany Ázerbájdžánu. Současná situace ázerbájdžánských ekonomických těžkostí přitom pro Evropu vytváří potenciál svůj normativní vliv navýšit.
Problematika holandské nemoci v Azerbájdžánu
Vignjević, Vuk ; Neumann, Pavel (vedoucí práce) ; Jeníček, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce se zaobírá problematikou holandské nemoci, tj. přespřílišnou závislosti ekonomiky na příjmech z nerostných surovin. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, přičemž v praktické části je analyzována ekonomika Ázerbájdžánu v různých etapách transformace.
Obchodní vztahy České republiky s Azerbajdžánem
Vrtilková, Zuzana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Cílem práce je analyzovat vzájemné obchodní vztahy České republiky s Ázerbájdžánem a informovat o perspektivách jejich budoucího vývoje, popřípadě možnostech jejich prohloubení. Úkolem je zjistit, zda je Ázerbájdžán z obchodního hlediska zajímavý a zda je tedy výhodné pronikat na jeho trh a pokud ano, v jakém oboru či odvětví je to vhodné. A naopak v jaké oblasti by se mohli uplatnit na českém trhu zájemci z Ázerbájdžánu. Práce mimo jiné poskytuje základní informace o ázerbájdžánském podnikatelském prostředí, o právním rámci či obchodních zvyklostech, mohla by tak sloužit českým investorům a obchodníkům, kteří mají v úmyslu vstoupit na zdejší trh.
Strategie firmy Barentz Europe B.V. při vstupu na trhy Ázerbajdžánu a Gruzie
Kratochvílová, Pavla ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Struhar, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá strategií firmy Barentz Europe B.V. při vstupu na trhy Ázerbájdžánu a Gruzie. V první části je představena firma Barentz Europe B.V. Dále jsou v práci popsány obě vybrané země na základě podrobných PESTL analýz. Ve druhé části se práce zabývá popisem konkrétních strategií zvolených pro trhy Ázerbájdžánu a Gruzie a jejich porovnáním.
Obchod České republiky se zakavkazskými republikami
Paseková, Markéta ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Obsahem bakalářské práce je analýza vzájemných obchodních a ekonomických vztahů mezi Českou republikou a třemi zakavkazskými zeměmi. Jedná se o atraktivní téma, jelikož jde o prostor se značným ekonomickým potenciálem. Bakalářská práce pojednává také o hospodářské situaci trojice států s důrazem na jejich mezinárodní obchod. Hlavní náplní jsou překážky obchodu a problémy spojené se vstupem českých investorů a podnikatelů na trhy zemí Jižního Kavkazu. Cílem práce bylo vyhodnocení vzájemné obchodní výměny, zjištění nejpříhodnějších oblastí pro vzájemnou spolupráci a poukázání na z trojice zemí nejvhodnějšího partnera pro obchod s ČR. Postup práce byl zvolen na základě komparace statistických hodnot v období od roku 2000 až dodnes. V poslední kapitole je prostor věnován také možné spolupráci Evropské unie s těmito zeměmi a efekty vstupu zemí do dalších integračních uskupení. Téma mé bakalářské práce je důležité především v kontextu globalizace světové ekonomiky, kde jsou obchodní kontakty se zeměmi na hranici Evropy a Asie značnou výhodou.
Obchodní vztahy EU se zeměmi náležícími do Evropské politiky sousedství
Dokulilová, Klára ; Černá, Iveta (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent)
Diplomová práce "Obchodní vztahy EU se zeměmi náležícími do Evropské politiky sousedství" se zabývá Evropskou politikou sousedství a jejím významem pro obchodní vztahy. První kapitola se věnuje vnějším vztahům Evropské unie obecně a základní charakteristice obchodní politiky. Další část popisuje vývoj a fungování Evropské politiky sousedství a její propojení s Unií pro Středomoří, Východním partnerstvím a Černomořskou synergií. Třetí kapitola se podrobně zaměřuje na implementaci politiky v Ázerbájdžánu a v Egyptě a zkoumá její vliv na uvolňování pohybu zboží. V závěru práce je uvedeno zhodnocení Evropské politiky sousedství.
Politicko-ekonomická situace na Kavkaze
Fusek, Jiří ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Cílem této práce je přehledně zpracovat politicko-ekonomické děje na Kavkaze a poskytnout jejich přehled pro snazší orientaci v problematice regionu. První kapitola je věnována úvodu do této problematiky a charakterizaci regionu označovaného jako Kavkaz především z hlediska zeměpisného a demografického. Druhá kapitola má za cíl označit dějinné momenty důležité pro formování současných státních útvarů nebo vytvářející kulturní základ dnešních obyvatel Kavkazu s důrazem na 20. století. Třetí kapitola poskytuje fakta o politickém a ekonomickém směřování Kavkazu v dobách po rozpadu Sovětského svazu, o současnosti, některých problémech, vztazích zemí a jejich geopolitické orientaci. Poslední kapitola, čtvrtá, hovoří o místních konfliktech na přelomu 20. a 21. století a jejich příčinách.
Vliv turecko-arménských vztahů na řešení konfliktu o Náhorní Karabach
Kotásková, Tereza ; Cibulková, Petra (vedoucí práce) ; Havlová, Radka (oponent)
Nevyřešený spor o Náhorní Karabach, jehož území si z etnických a historických důvodů nárokuje jak Ázerbádjžán, tak Arménie, a nevyjasněné turecko-arménské vztahy jsou hlavními zdroji nestability jižního Kavkazu. Turecko uzavřelo svou hranici s Arménií jako výraz solidarity s Ázerbájdžánem během války o Náhorní Karabach na počátku devadesátých let. Tato válka skončila pro Ázerbájdžán vojenskou porážkou a Arménie převzala kontrolu nad téměř pětinou ázerbájdžánského území. Když proto Turecko a Arménie podepsaly v roce 2009 protokoly o normalizaci vztahů, vyvstaly naděje, že to bude mít pozitivní dopad i na řešení karabašského konfliktu. Pokud by byly tyto protokoly ratifikovány, tento předpoklad by se pravděpodobně naplnil. K ratifikaci ovšem doposud nedošlo a s přihlédnutím k dalším faktorům se nedá v blízké budoucnosti očekávat významný posun ani v jedné záležitosti.
Economic and trade relations between Azerbaijan and the EU
Goryashenko, Maya ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent)
Cílem práce je zhodnotit úroveň ekonomické a obchodní spolupráce mezi EU a Azerbajdžánem, a to od doby vzniku samostatného azerbajdžánského státu. Použila jsem analýzu SWOT a její nástroje, abych ukázala různé aspekty, které ovlivňují současnou úroveň a další možnosti spolupráce. Studie prokazuje, že EU je v současné době největším investorem a obchodním partnerem Azerbajdžánu. Do posledního období byly hlavním faktorem spolupráce energetické zdroje Azerbajdžánu. Nicméně, Azrbajdžán rozšířil svou účast ve Východní partnerské dohodě s EU a v iniciativě Evropská sousedská politika (ESP), a v současné době úzce spolupracuje s EU v řadě oblastí. Azerbajdžán usiluje o členství ve WTO, což může potenciálně zlepšit obchodní toky mezi oběma partnery a přivést Azerbajdžán k těsnějšímu spojení s evropským trhem.
Nové formy marketingu
Khalilova, Nazila ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Nové trendy v marketingové komunikaci" se zaměřuje na nové metody v komunikačním mixu, jako jsou guerilla, buzz, direct, mobile a event marketing, a product placement. Hlavním cílem práce je definovat důležité prvky komunikačního mixu současnosti a ukázat jejich důležitost v podmínkách nového globálního trhu. Příklady z praxe o použití těchto metod jsou uvedeny v praktické části a to na zkušenostech jak na ázerbájdžánském trhu, tak i na světových trzích. Ázerbájdžán je zde také ukázán jako potenciální trh pro zahraniční investory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.