Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ptačí svět - námět pro výtvarné činnosti v MŠ
KVASNIČKOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce je ptačí svět - námět pro výtvarné činnosti v mateřské škole. Cílem práce bylo vytvořit soubor výtvarných činností a aktivit souvisejících s ptačím světem. Teoretická část se zabývá vývojem dítěte předškolního věku a vývojem kresby. Práce obsahuje taktéž kapitolu o výtvarných činnostech a technikách používaných v mateřské škole, dále informace o environmentální výchově v prostředí mateřské školy v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Pro hlubší prozkoumání tématu je v teoretické části taktéž zařazena kapitola o ptactvu ve výtvarném umění. V praktické části jsou vypracovány náměty pro výtvarné činnosti související s ptáky, popis jejich realizace předškolními dětmi a následné hodnocení. Metoda zúčastněného pozorování přináší odpovědi na evaluační otázky.
Pojetí výtvarných činností v praxi mateřské školy
LORENCOVÁ, Anna
Bakalářská práce je zaměřena na pojetí výtvarných činností na základě prožitkového učení v praxi v mateřské škole. Teoretická část obsahuje pět základních kapitol. První kapitola se zabývá dítětem předškolního věku a jeho vývojem. Kapitola druhá popisuje výtvarné činnosti a metody jejich vedení. Kapitola třetí se zaměřuje na vývoj dětské kresby. Náplní čtvrté kapitoly jsou tradiční a netradiční výtvarné techniky. Kapitola pátá se věnuje prožitkovému učení a jeho znakům. Výzkumná část obsahuje praktické návody pro realizaci výtvarných činností se zahrnutím prožitkového učení. Jednotlivé činnosti jsou rozděleny podle věkové kategorie dětí.
Výtvarné činnosti a tvoření v přírodním prostředí s předškolními dětmi
KINTZLOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá výtvarnými a tvořivými činnostimi s předškolními dětmi při pobytu v přírodě. Hlavním cílem je vytvoření praktického zásobníku tvořivých činností s využitím přírodního materiálu. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou vývoje dítěte předškolního věku, vztahem dítěte k přírodě, environmentální výchovou předškolních dětí a dále je uveden přehled základních výtvarných technik, výtvarných technik s přírodními materiály a druhy přírodního materiálu. V praktické části jsou navrženy výtvarné a tvořivé činnosti, seřazené do zásobníku dle jednotlivých ročních období a následuje realizace a zhodnocení konkrétních vybraných aktivit s dětmi v mateřské škole. Praktická část je doplněna dotazníkovým šetřením, týkajícím se pobytu rodičů s dětmi v přírodě.
Hmyz - námět pro výtvarné činnosti v mateřské škole
SNĚŽÍKOVÁ, Anna
Tématem bakalářské práce jsou výtvarné činnosti na téma hmyz u dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá vývojem dítěte předškolního věku a vývojem dětského výtvarného projevu, dále pak environmentální výchovou v předškolním věku, jejími cíli, prostředky a metodami. Pro hlubší prozkoumání tématu obsahuje teoretická část i kapitolu zaměřující se na hmyz ve výtvarném umění. V praktické části jsou uvedeny realizované výtvarné lekce, přičemž každá z lekcí se soustředí především na jeden druh hmyzu. Součástí každé lekce je i její následné zhodnocení, obsahující mimo jiné odpovědi na výzkumné otázky. Odpovědi byly formulovány na základě předchozího průběžného strukturovaného pozorování. Cílem bakalářské práce je pojmout téma hmyz jako specifický námět pro výtvarné činnosti dětí v mateřské škole. A sledovat, jak se mění vztah a postoj dětí k hmyzu a také zájem o něj.
Výtvarné aktivity pro děti s mentálním postižením předškolního věku
Madudová, Barbora ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá výtvarnými aktivitami pro děti s mentálním postižením předškolního věku. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku, definuje mentální postižení a jeho etiologii, klasifikaci, symptomatologii a popisuje dítě s mentálním postižením předškolního věku. Dále je představen systém preprimárního vzdělávání v České republice, jsou shrnuty kurikulární dokumenty a legislativní předpisy zabývající se edukací dětí předškolního věku, je zde uvedena organizace i didaktika předškolního vzdělávání a edukační specifika děti s mentálním postižením. Praktická část vymezuje cíl práce, popisuje metodu a zařízení, kde byla uskutečněna praktická část, i výzkumný vzorek. Dále obsahuje přípravy výtvarných aktivit a podrobný popis průběhu jejich realizace. Cílem práce je vytvořit soubor výtvarných aktivit pro děti s mentálním postižením předškolního věku a následně jej realizovat v autentickém prostředí mateřské školy s cílem ověřit, zda jsou jednotlivé činnosti vhodné pro cílovou skupinu. Tato skutečnost je zjišťována metodou pozorováním, pro jejíž účely byla vypracována posuzovací škála sledující chování dětí během aktivit. Projevy byly shrnuty do tří kategorií: úroveň kladených požadavků, oblast zvolených pomůcek a míru poskytnuté dopomoci. Z pěti realizovaných výtvarných aktivit byly...
Osobnostní rozvoj žáků prostřednictvím výtvarných aktivit v praktické škole dvouleté
Koubská, Patricie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Práce se snaží o porozumění a lepší vhled do dospívání a zajímá se o možnosti formování osobnosti mladého člověka s mentálním postižením. Na základě kvalitativního výzkumu se snaží popsat rozvoj dílčích aspektů osobnosti u skupiny osob v Praktické škole dvouleté. Dílčí témata rozvoje osobnosti jsou rozpracovaná na základě průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy do výtvarné výchovy, kde využívají přínosu umělecké činnosti, prožitku a reflexe jako formativního prvku při utváření osobní identity ve výchovně-vzdělávacím procesu. Práce popisuje cesty, které usnadňují sebepoznání, upevňují sebepojetí, působí oblasti psychohygieny a pomáhají odhalovat skryté potenciály, které zpřesňují a zaostřují životní směřování mladého člověka s mentálním postižením na prahu dospělosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výtvarné činnosti s dětmi ve věku od dvou do tří let
LAHODNÁ, Ivana
Cílem bakalářské práce je zjistit, které výtvarné činnosti jsou vhodné pro děti od dvou do tří let, určit, které výtvarné techniky jsou již s takto malými dětmi proveditelné. V teoretické části bude shrnut fyzický a psychický vývoj dané věkové skupiny, výtvarný projev a znaky a popis výtvarných činností. V praktické je pak realizace celku, která vychází z teoretické části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.