Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,263 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Between adaptation and homage: Blade Runner as a filmic rendition of Philip K. Dick's novel Do Androids Dream of Electric Sheep?
Shahinyan, Sona ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Higgins, Bernadette (oponent)
Tato práce se bude zabývat porovnáním a kontrastem kyberpunkového románu Sní androidi o elektrických ovečkách? napsaného Philipem K. Dickem v roce 1968 s filmem Blade Runner od Ridley Scotta. Nicméně, většina pozornosti bude kladena na původní vydání filmu a jeho konečné opětovné vydání v roce 2007. Obecný recepce díla a dílčí redakční tvrzení si často navzájem odporují, když odkazují na film jako na adaptaci nebo na inspiraci, a z tohoto terminologického nesouladu vychází naše výzkumná otázka: Vytvořil Ridley Scott a jeho scénářový tým pouze mírně perifrastickou adaptaci románu, nebo může být přesněji považován za inspiraci nebo volnou variaci na téma? V první části práce budou definovány parametry, podle kterých bude výzkum na konci vyhodnocen. Druhá část této práce bude obsahovat dějové linie, témata a děje, motivy a symboly a také rozebere jednotlivé podstatné postavy a jejich ztvárnění v jednotlivých médiích. Nejnovější adaptace, Blade Runner 2049, bude také zmíněna ve vztahu k její vedlejší postavě Ricka Deckarda a paralelám nalezeným s jeho nástupcem K. Klíčová slova: Adaptace, Ostré komando, lovec zločinců, Philip K. Dick, android, kyberpunk, Linda Hutcheonová
Shadow robot: manipulation of a robot model in augmented reality
Halenár, Timotej ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
This bachelor thesis is concerned with the manipulation of a robot model in augmented reality, using a tablet device. It extends user interaction of the existing application for robot programming -- AREditor. When programming in AREditor, the user needs to set robot poses in order to define points in space, which the robot needs to reach during program execution. The existing solution of manually positioning the robot in AREditor only allows incremental stepping of the physical robot, which is, in the majority of use cases insufficient. The main goal is to design and implement an interaction scheme, through which the user can easily position a robot model, displayed on-screen over the real robot. The user first sets the pose of the model and then commands the physical robot to copy the chosen pose. The robot arm tracks the current position of a 3D gizmo, which the user can drag in space by moving the tablet, and its movement can be constrained to one of the axes or planes. The solution also offers movement sensitivity controls, a custom coordinate system, and a separate control for gizmo to camera distance. The proposed workflow streamlines the process of setting the pose of a robot and enables users to speed up the program creation.
Mobilní aplikace pro supermarkety
Habermannová, Adéla ; Kindlová, Dita (oponent) ; Luhan, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem mobilní aplikace pro supermarkety. Tento návrh je určen pro operační systém Android a klade důraz na uživatelské prostředí, které optimalizuje implementací nových funkcí. Výsledkem je wireframe zobrazující rozmístění jednotlivých prvků v rámci aplikace.
Aplikace pro záznam fotek a videoklipů ovládaná hlasem
Jurčík, Adam Dalibor ; Španěl, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit aplikaci, která řeší problémy spojené s nahráváním videa a fotografií téže osoby při sportovních aktivitách. Tyto problémy jsou například, potřeba mít u sebe dálkové ovládání nebo neustálé přerušování činnosti z důvodu ručního spuštění. Lze situaci vyřešit pomocí hlasového ovládání a klíčových slov, po kterých se spustí pořízení fotografie. V práci je podrobně rozebráno, jakým způsobem lze implementovat hlasové ovládání na operačním systému Android v programovacím jazyce Java dohromady s pořízením snímku či videa. Dále obsahuje vysvětlení ukládání těchto souborů a to, jak ovládat hardware zařízení jako například fotoaparát. Práce obsahuje podrobnější popis dvou přístupů k rozpoznání hlasu a popisuje jejich funkčnost v různých způsobech využití.
Mobilní aplikace pro přesnou navigaci zemědělských strojů
Košák, Václav ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit polní navigaci a GNSS systém pro přesnou lokalizaci. Při jízdě po poli je vhodné jezdit přesně po liniích, aby nevznikaly opakované přejezdy nebo naopak volná místa. Přesná jízda může šetřit osivo, postřik, pohonné hmoty a spoustu dalšího. Aplikace polní navigace spravuje pole, stroje atd. Cílem aplikace je navigování po navržených liniích. Spolu s mobilní aplikací vznikl i GNSS systém pro příjem přesného signálu s RTK korekcí. Výsledky testování ukazují, že při využití přesného přijímače lze vytvořenou aplikaci využít i v praxi při běžných pracích.
Elektronická hrací kostka
Michalik, Martin ; Strnadel, Josef (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
This thesis deals with the design and implementation of an electronic dice using Raspberry Pi Pico W, accelerometer and communicates with supporting android application through Bluetooth connection.
Ovládání mobilní aplikace hlasem
Cologna, Adam ; Szőke, Igor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce je prozkoumat, analyzovat a porovnat dostupné knihovny pro ovládání mobilních aplikací hlasovými pokyny. Zvolený problém jsem dle zadání práce řešil hlavně pro operační systém Android a bral jsem v potaz nejen knihovny pro detekci klíčových slov, ale i knihovny se zaměřením na porozumění řeči. Pro zvolené knihovny jsem provedl testování přesnosti detekce hlasových pokynů a zátěžové testy. Pro potřeby propojení vybraných knihoven vznikla aplikace v moderním programovacím jazyce Kotlin s využitím Jetpack Compose. Hlavním přínosem této práce jsou právě provedené experimenty a výsledná doporučení ohledně zkoumaných knihoven. Mezi nejefektivnější řešení patřila ta od Microsoft Azure a třída Android Speech Recognizer. Hlavními překážkami pro jednotlivé knihovny byla vzdálenost mezi řečníkem a mikrofonem a rušivá hudba v pozadí.
Sledování tréninku s využitím technologie NFC
Blažík, Vojtěch ; Zachariášová, Marcela (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem mobilní aplikace využívající technologii NFC pro sledování tréninků a monitorování využití strojů v posilovnách. V práci jsou shrnuty základní důvody a přístupy ke sledování tréninků a vytížení strojů, shrnuje také technologii NFC a vývoj mobilních aplikací se zaměřením na multiplatformní framework Flutter. Výsledná aplikace je založená na architektuře klient-server s podporou offline režimu a k identifikaci stroje a cviků využívá identifikátory rozmístěných NFC štítků. Přínosem práce je ukázka funkčního systému, který využívá tuto technologii netradičním způsobem k dosažení vyššího uživatelského komfortu.
Security Analysis of Selected Android TV Box
Švenk, Adam ; Veigend, Petr (oponent) ; Tamaškovič, Marek (vedoucí práce)
The popularity of Android TV boxes has increased significantly in recent times. In addition to offering a wide range of functionality, the question of whether they are adequately secured is becoming increasingly pertinent. This thesis performs a comprehensive security analysis of selected Android TV boxes, covering both the hardware and software components. By examining the vulnerabilities present in the device, this thesis aims to identify potential risks to user privacy and security. Additionally, it proposes recommendations to mitigate these vulnerabilities.
Mobilní aplikace pro naskenování logického obrázku a jeho vyřešení
Zobaník, Michal ; Pánek, Richard (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit aplikaci, která bude umožňovat skenovat zadání zakódovaných obrázků z novin nebo časopisů a umožní naskenovaný obrázek vyřešit. Práce se věnuje návrhu mobilní aplikace pro operační systém Android, popisuje její funkcionalitu a důležité body implementace. Pro detekci zakódovaného obrázku jsou využity metody zpracovávání obrazu. Pro rozpoznávání čísel je vytvořena a naučena konvoluční neuronová síť. A pro vyřešení naskenované logické hádanky jsou použita logická pravidla a backtracking.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,263 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.