Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh řetězového zásobníku nástrojů
Mucha, Roman ; Bradáč, František (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout řetězový zásobník nástrojů pro těžké obráběcí centrum na nerotační součásti. Diplomová práce byla zadána ve spolupráci se společností TOS KUŘIM - OS, a.s.. První část se věnuje analýze řešené problematiky a obsahuje především rozdělení systémů automatické výměny nástrojů, další část práce se zabývá návrhem variant řešení. Dále je proveden konstrukční návrh vybraného řešení řetězového zásobníku včetně dimenzování hlavních částí. Součástí práce je 3D model řetězového zásobníku a výkresová dokumentace.
Aspects of airspace evaluation
Závodník, Ondřej ; Kujal, Tomáš (oponent) ; Brhelová, Dana (vedoucí práce)
Thesis presents description of the air traffic safety, efficiency, permeability and capacity. Those aspect are further used to suggestion of airspace evaluation and safety, which occur during almost all phases of the flight.
Problematika rychlé automatické výměny nástrojů u obráběcích strojů
Pavlík, Jan ; Marek, Jiří (oponent) ; Velíšek,, Karol (oponent) ; Demeč, Peter (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (vedoucí práce)
Disertační práce je věnována problematice automatické výměny nástrojů, u frézovacích center, kde se v poslední době ukazuje toto téma jako velice aktuální. Obsahem této práce je jak provedení komplexní rešerše jednotlivých typů AVN v závislosti na typu stroje, tak i rešerše současných nástrojových rozhraní, které s touto problematikou úzce souvisejí. Na základě množství získaných rešeršních dat byla dále provedena komplexní analýza, z níž vyplynuly jak hlavní faktory ovlivňující tuto problematiku, tak i oblast, kterou se práce dále zabývá a rozvíjí ji. Jako nejproblematičtější oblast dnes používaných zařízení pro automatickou výměnu nástrojů se ukázal manipulátor zajišťující výměnu nástroje mezi vřetenem a zásobníkem. Kinematické uspořádání a konstrukční řešení jednotlivých prvků velmi významně ovlivňuje dynamiku celého procesu výměny nástroje. Proto se práce dále věnuje řešení problematiky manipulátoru. Hlavními výsledky této práce jsou pak konstrukční návrhy několika typů manipulátorů, z nichž byly některé v rámci projektu 1.2.4 Brněnského pracoviště VCSVTT (Výzkumné Centrum pro Strojírenskou Výrobní Techniku a Technologii) realizovány v podobě zkušebních standů. Pro vybrané typy manipulátorů byly vytvořeny simulační modely, k jejichž verifikaci bylo užito měření na reálném standu. Na základě řešení této problematiky byl identifikován další klíčový problém související nejen s procesem výměny, ale i komplexním problémem životnosti vřetene. Jedná se o problém sil vznikajících při procesu uchopení nástroje. Práce nastiňuje možnosti dalšího výzkumu, týkajícího se právě vlivu těchto sil na životnosti vřeteníku (především životnosti ložiskových skupin uložení vřetene).
Zvyšování bezpečnosti a výkonnosti navigace dopravních letadel po trati letu
Oharek, Aleš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem stavu letecké dopravy a to zejména co se týče její bezpečnosti, plynulosti, kapacity a možností navigačních zařízení. Výše uvedené je poté zhodnoceno v části věnující se budoucímu rozvoji vzdušného prostoru v jednotlivých fázích letu.
Navigační vedení letu v oblasti Afriky
Míček, Petr ; Imriš, Pavel (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce, je provést navigační rozbor vedení letu nad odlehlými oblastmi Afriky. Prácí je rozdělena do tří hlavních kapitol. První část se věnuje navigačnímu pokrytí ve vnitrozemí Afriky. Druhá část je věnovaná předletové přípravě a provedení letu v odlehlých oblastech za pomocí srovnávací a výpočtové navigace. Ve třetí části je navržen let z Paříže do Kapského Města.
Využití SSR módu S pro řízení pohybů letadel a vozidel po ploše letiště
Drápal, Stanislav ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o současných technologiích a systémech, které se využívají pro sledování a řízení pohybů po ploše letiště. Důraz je kladen na mód S, na jeho vlastnosti, možnosti využití a na požadavky přístrojového vybavení. Dále tato práce zahrnuje rozbor současné situace na letišti Brno - Tuřany a předkládá návrh nového multilateračního systému včetně jeho finanční náročnosti, který by sloužil ke sledování pohybů po ploše letiště.
Pragmatic analysis of humorous air traffic control conversation exchanges
Doležal, Jakub ; Zmrzlá, Petra (oponent) ; Sučková, Magda (vedoucí práce)
The thesis studies the occurrence of humour in air traffic control (ATC) conversation exchanges and aims at answering the questions of its occurrence in such strictly professional discourse and finding patterns in it. This is done though pragmatic analysis for which theoretical background is provided in the first part of the thesis. Phenomenon of humour is discussed according to Attardo (1994), and its three main theories are presented: incongruity, superiority, and release (Raskin 1985). Division is established between different instances of humour: canned and conversational jokes (Attardo, 1994) and externally humorous situations. Grice’s (1975) Cooperative Principle (CP) and its Maxims is described in detail and is related to humour. Focus is on the transgressions of the CP: mainly violation, flouting and infringing. Attardo’s (1990) scheme of understanding a joke is adopted and modified for conversational humour. After introduction of ATC language, the analyses follow. Each consists of four parts: technical circumstances, humorous scheme, CP perspective, and theory of humour. The analysed conversations are divided into two groups: internally humorous and externally humorous. The first are further divided based on the use of a specific shared knowledge of the external world and the second based on the theory better explaining them: superiority or incongruity. With the focus on the internally humorous, the abilities and personality of the ‘humourist’ are proposed as crucial for the occurrence of humour with the main intention being to create more relaxed atmosphere (corresponding to the release theory of humour).
Call Sign Detection and Recognition in VHF Communication
Dedič, Juraj ; Kocour, Martin (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
This work explores the processing of data from air traffic communication in order to detect and recognize the~call signs it contains. Particularly it involves recognizing these call signs in human made and automated text transcripts of the communication between pilots and air traffic controllers. The thesis compares various ways of solving this and describes their problems. It implements a system for the identification of these call signs using a suitable technology based on large language models. One of the outputs of this work is a service that is able to distinguish the call signs, which enables indexation and sorting of this data in an efficient way.
Pragmatic analysis of humorous air traffic control conversation exchanges
Doležal, Jakub ; Zmrzlá, Petra (oponent) ; Sučková, Magda (vedoucí práce)
The thesis studies the occurrence of humour in air traffic control (ATC) conversation exchanges and aims at answering the questions of its occurrence in such strictly professional discourse and finding patterns in it. This is done though pragmatic analysis for which theoretical background is provided in the first part of the thesis. Phenomenon of humour is discussed according to Attardo (1994), and its three main theories are presented: incongruity, superiority, and release (Raskin 1985). Division is established between different instances of humour: canned and conversational jokes (Attardo, 1994) and externally humorous situations. Grice’s (1975) Cooperative Principle (CP) and its Maxims is described in detail and is related to humour. Focus is on the transgressions of the CP: mainly violation, flouting and infringing. Attardo’s (1990) scheme of understanding a joke is adopted and modified for conversational humour. After introduction of ATC language, the analyses follow. Each consists of four parts: technical circumstances, humorous scheme, CP perspective, and theory of humour. The analysed conversations are divided into two groups: internally humorous and externally humorous. The first are further divided based on the use of a specific shared knowledge of the external world and the second based on the theory better explaining them: superiority or incongruity. With the focus on the internally humorous, the abilities and personality of the ‘humourist’ are proposed as crucial for the occurrence of humour with the main intention being to create more relaxed atmosphere (corresponding to the release theory of humour).
Problematika rychlé automatické výměny nástrojů u obráběcích strojů
Pavlík, Jan ; Marek, Jiří (oponent) ; Velíšek,, Karol (oponent) ; Demeč, Peter (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (vedoucí práce)
Disertační práce je věnována problematice automatické výměny nástrojů, u frézovacích center, kde se v poslední době ukazuje toto téma jako velice aktuální. Obsahem této práce je jak provedení komplexní rešerše jednotlivých typů AVN v závislosti na typu stroje, tak i rešerše současných nástrojových rozhraní, které s touto problematikou úzce souvisejí. Na základě množství získaných rešeršních dat byla dále provedena komplexní analýza, z níž vyplynuly jak hlavní faktory ovlivňující tuto problematiku, tak i oblast, kterou se práce dále zabývá a rozvíjí ji. Jako nejproblematičtější oblast dnes používaných zařízení pro automatickou výměnu nástrojů se ukázal manipulátor zajišťující výměnu nástroje mezi vřetenem a zásobníkem. Kinematické uspořádání a konstrukční řešení jednotlivých prvků velmi významně ovlivňuje dynamiku celého procesu výměny nástroje. Proto se práce dále věnuje řešení problematiky manipulátoru. Hlavními výsledky této práce jsou pak konstrukční návrhy několika typů manipulátorů, z nichž byly některé v rámci projektu 1.2.4 Brněnského pracoviště VCSVTT (Výzkumné Centrum pro Strojírenskou Výrobní Techniku a Technologii) realizovány v podobě zkušebních standů. Pro vybrané typy manipulátorů byly vytvořeny simulační modely, k jejichž verifikaci bylo užito měření na reálném standu. Na základě řešení této problematiky byl identifikován další klíčový problém související nejen s procesem výměny, ale i komplexním problémem životnosti vřetene. Jedná se o problém sil vznikajících při procesu uchopení nástroje. Práce nastiňuje možnosti dalšího výzkumu, týkajícího se právě vlivu těchto sil na životnosti vřeteníku (především životnosti ložiskových skupin uložení vřetene).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.