|
Realizace počítačové hry s motivy deskové a karetní hry
Haraším, Richard ; Strouhal, Jonáš (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje design a realizace demoverze počítačové hry ve stylu roguelite, která kombinuje prvky deskových a karetních her. Tematicky se soustředí na zpracování očistce a fenomén mutací. Autor zkoumá možnosti, jak přizpůsobit žánr k novým přístupům. Zejména pak otázkám automatizace a generativnímu prostředí. Na základě své předešlé tvorby se autor soustředí na práci s 2D grafikou a specifickými herními mechanikami. Vizuální stránka bude pracovat s temnou až hororovou atmosférou a estetikou. Cílem je představit kompletní proces tvorby počítačové hry a prezentovat funkční demoverzi. Součástí celkové vize projektu je návrh marketingové strategie, obchodního modelu a způsobu dokončení hry do podoby plné verze.
|
|
3D měření pomocí řádkových kamer
Vít, Luboš ; Honec, Peter (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou 3D měření pomocí řádkových kamer. Jelikož je v dnešní době kladen velký důraz na kvalitu a automatizaci výroby, jsou řádkové kamery vhodným zařízením poskytujícím přesnost pro kontrolu výroby na páse. První část práce pojednává o teorii týkající se optiky, snímání a zpracování obrazu. V dalších částech práce je probrána realizace návrhu matematického aparátu pro vyhodnocení 3D tvaru, návrh testovacího pracoviště a samotného snímání scény se zpracováním pomocí základních algoritmů měření.
|
|
Měření výkonnosti grafického akcelerátoru
Vanek, Juraj ; Drábek, Vladimír (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Námetom mojej práce je meranie výkonnosti grafického akcelerátoru pri zobrazovaní 3D scén. Zameriava sa na otestovanie výkonu akcelerátoru z každého uhla pohľadu pri výkonovo kritických operáciách v 3D grafike. Pojednáva o problematike implementácie jednotlivých meraní, ich vplyve na celkovom výsledku a vyhodnotení meraní. Konečným výstupom aplikácie je skóre, podľa ktorého je možné usúdiť, aký výkon podáva akcelerátor v porovnaní s ostatnými. Na toto porovnanie slúži on-line databáza výsledkov.
|
|
Výpočet viditelnosti v 3D bludišti
Hodes, Vít ; Pečiva, Jan (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
V práci byla řešena problematika viditelnosti v prostředí jednoduchého 3D bludiště pomocí rozdělení geometrie do BSP stromu a následném výpočtu PVS mezi jednotlivými uzly. Obsahuje popis klíčových algoritmů a postupů k dosažení tohoto cíle a v jádru přáce byly implementované způsoby kreslení změřeny a vzájemně srovnány. Nakonec je nastíněn další možný vývoj projektu a zhodnocení dosažených výsledků.
|
|
Analýza chůze
Hudec, Jiří ; Čmiel, Vratislav (oponent) ; Sekora, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou lidské chůze pomocí kamerového systému Vicon. V prvních dvou kapitolách jsou diskutovány základní pojmy pro analýzu chůze spolu s principem metody pro její analýzu. Dále je diskutováno vhodné rozmístění kamer v laboratoři a způsob rozmístění markerů na těle pacienta. Ve druhé kapitole je dále popsána synchronizace kamer a formát datového souboru CSV. Ve třetí kapitole popisuji realizaci algoritmů a uživatelského software v programu Matlab pro čtyři vytvořené analýzy. A v poslední čtvrté kapitole diskutuji výsledky anonymizovaných dat spolu se srovnáním vytvořených analýz s analýzami z laboratoře chůze.
|
|
Tvorba 3D elektronických katalogů
Spousta, Martin ; Dvořák,, Jiří (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice tvorby 3D elektronických katalogů v obecné rovině praktického využití. Obsahuje popis současného stavu elektronických katalogů, teoretické řešení problému s popisem výhod, nevýhod a zdůvodnění nového řešení. V neposlední řadě obsahuje i jeho praktické provedení.
|
| |
| |
|
Binokulární vidění
Bršlicová, Tereza ; Provazník, Ivo (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá fyziologií binokulárního vidění pro získání prostorového vjemu z dvourozměrných obrázků. Práce obsahuje popis anatomie zrakového orgánu a fyziologie vidění. Dále se v práci pojednává o samotném binokulárním vidění a pojmech s ním spojených, o patologii, vyšetření a vývoji binokulárního vidění. Navazující kapitola pojednává o stereoskopii, technologii umožňující vnímat dvourozměrnou předlohu prostorově ve 3D, která je nedílnou součástí dané problematiky. Jsou zde také popsány jednotlivé technologie stereoskopické projekce, zvláště pasivní stereoskopická technologie, které je využito v praktické části práce. Praktická část práce se věnuje návrhu dynamické a statické scény pomocí dvojice identických videokamer k získání dat pro výrobu stereoskopického záznamu. Následuje popis realizace vhodných scén a popis promítání získaných scén skupině dobrovolníků metodou pasivní stereoskopické projekce. Z dotazníků je vyhodnocena kvalita prostorového vjemu.
|
| |