Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování počátečního zakřivení prutů při analýze modelů konstrukcí
Aligerová, Jana ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá chováním tlačených nepřímých prutů z hlediska jejich stability. Pro řešení budou použity tři modely nepřímých prutů s různými druhy zakřivení – model prutu s počátečním zakřivením, model prutu s počátečním zalomením a model prutu nepřímého vlivem zatížení. Pro tyto tři modely bude zhotovena parametrická studie prutu, ve které se provede výpočet na prutu s počátečními vlastnostmi shodnými pro všechny typy modelů. V další části bude sledována závislost kritické síly a počáteční výchylky na chování modelů prutů s počátečním zakřivením a zalomením. Dále se provede posouzení prutu z hlediska únosnosti. V tomto posouzení budeme srovnávat zjednodušenou metodu výpočtu na zakřiveném prutu a posouzení z hlediska pevnostního pojetí vzpěru. Získané znalosti v oblasti teorie stability na nepřímém prutu budou aplikovány na reálnou konstrukci rozhledny Borůvka u Hluboké.
Pojetí ideálu ženského těla v lifestylových časopisech pro ženy
Kratochvílová, Renata ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Pojetí ideálu krásy ženského těla v lifestylových časopisech pro ženy analyzuje dva tituly, Marianne a Svět ženy, v období roku 2017. Práce si klade za cíl zjistit, jak je na stránkách těchto dvou titulů pojímán ideál krásy ženského těla, přičemž vychází z hypotézy, že ženám je v lifestylových časopisech obecně předkládán ideál krásy spojený se štíhlostí. Práce zkoumá jak obrazový, tak textový obsah časopisů včetně titulních stran, a to pomocí kvantitativní obsahové analýzy a analýzy sémiotické. Práce primárně vychází z teorie sociální konstrukce reality, která je blíže popsána v teoretické části. Ta dále vymezuje jednotlivé teoretické pojmy a koncepty důležité pro pochopení celé práce a po ní následuje část věnovaná výzkumům, které se již zabývaly pojetím ideálu krásy v médích. Závěr teoretické části pak kategorizuje tisk pro ženy a přibližuje jeho rozvoj. Druhý oddíl práce se věnuje výzkumnému záměru, podrobnější charakteristice obou zkoumaných časopisů a popisu metod použitých v poslední části, tedy kvantitativní obsahové analýzy a analýzy sémiotické. Analytická část se věnuje stanovení výzkumných otázek a hypotéz, konstrukci obsahových kategorií, které tvoří jádro obsahové analýzy a samotné interpretaci výsledků výzkumu.
Pojetí ideálu ženského těla v lifestylových časopisech pro ženy
Kratochvílová, Renata ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Pojetí ideálu krásy ženského těla v lifestylových časopisech pro ženy analyzuje dva tituly, Marianne a Svět ženy, v období roku 2017. Práce si klade za cíl zjistit, jak je na stránkách těchto dvou titulů pojímán ideál krásy ženského těla, přičemž vychází z hypotézy, že ženám je v lifestylových časopisech obecně předkládán ideál krásy spojený se štíhlostí. Práce zkoumá jak obrazový, tak textový obsah časopisů včetně titulních stran, a to pomocí kvantitativní obsahové analýzy a analýzy sémiotické. Práce primárně vychází z teorie sociální konstrukce reality, která je blíže popsána v teoretické části. Ta dále vymezuje jednotlivé teoretické pojmy a koncepty důležité pro pochopení celé práce a po ní následuje část věnovaná výzkumům, které se již zabývaly pojetím ideálu krásy v médích. Závěr teoretické části pak kategorizuje tisk pro ženy a přibližuje jeho rozvoj. Druhý oddíl práce se věnuje výzkumnému záměru, podrobnější charakteristice obou zkoumaných časopisů a popisu metod použitých v poslední části, tedy kvantitativní obsahové analýzy a analýzy sémiotické. Analytická část se věnuje stanovení výzkumných otázek a hypotéz, konstrukci obsahových kategorií, které tvoří jádro obsahové analýzy a samotné interpretaci výsledků výzkumu.
Měření úrovně štíhlosti konkrétního podniku v odvětví elektroniky
Langr, David ; Martínez, Felipe (vedoucí práce) ; Moravec, Stanislav (oponent)
Práce přináší pohled na úroveň štíhlosti společnosti na základě etnografického výzkumu. Spojení těchto dvou oborů, jimiž jsou koncepce Lean a využití etnografie, je velmi ojedinělé a přináší nový směr výzkumu v oblasti zjištění úrovně a přístupu organizací k filozofii Lean. Pomocí výzkumu je možné posoudit společnost v oblastech hodnoty pro zákazníky, plýtvání a trvalého zlepšování. Díky analýze je možné odhalit kde má daná organizace prostor ke zlepšení. Cílem diplomové práce je navrhnout opatření vedoucí ke zvýšení úrovně štíhlosti organizace. Práce se zabývá analýzou a měřením štíhlosti výrobních a administrativních procesů v konkrétním výrobním podniku v odvětví elektroniky.
Vnímání krásy - biologické vs. kulturní determinanty
Obdržálková, Zita ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou biologických a kulturních determinant ovlivňujících vnímání krásy. Snaží se zjistit, zda vnímání krásy u lidí má společný biologický základ nebo zda je vnímání krásy čistě sociokulturním konstruktem - produktem dané kultury. Z pohledu biologických determinant se zajímá o biologické procesy, které vnímání krásy významně ovlivňují. V této souvislosti se jedná především o pravděpodobně vrozené, evolucí vytvořené adaptace vnímání krásy, účinky kognitivních systémů mozku, ale také neuronální koreláty, které v mozku zpracovávají vjemy krásných objektů. Z oblasti kulturní determinant jsou představeny studie zdůrazňující kulturní odlišnosti ve vnímání krásy v průběhu vývoje jednotlivých kultur a rovněž napříč kulturami. Dále je předmětem zájmu této práce také estetické pojetí subjektivní a objektivní krásy a s tím spojená koncepce krásy založené na matematických vztazích. V této souvislosti je představena problematika možnosti sestrojení univerzálně krásných objektů založených na předem daných matematických vztazích, a rovněž možnost exaktního měření krásy.
Stanovení úrovně štíhlosti konkrétního podniku v automobilovém průmyslu
Šimeček, Jakub ; Martínez, Felipe (vedoucí práce) ; Mejdrech, Vlastimil (oponent)
Lean management je přístup, který způsobil revoluci v několika odvětvích. K měření štíhlosti se často využívají kvantitativní metody. Avšak s rozšiřováním štíhlosti schází perspektiva kvalitativního výzkumu. Toto je prostor k využití etnografie, jakožto nového způsobu měření štíhlosti ve společnosti. Tato práce objevuje nový přístup ke zkoumání úrovně štíhlosti. Cílem je provést analýzu úrovně štíhlosti podniku automobilového průmyslu prostřednictvím etnografického výzkumu a navrhnout řešení, která vedou k ještě vyšší úrovni štíhlosti.
Štíhlost organizací v ČR při zapojení studentů vedlejší specializace Lean Six Sigma
Votočková, Iveta ; Martínez, Felipe (vedoucí práce) ; Svobodová, Hana (oponent)
Cílem této diplomové práce je navržení způsobu měření dopadů zlepšování a štíhlosti v organizacích, ve kterých byly uskutečněny projekty studentů vedlejší specializace Management kvality a Lean Six Sigma v rámci předmětů Řízená praxe managementu kvality a Lean Six Sigma. Teoretická část uvádí do problematiky metodologie Lean Six Sigma, kde jsou popsány základní charakteristiky a nástroje využívané touto metodologií. Dále jsou v diplomové práci konkrétně popsány jednotlivé kroky výzkumu, ve kterém byly využity navržené způsoby měření dopadů studentských praxí na organizace. Vybraná metodologie výzkumu také popisuje, přístup k měření štíhlosti, postup sběru dat, jejich následné analýzy a hodnocení. V kapitole věnované hodnocení jsou data získaná v průběhu výzkumu podrobně analyzována. V závěru práce je uvedeno shrnutí výsledků spolu s náměty a doporučeními pro zlepšení předmětu Řízená praxe managementu kvality a Lean Six Sigma.
Význam body image v marketingu
Jarošová, Lucie ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Každodenní život plný konzumu nám jasně dokládá sílící boj o zákazníka. V konkurenčním boji často vítězí ten, o kterém víme více a lépe. Z hlediska marketingové komunikace je nejvýraznějším prvkem reklama, která ovlivňuje naše spotřební chování prezentací lidí pohledných a štíhlých, jimž se koupí nejrozličnějších výrobků snažíme vyrovnat a docílit tak domnělého pocitu štěstí. Cílem této práce je pomocí obsahové analýzy stanovit nejfrekventovanější prvky body image, které se nejčastěji objevují v reklamách časopisu pro mladé dívky a následně zanalyzovat vazby mezi nimi. Definovat tedy nejčastěji prezentovaný tělesný ideál, s nímž že se tyto dívky, ať již vědomě či nikoli, konfrontují, a který výrazně vstupuje do jejich tělesného sebepojetí. Zjišťuji, že marketéři v naprosto alarmující míře využívají definice krásy prefabrikované kosmetickým, módním a dietním průmyslem, který je na hony vzdálen od běžné populace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.