Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stresové faktory působící na děti ve školním prostředí
Kaštánková, Iva ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se věnuje vlivu stresorů na dítě mladšího školního věku, na jeho zdravotní i psychický stav a následně na důsledky při učebním procesu a začlenění se dítěte do kolektivu. Teoretická část obsahuje informace pojednávající obecně o formách stresu, o potenciálních stresorech pro dítě, o důsledcích stresu na lidský organismus. V praktické části zjišťuje stresující faktory z osobní zkušenosti žáků 1. stupně základních škol, které prožívají ve škole i mimo ni a jsou spjaty s povinnou školní docházkou. Výsledkem je podání základních rad pro učitele, jak předcházet školnímu stresu u svých žáků a jak se stresovaným dítětem pracovat. klíčová slova: dětský stres, výuka, školní klima
Spolupráce rodiny a školy
Jílková, Lucie ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Podstatou diplomové práce je ukázat na problematiku spolupráce rodiny a školy, jakým způsobem probíhá a co je třeba udělat proto, aby se zlepšila. Práce je zaměřená na hlubší teoretické uchopení tématu spolupráce rodiny a školy s následným výzkumem zabývajícím se spoluprácí na základní škole. Věnuje se explorativní metodě dotazování (také formou mých internetových stránek) sou- časných i budoucích pedagogů základních škol a rodičů. Práce se zaměřuje na současné komunikační formy mezi školou a rodiči, jejich zkvalitněním a zefektivněním. Na rodiče hledí jako na "zákazníka , "partnera nebo "občana . Tento pohled je založen na empirickém výzkumu Milady Rabušicové a Milana Pola, který vychází ze zkoumání spolupráce v brněnských základních školách. Uvedeny jsou také modely vztahů mezi rodinou a školou podle Birte Ravnové. Práce představuje vymezení pojmů rodina (dle různých odborníků), funkce ro- diny a typ rodiny (dle "Dotazníku funkčnosti rodiny ). Dále nás seznámí se školním klimatem a jeho prostředím, sociálním klimatem školy, pozitivním klimatem školy a jeho důležitými znaky podle Heleny Grecmanové. Jsou zde také představeny modely komunikace v alternativním školství se zamě- řením na vzdělávací program "Začít spolu a Základní školu Marie Montessori, s velkým důrazem na partnerství školy, rodiny a širší...
Názory a postoje adolescentů na vybranou oblast rizikového chování
Housová, Karolína ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Názory a postoje adolescentů na vybranou oblast rizikového chování" se zabývá agresivním chováním a šikanou. Snaží se o jasné a stručné definování základních pojmů. Ukazuje důležité teorie rizikového chování a možnosti, jak ho ovlivnit a řešit. Agresivita a agrese, příčiny výskytu agrese, zvládání a řešení agrese to vše rizikové chování zahrnuje. Velká část práce je věnována šikaně. Praktická část práce je založena na kvantitativním dotazníkovém šetření, které zjišťuje pohled žáků Střední pedagogické školy, hotelnictví a služeb Litoměřice na šikanu a agresivní chování. Závěrečná část popisuje výsledky dotazníkového šetření.
Jak kvalita kultury školy ovlivňuje itedragicdítěte a ADHD do školní třídy
BAMBÁSKOVÁ, Diana
ABSTRAKT BAMBÁSKOVÁ, D. Jak kvalita kultury školy ovlivňuje integraci dítěte s ADHD do školní třídy. České Budějovice 2015. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce doc. PhDr. Ludmila Muchová, Ph.D. Klíčová slova: ADHD, asistent pedagoga, integrace, kultura školy, kultura třídy, školní klima V teoretické části práce jsou popsána východiska a základní definice pojmů, které jsou klíčové pro praktickou část práce, a to konkrétně všeobecné informace o poruše ADHD, terminologii, příčinám výskytu syndromu ADHD, jeho diagnostice, apod. Dále je pozornost věnována vzdělávání žáků se syndromem ADHD, a to jednak obecným zásadám edukace, legislativnímu rámci, ale také i integraci žáků a jejím výhodám a nevýhodám. Zmíněny jsou rovněž oblasti kultury školy a školního klimatu. V praktické části je popsána kazuistika žákyně s diagnostikovaným syndromem ADHD, se kterou autorka bakalářské práce dlouhodobě pracovala. V kazuistice je zaměřena pozornost především na školní vzdělávání a na přístup učitelů k této žákyni. Popsány a zmíněny jsou také metody spojené s výukou a integrací žákyně do školní třídy a možnosti péče. Kazuistika je doplněna o deskriptivní analýzu kultury školy, do níž byla žákyně integrována.
Sociální klima školní třídy v daltonské škole
LOJDOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zaměřuje na klima školní třídy v daltonské škole. Popisuje, co je klima školní třídy, daltonskou výuku, a se kterými pojmy je to propojeno. Teoretická část se věnuje popisu pojmů, pro lepší orientaci v problematice. Výzkumná část se zabývá porovnáním hlavních složek klimatu školních tříd v daltonské škole.
Hodnocení klimatu školní třídy dětmi malotřídních škol v kontextu jejich začlenění do 2. stupně základní školy
VLKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá úrovní klimatu třídy v 5. ročníku na malotřídní škole a následně v 6. ročníku plně organizované základní školy. Přičemž klima porovnáváme u stejných žáků v průběhu dvou školních ročníků. Vzorek se týká třech tříd malotřídních vesnických škol a třech tříd plně organizovaných městských základních škol v okolí Jindřichova Hradce. V praktické části byl použit dotazník MCI, konkrétně jeho aktuální forma. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké klima panuje na malotřídní škole, zda účastníci s touto situací dále pracují, a konečně, zda se klima změní s přestupem žáků do plně organizované základní školy.
Sociální klima školy a školní třídy
LEBEDOVÁ, Dana
Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je zaměřena na rešerši dostupné literatury k tématu a metodologii práce. Vysvětlení hlavních pojmů, které souvisejí s tématem práce. V teoretické rovině se rovněž zabývá determinanty třídního klimatu a jejich podílu na utváření třídního klimatu. Dále pak předkládá popis nejčastěji používaných empirických nástrojů využívaných ke zkoumání třídního klimatu. Praktická část je sondou do sociálního klimatu dvou devátých tříd jedné základní školy. Výzkumným nástrojem je dotazníková metoda CES. Sebraná data jsou analyzována a výsledky popsány a graficky znázorněny. Závěrem jsou výsledky konfrontovány se stanovenými výzkumnými předpoklady.
Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. stupni ZŠ
MARKOVÁ, Miroslava
Předmětem bakalářské práce ?Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. Stupni ZŠ? je vytvoření ?manuálu? výuky plavání v rámci její začlenění do povinné tělesné výchovy na I. Stupni základní školy. Tento by měl sloužit učitelům, kteří se zúčastňují výuky plavání se svými žáky, k poznání a pochopení významu jednotlivých aktivit, jejich smyslu a významu pro zdravý vývoj dětí, uskutečňovaných v rámci výuky plavání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.