Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh řídicí jednotky autonomního vozidla
Vobruba, Martin ; Formánek, Martin (oponent) ; Adámek, Roman (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem řídící jednotky autonomního vozidla. Nová jednotka nahrazuje předešlou, ke které nebyl dostupný zdrojový kód a nedala se tedy nijak upravovat její funkcionalita. Úkolem řídící jednotky je přijmout zprávu od nadřazeného počítače, zpracovat ji, dle příkazu ovládat pohony a informovat řídící počítač o jejich současném stavu. Nejprve byla provedena rešerše dané problematiky (kinematika vozidla, CAN sběrnice). Praktická část práce se zabývá analýzou předešlé jednotky, která je klíčová k jejímu nahrazení. Následuje tvorba firmwaru a navržení hardwaru. Poslední praktickou částí je otestování funkčnosti jednotky.
Řídicí jednotka pro CNC frézku
Pecka, Josef ; Tomíček, Pavel (oponent) ; Levek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá řízením CNC frézek a routerů, jejich pohonů a vřeten včetně potřebného hardwaru pro realizaci takového řízení. Dále také univerzálními řídicími softwary, které je možné konfigurovat pro použití na konkrétní CNC. Na základě těchto znalostí jsou stanoveny požadavky na řídicí jednotku a zvolené vhodné elektrické součástky, které jsou použity v návrhu této jednotky. Ta je následně zrealizována a její klíčové prvky změřeny.
Zvýšení rychlosti sání požární stříkačky pomocí CAE
Hluší, Martin ; Maxa, Jiří (oponent) ; Vyroubal, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou návrhu zařízení určeného k zavodňování čerpadla požární motorové stříkačky typu PS-12. Nejprve je popsána disciplína požárního útoku a požární stříkačka PS-12, jenž má využívat navrhovaný systém. Dále je popsána problematika, kterou tato práce řeší. V dalších kapitolách je popsána metoda inženýrství s počítačovou podporou a proudění tekutin se zaměřením na proudění dýzami. V praktické části práce jsou nejprve popsány simulace stávajícího systému nasávání stříkačky. Dále je zde popsán nově navržený systém, a jeho funkce je následně ověřována simulacemi a měřením na fyzickém prototypu.
Predikce emisí zážehového motoru
Jirout, Petr ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi predikce emisí zážehových motorů. Cílem bylo na základě parametrů z řídící jednotky navrhnout prediktivní algoritmus emisí nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého. Návrh se opírá o praktické experimenty se zážehovým motorem. V závěru jsou shrnuty nedostatky navrženého algoritmu a nastíněno možné využití pro nově nastupující emisní normu EU7.
Řídicí jednotka dveřních systémů dopravních prostředků
Jablončík, Lukáš ; Vlachová Hutová, Eliška (oponent) ; Friedl, Martin (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je návrh řídicí jednotky pro dveřní systémy dopravních prostředků. Řídicí jednotka je navržena z moderních součástek s dostupností více jak deset let. Řízení je realizováno pomocí mikrokontroléru ATMEGA a motor je spínán pomocí h-můstku. Jednotka má deset programovatelných vstupů a dva silové výstupy. Návrh plošného spoje je optimalizován pro sériovou výrobu. Výsledkem práce je funkční prototyp řídicí jednotky.
Skupina kráčejících minirobotů - synchronizace pohybů
Mihál, Jakub ; Florián, Tomáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Úkolem této práce je seznámit se se stavebnicí kráčejícího robota Robonova-I a s diplomovou prací Ing. Tomáše Floriána „Řídicí jednotka pro humanoidní robot“. Stavebnice i diplomová práce byly vyzkoušeny, porovnány a v další části této práce zhodnoceny. Nakonec je vypracováno nové programové řešení řízení robota a bezdrátové komunikace.
Řídicí jednotka pro malé DC motory s univerzálním softwarovým rozhraním
Hlouš, Jaroslav ; Březina, Lukáš (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací řídicí jednotky pro stejnosměrné komutátorové motory (DC motory). Vychází při tom z koncepce řídicích jednotek s univerzálním komunikačním rozhraním, které byla navržena pro zjednodušení připojování řídicích jednotek k nadřazeným řídicím systémům. Jednotka je realizována pro DC motory s napájecím napětím od 6 do 48 V a maximálním provozním proudem do 2.5 A. Pro realizaci je použit mikrořadič LPC2103 a výkonový obvod TLE6209. V práci jsou popsány jednotlivé vývojové etapy řídicí jednotky
Elektronický systém zavlažování
Endrych, Václav ; Šír, Michal (oponent) ; Bradáč, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o automatických zavlažovacích systémech, jejich účelu, běžném provedení a o komponentách, z nichž jsou sestaveny, zejména pak o elektronických řídicích jednotkách. Cílem této práce bylo zkonstruovat právě takovou řídicí jednotku. V práci je popsán postup návrhu i realizace tohoto zařízení od stanovení výchozích požadavků, přes návrh obvodového zapojení a fyzické konstrukce až po návrh struktury řídicího programu a zprovoznění zařízení. Výsledkem práce je funkční řídicí jednotka pro čtyřokruhový zavlažovací systém s možností měření vlhkostí ovzduší čtyřmi nezávislými čidly. Jednotka poskytuje množství různých funkcí a je ovládána na dálku přes Ethernetovou přípojku.
Modulární elektroinstalace a řídicí systém malého užitkového vozidla
Horníček, Evžen ; Špinka, Jiří (oponent) ; Polsterová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá elektrickou instalací malého užitkového vozidla ZEBRA. Detailně rozebírá jednotlivé funkční skupiny elektroinstalace včetně jejich zapojení. Po prozkoumání současného stavu bude navržena modernizace vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti vozidla na trhu. Návrh modernizace bude obsahovat blokový popis nového řešení funkčních skupin elektroinstalace včetně fyzické implementace a sledování provozních stavů vozidla.
Systém pro autonomní řízení modelu autíčka na závodní dráze
Katrušák, Jaroslav ; Bidlo, Michal (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je realizace systému pro autonomní řízení modelu autíčka na závodní dráze. První částí práce je studie typických způsobů vytyčení závodní dráhy pro pohyb modelářského autíčka a na ni navazující studie možných způsobů realizace autonomního pohybu modelu po závodní dráze. Další část je věnována hardwarové a softwarové stránce realizace navrženého systému. Předposlední část představuje navržený systém pro detekci překážek, jeho realizaci a výsledné vlastnosti. Poslední část práce prezentuje výslednou realizaci autonomního modelu schopného samostatné jízdy po vytyčené závodní dráze, čtení značek a reakce na překážku umístěnou na trati.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.