Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 223 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní připravenost dětí v dětských domovech z pohledu sociální práce
FLEKALOVÁ, Simona
Tato bakalářská práce je zaměřena na roli sociálního pracovníka při profesní přípravě dětí v dětských domovech, ale také na subjekty, které se na tomto procesu podílejí. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké postupy a činnosti vykonává sociální pracovník při přípravě dětí na sekundární vzdělání, jaké jsou využívány metody či spolupracující aktéři. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce se zabývám vymezením ústavní výchovy v České republice, legislativním ukotvením této problematiky, rolí sociálního pracovníka v dětském domově, a nakonec i odchodem dítěte z ústavní výchovy. Praktická část práce se věnuje samotnému výzkumu. Pro dosažení cíle byl zvolen kvalitativní výzkum, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Byl zvolen jeden výzkumný soubor tvořen 5 sociálními pracovníky z České republiky. Získaná data byla vyhodnocena pomocí prvků metody zakotvené teorie, kdy v první fázi proběhlo otevřené kódování a kategorizace a ve druhé fázi axiální kódování s vyhledáním vztahů mezi jednotlivými kódy a kategoriemi. Grafické zpracování kategorií bylo provedeno v programu Atlas.ti. Z výsledků výzkumu je patrné, že sociální pracovník při profesní přípravě v dětských domovech má na starost převážně administrativní úkony a komunikaci s dětmi i s rodiči umístěných dětí. Na procesu profesní přípravy se podílí mnoho subjektů, převážně vychovatelé, ředitel zařízení či základní škola. Nadále jsou hojně využívány neziskové organizace, které pořádají víkendové či prázdninové pobyty pro děti a v neposlední řadě i služby úřadu práce či veletrhy škol.
Kvalita života dětí a mladistvých v dětských domovech se školou a výchovných ústavech
TÖRÖKOVÁ, Tereza
V teoretické části bakalářské práce jsou popsána témata týkající institucionální péče v České republice, kvality života, jednotlivé modely a měření. Závěr teoretické práce se věnuje sociálnímu pracovníkovi v institucionální péči, jaké musí splňovat předpoklady a jaká je naplň jeho práce. Cílem praktické části bylo zjistit, jakou mají kvalitu života dětí a mladistvých v dětských domovech se školou a výchovných ústavech. K naplnění cíle byla vybrána kvantitativní výzkumná strategie, která byla realizována na základě standardizovaného dotazníku KIDSCREEN-27. Výzkum byl realizován v 5 zařízeních, které jsou na území Jihočeského kraje, kraje Vysočina a Středočeského kraje. Výzkumu se zúčastnilo celkem 35 respondentů. Data byla následně vyhodnocena v MS Excel grafy. Stanoveny byly celkem 3 hypotézy. První hypotéza zkoumala, jestli má fyzická aktivita pozitivní vliv na kvalitu života děti. Na základě porovnání jednotlivých výsledků, hypotéze nebyla potvrzena. Hypotéza č. 2 se zabývala tím, jestli kamarádi dětí, mají vliv na kvalitu jejich život. Tato hypotéza také dle výsledků nebyla potvrzena. Poslední hypotéza zkoumala, zda rodiče negativně ovlivňují kvalitu života dětí. Po porovnání výsledků, bylo zjištěno, že se hypotéza nepotvrdila. Tato bakalářská práce může posloužit laické veřejnosti, ale také té odborné, která tímto způsobem může nahlédnout do problematiky ústavní výchovy a udělat si přehled o tom, jak se dětem v těchto zařízení žije. Práce je i vhodným nahlédnutím do této problematiky z důvodu, že se o dětských domovech se školou a výchovných ústavech moc nemluví a není na ni vedeno tolika výzkumů, jako právě například na klasické dětské domovy.
Postoj vychovatelů v dětském domově na konci profesní dráhy
MIŇOVSKÁ VOCŮ, Hana
Cílem práce je popsat, jak vychovatelé na konci své profesní dráhy vnímají svoji práci v dětském domově. Za tímto účelem byly v teoretické části popsány principy náhradní péče, zejména pak formy ústavní výchovy. S ohledem na cílovou skupinu informantek byla věnována samostatná podkapitola dětskému domovu. Protože ústavní výchova nemůže v plné míře nahradit rodinnou výchovu, byla věnována pozornost i rizikům ústavní výchovy, zejména pak psychické deprivaci, které jsou často děti z dětských domovů vystaveny. V následujících podkapitolách byla popsána specifika práce vychovatele v dětském domově a jeho ohrožení stresovou zátěží, která může být jedním z mnoha činitelů syndromu vyhoření. Pozornost proto byla věnována i prevenci. Tvůrčí část je zpracována formou kvalitativního přístupu. Data získaná z polostrukturovaných rozhovorů byla analyzována a následně interpretována prostřednictvím otevřeného kódování.
Domov a rodina
Kantor, Táňa ; Suchánek, Radek (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je představení nové koncepce dětského domova, která hledá vztah mezi rodinným prostředím, specifickými potřebami dětí či také nutnými požadavky na architekturu, které jsou důležité při vnímání prostoru, ve kterém se děti nacházejí.
Poruchy attachementu predikované dotazníkovým šetřením ECR u nezletilých klientek s nařízenou ústavní výchovou z důvodu užívání návykových látek - série kazuistik
Horváthová, Klára ; Libra, Jiří (vedoucí práce) ; Pešek, David (oponent)
VÝCHODISKA: Poruchy attachmentu mají dopad na budoucí kvalitu mezilidských vztahů a souvisí s poruchami v dospívání, například se sklony k rizikovému chování. Klientky umístěné v diagnostickém ústavu a na přidružených pracovištích mají narušené vztahy a současně se u nich rizikové chování prokazatelně vyskytuje. Rodinné zázemí, ze kterého klientky přicházejí, je často nefunkční či narušené, v čemž mohou hrát roli mimo jiné i poruchy attachmentu. CÍLE: Zjištění procentuálního zastoupení poruch attachmentu u dívek s nařízenou ústavní výchovou z důvodu užívání návykových látek a následné zpracování případových studií u vybraných poruch predikovaných dotazníkovým šetřením ECR (Experiences in close relationships). Cílem je tedy hlubší vhled do problematiky poruch attachmentu a mladistvých závislých dívek s nařízenou ústavní výchovou. METODY: Kvantitativní výzkum - předložení dotazníkového šetření ECR a následné statistické vyhodnocení. Kvalitativní výzkum - případové studie klientek s prokázanou poruchou attachementu formou polostrukturovaných rozhovorů. Diskuze dat získaných v obou částech výzkumu. VÝSLEDKY: Výzkumem bylo zjištěno, že poruchy attachmentu jsou u této cílové skupiny hojně rozšířeny. Jistá citová vazba byla dotazníkem vyhodnocena pouze u jedné klientky z 32 dotázaných. Úzkostnou vazbu si...
Postoje dětí ve vybraném dětském domově se školou k problematice jejich umístění a jejich zkušeností s návykovými látkami
Dvořáková, Lucie ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji dětí ve vybraném v dětském domově se školou k problematice jejich umístění a jejich zkušeností s návykovými látkami. Teoretická část představuje vymezení pojmu návykové látky, včetně jejich dělení i prevence užívání; dětský domov se školou, diskutuje příčiny umístění dětí v tomto zařízení a prevence rizikového chování. Praktická část představuje analýzu důvodů umístění dětí v konkrétním zařízení i analýzu jejich zkušeností s návykovými látkami před jejich umístěním do zmíněného zařízení. Cílem je zjistit, jaký postoj zaujímají děti umístěné v dětském domově se školou k problematice důvodů jejich umístění a k užívání návykových látek. Na základě vyhodnocení za pomoci analýzy spisové dokumentace a rozhovorů s vybranými dětmi i s jejich učiteli je navrhnut program rozvoje osobnosti každého participanta, program prevence i návrh projektů zaměřených na návykové látky pro první stupeň a druhý stupeň základní školy. Výsledkem šetření je zjištění, že obě dvě oblasti (analýza spisové dokumentaci i příběh vytěžený z rozhovorů s participanty) se vzájemně prolínají a doplňují. Ve všech případech se důvody umístění shodují. Stěžejní pro umístění vybraných participantů je dle zjištěných informací ve všech případech rodina (neadekvátní péče, patologický jev v rodině v podobě...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 223 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.