Žádný přesný výsledek pro ""special nebyl nalezen, zkusme místo něj použít special ...

Žádný přesný výsledek pro relationship"" nebyl nalezen, zkusme místo něj použít relationship ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 
Kognitivní deficity u dětí se zrakovým postižením a možnosti jejich včasné diagnostiky
Štrofová, Helena ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Lopúchová, Jana (oponent)
Disertační práce s názvem Kognitivní deficity u dětí se zrakovým postižením a možnosti jejich včasné diagnostiky reaguje na potřebu nástroje pro včasnou detekci zrakového postižení na úrovni především zrakového aparátu u dětí s kognitivními deficity pro speciální pedagogy. Cílem práce je navrhnout a ověřit spolehlivost a použitelnost nástroje k včasné detekci zrakových vad na úrovni zrakového aparátu, jež by mohli používat speciální pedagogové. Na jejich základě pak odhalit děti s indikací ke kompletnímu očnímu a ortoptickému vyšetření. Dílčími cíli je zjištění koincidence zrakové vady s kognitivním deficitem, srovnání spolehlivosti jednotlivých stereotestů a zhodnocení praktického využití nástroje pro speciální pedagogy. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o problematice kognitivních procesů a jejich deficitů, zrakovém analyzátoru a jeho vadách na všech úrovních, s důrazem na vady na úrovni zrakového aparátu a vztah kognitivních deficitů k zrakovému postižení v dětském věku. Výzkumná část je založena na vytvořeném nástroji k odhalení vad na úrovni zrakového aparátu pro speciální pedagogy a zjištění jeho spolehlivosti metodou kvantitativní a použitelnosti metodou kvalitativní. Jádrem výzkumného projektu je tedy smíšený design. Výběrový soubor je dvoustupňový. Bylo vyšetřeno 150 dětí a...
Analýza a optimalizace datové komunikace pro telemetrické systémy v energetice
Fujdiak, Radek ; Orgoň, Miloš (oponent) ; Pitner,, Tomáš (oponent) ; Mišurec, Jiří (vedoucí práce)
Telemetrické systémy, optimalizace, senzorické sítě, inteligentní sítě, internet věcí, senzory, informační bezpečnost, kryptografie, kryptografické algoritmy, kryptosystém, důvěrnost, integrita, autentičnost, čerstvost, nepopiratelnost.
Městský okruh Blanka, tunel Královská obora - ražená část, stavebně technologická příprava stavby
Kobielusz, Petr ; Mohapl, Martin (oponent) ; Šlanhof, Jiří (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je zpracovat stavebně technologickou přípravu stavby primárního ostění silničního tunelu, realizovaného v městské části Troja, hlavního města Prahy. Konkrétně se jedná o tunelovou část Královská obora, která bude součásti tunelového komplexu Blanka, jež bude po svém vybudování doplňovat již zprovozněnou část městského okruhu spolu s tunely Zlíchovským, Mrázovkou a Strahovským. Tato technologická příprava zahrnuje časové a finanční plány stavby a objektu, technologický předpis pro provádění primárního ostění tunelu, bezpečnostní, kontrolní a zkušební plány, environmentální plány, dále projekt zařízení staveniště, návrh hlavních stavebních strojů, položkový rozpočet severní tunelové trouby, koordinační situaci se širšími vztahy dopravních tras a technickou zprávu stavebně technologického projektu.
Pomoc rodinám s dětmi s vývojovou dysfázií
Trejbalová, Lucie ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Broža, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce "Pomoc rodinám s dětmi s vývojovou dysfázií z hlediska rodinné politiky" se zabývá problematikou nynějšího stavu rodinné politiky se zaměřením na rodiny se speciálními potřebami a blíže zkoumá vztah k rodinám, jejichž člen je postižen vývojovou dysfázií. Prostřednictvím této práce budou zanalyzovány stávající nástroje a opatření, realizované směrem k rodinám se speciálními potřebami v kontrastu s jejich účinností z pohledu jejich potřeb. V práci je obsažen přehled popisu charakteristických rysů vývojové dysfázie. Následuje charakteristika aktuálních rodinně politických opatření, která mají za cíl co nejvíce zmírnit negativní dopady na rodiny se zdravotně postiženým členem s důrazem na vývojovou dysfázii. V rámci toho jsou popsány cíle, aktéři a nástroje rodinné politiky. Prostřednictvím metodologické části, jejímž obsahem jsou polostrukturované rozhovory s rodiči dětí s vývojovou dysfázií, je zajištěn hlubší vhled do skutečných potřeb a zkušeností daných rodin. Výsledkem jsou výstupy analýzy aktuálních nástrojů a poznatků z rozhovorů. Tyto výsledky poukazují na skutečnost, že tyto rodiny často propadávají sítem opatření, která mají za cíl zmírnit negativní dopady na rodiny v nelehkých životních situacích. Navzdory snahám institucí jsou poskytovaná opatření málo cílená a...
Pohled žáků se specifickými vzdělávacími potřebami na podporu asistenta pedagoga, na prvním stupni inkluzivní základní školy
Amerová, Linda ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato bakalářské práce se zaměřuje na názory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na přítomnost asistenta pedagoga ve výuce na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je zjistit jaké výhody vidí žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v přítomnosti asistenta pedagoga ve vyučování, co podporuje pozitivní vztah mezi asistentem pedagoga a žákem, a také jaké jsou rozdíly mezi pohledy žáků intaktních a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část práce definuje pojmy - inkluze, podpůrná opatření, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, a popisuje vývoj inkluzivního vzdělávání. Dále se zaměřuje na definici profese asistenta pedagoga, její legislativní ukotvení, náplň práce a kompetence. Dále je teoretická část zaměřena na práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a na spolupráci asistenta pedagoga s dalšími pedagogy, zákonnými zástupci a žáky. Praktická část představuje výsledky výzkumného šetření. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak především žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, ale i žáci intaktní vnímají přítomnost asistenta pedagoga ve třídě na prvním stupni inkluzivní základní školy a v čem konkrétně spatřují východy a nevýhody přítomnosti asistenta pedagoga ve vyučování. Výzkumné šetření bylo realizováno pomocí kvalitativní metody s využitím techniky...
Problematika britsko-amerických vztahů: válka o Falklandy
Podolková, Klára ; Hornát, Jan (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Bakalářská práce Problematika britsko-amerického vztahu: válka o Falklandy se zabývá tzv, zvláštním vztahem mezi Velkou Británií a Spojenými státy. Zvláštní důraz je kladen především na analýzu vztahu mezi americkým prezidentem Ronaldem Reaganem a britskou premiérkou Margaret Thatcherovou. Hlavním cílem práce je zjistit, do jaké míry se zvláštní vztah promítl do amerických postojů během britsko-argentinského konfliktu o Falklandské ostrovy v roce 1982. Teoretická část práce je zaměřena na hledání definice pojmu special relationship. Našla jsem různé definice termínu, ale univerzální pojetí neexistuje. Práce operuje s definicí Johna Dumbrella, který říká, že zvláštní vztah mezi zeměmi existoval, a to konkrétně v období studené války. Analytická část zkoumá britsko-americkou spolupráci během výše zmíněného konfliktu a také roli Spojených států jako mediátora. Práce dochází k závěru, že koncept special relationship hrál roli ve válce o Falklandské ostrovy. Promítl se ve vojenské, satelitní a zpravodajské spolupráci obou zemí. I osobní přátelský vztah mezi Reaganem a Thatcherovou potvrdil existenci zvláštního vztahu. Role USA jako mediátora byla kritizována, neboť se ukázalo, že nebyla neutrální. Analýza také došla k závěru, že v politických názorech britsko-amerických politiků se special relationship...
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga při vzdělávacím procesu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
HEJDUKOVÁ, Adéla
Téma bakalářské práce je orientováno na podpůrné opatření asistenta pedagoga s profilací na spolupráci učitele a asistenta pedagoga při edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem práce je zpracovat aktuální poznání související s výše uvedeným tématem práce a následně popsat pohledem účastníků účinné a funkční způsoby spolupráce. Práce je členěna na dvě hlavní části. Část teoretickou a část praktickou. V první části je zpracovaný teoretický základ uvedené problematiky do 3 kapitol. První kapitola se zabývá profesí asistenta pedagoga a návrhu změn v návaznosti na novelu školského zákona. Druhá kapitola je zaměřená na systém vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a poslední kapitola se věnuje spolupráci mezi asistentem pedagoga a učitelem. Druhá část práce zahrnuje samotné dotazníkové šetření doplněné kvalitativním šetřením v podobě polostrukturovaných rozhovorů. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 873 respondentů. Následně byl veden rozhovor s jedním asistentem pedagoga a s jedním učitelem. Z výzkumného šetření vyplývá, že funkční spolupráce vzniká především, když funguje vzájemná komunikace, učitel i asistent si spolu rozumí a jsou naladěni na stejnou vlnu, když jsou vytyčeny pravidla a určeny kompetence účastníků spolupráce, dále když je mezi nimi dostatečná důvěra a vzájemný respekt. Pro efektivní spolupráci jsou důležité společné přípravy a konzultace, pozornost by měla být věnována i rovnocennému a partnerskému vztahu. Podstatou toho všeho je chuť a zájem spolupracovat. Výsledky dotazníkového šetření se následně potvrdily v rozhovorech s paní učitelkou a paní asistentkou.
Školní sebepojetí u nadaných dětí ve speciálních a běžných třídách
REŽNÁ, Michaela
Bakalářská práce mapuje problematiku sebepojetí nadaných dětí. Teoretická část se zabývá pojmem nadání, charakteristikami nadaných jedinců, jejich vyhledáváním a vzděláváním a také tématem sebepojetí. Empirická část uvádí výsledky smíšeného výzkumu realizovaného v období od listopadu do prosince roku 2020. Sběr dat probíhal pomocí Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti dětí (SPAS) a polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor tvořili žáci 3. až 5. tříd, kvantitativní část výzkumu zahrnovala odpovědi 36 respondentů, kvalitativní část výzkumu zpracovávala rozhovory s 10 informátory. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo porovnat školní sebepojetí nadaných dětí vzdělávaných ve třídách zřízených speciálně pro tyto žáky se školním sebepojetím nadaných dětí začleněných do běžných tříd. Výsledky kvantitativní části výzkumu neodhalily signifikantní rozdíly mezi školním sebepojetím těchto dvou skupin. Kvalitativní část výzkumu však poukázala na několik rozdílů mezi nadanými dětmi ze speciálních a běžných tříd, a to v oblasti sociálních vztahů v kontextu školy.
Edukace lidí s mentálním postižením v oblasti informačních a komunikačních technologií
BRTNOVÁ, Michaela
Žáci s mentálním postižením nevyužívají moderní technologie jenom pouze v předmětu Informačních a komunikačních technologií ale i v ostatních. Pokud jsou informační komunikační technologie vhodně zapojeny do procesu vzdělávání, tak mohou pomoci k efektivnímu způsobu výuky a integrací do společenského života (Zikl et. al., 2011). Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou, praktickou a přílohovou část. Teoretická část se skládá ze dvou kapitol. První kapitola obsahuje vymezení pojmu mentální postižení a mentální retardace, klasifikací mentálního postižení, charakteristikou jednotlivých stupňů mentálního postižení a specifickými zvláštnosti u dětí s mentálním postižením. Ve druhé kapitole se zaměřuji na moderní technologie využívané ve vzdělávání, na speciální hardware a software. Na konci kapitoly se zaměřuji na využití informačních a komunikačních technologií u dětí ve všech stupních mentálního postižení. Praktická část bakalářské práce je prováděná kvalitativním výzkumnou formou rozhovorů a jejich následnou analýzou. Do výzkumného souboru byly zahrnuty osoby s mentálním postižením a pedagogický pracovník. Cílem práce je zjistit, jak osoby s mentálním postižením přistupují ICT, a jakým způsobem s nimi pracují. V souladu s vymezeným cílem byly formulovány následující výzkumné otázky: VO1: Jaký přístup mají lidé s mentálním postižením k informačním a komunikačním technologiím?""VO2: Jak přistupují lidé s mentálním postižením k informačním a komunikačním technologiím, resp. Jaké metody nebo přístupy lidé s mentálním postižením využívají?""VO3: Jaké informační a komunikační technologie lidé s mentálním postižením používají?" Z kvalitativní analýzy vyplynuly jako podstatné tyto faktory: Dostupnost moderních technologií, stupeň postižení, odlišný pohled, komunikace, zábava, prostředek ke vzdělávání, strávený čas na počítači, kontrola, rozvoj psychických procesů, utváření sociálních vztahů, individuální přístup, vyhledávání, předmět Informační a komunikační technologie, počítačová myš, klávesnice, tiskárna, Mobilní telefon, tablet, interaktivní tabule, Youtube, WhatsApp, Messenger, Facebook, Google Chrome, Malování, Psaní, Microsoft Word. Bakalářská práce bude využitelná jako materiál pro studenty, pracovníky, rodiče.
Přechod práv a povinností z pracovněprávních vztahů
Ševců, Dominik ; Tomšej, Jakub (vedoucí práce) ; Morávek, Jakub (oponent)
Přechod práv a povinností z pracovněprávních vztahů Abstrakt Diplomová práce se zabývá institutem přechodu práv a povinností, který je normován jak na unijní tak národní úrovni. Na evropské úrovní je tento institut zakotven ve Směrnici Rady 2001/23/ES ze dne 12. března 2001 o sbližování právních předpisů členských států týkajících se zachování práv zaměstnanců v případě převodů podniků, závodů nebo částí podniků nebo závodů. Na národní úrovni je institut normován v zákoně č. 262/2006 Sb., zákoník práce, přičemž tato úprava přechodu práv a povinností byla recentně novelizována zákonem č. 285/2020 Sb. kterým se mění zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, a některé další související zákony. Tato novelizace českou právní úpravu zásadním způsobem mění. Hlavním cílem této práce je právě srovnání české právní úpravy přechodu práv a povinností ve znění před a po novelizaci s úpravou zakotvenou na evropské úrovní. Autor práce dále nabízí své zhodnocení současné české právní úpravy přechodu práv a povinností a možné řešení de lege ferenda. Diplomová práce je rozdělena celkem do 5 kapitol. V první kapitole se autor práce zabývá vývojem právní úpravy přechodu práv a povinností v historickém kontextu, a to jak v oblasti práva Evropské unie, tak i v českém právním řádu. Ve druhé kapitole...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.