Žádný přesný výsledek pro ""adoptive nebyl nalezen, zkusme místo něj použít adoptive ...

Žádný přesný výsledek pro parent"" nebyl nalezen, zkusme místo něj použít parent ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.07 vteřin. 
Pomoc dětem v rozvojových zemích, adopce na dálku, vzdělávání a projekty s tím související se zaměřením především na africký kontinent
Kosíková, Aneta ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA v PRAZE Pedagogická fakulta Katedra primární pedagogiky POMOC DĚTEM V ROZVOJOVÝCH ZEMÍCH, ADOPCE NA DÁLKU, VZDĚLÁVÁNÍ A PROJEKTY S TÍM SOUVISJÍCÍ SE ZAMĚŘENÍM PŘEDEVŠÍM NA AFRICKÝ KONTINENT HELP CHILDREN IN DEVELOPING COUNTRIES, DISTANCE ADOPTION, EDUCATION AND RELATED PROJECTS WITH A FOCUS MAINLY ON THE AFRICAN CONTINENT Vedoucí diplomové práce: Doc. PaedDr. Radka Wildová, CSc. Autor diplomové práce: Aneta Kosíková Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Forma studia: prezenční Diplomová práce dokončena: prosinec 2013 Abstrakt: Diplomová práce představuje, co jsou adopce na dálku v rozvojových zemích, jaké organizace se tím zabývají, podoba školství v Africe. V teoretické části je vysvětlení pojmů rozvojová a rozvinutá země, představení jednotlivých organizací, které se zabývají adopcí na dálku, a projektů, které mají výrazně pomoci lidem žijícím ve velké chudobě. Rovněž ukazuje odlišný systém školství a projekty k zlepšení tamního vzdělávání. Zároveň jsou zde zmíněny termíny dítě předškolního a mladšího školního věku a důležitost rodiny, protože právě ty jsou nejdůležitějšími faktory při projektu adopce na dálku. V praktické části ve výzkumném šetření jsou zahrnuty rozhovory s koordinátory z Čech a Keni a adoptivními rodiči, kteří mají zkušenosti s adopcí na dálku. Průzkum dotazníkem...
Právní status osvojitele a nejlepší zájem dítěte
Pilařová, Eva ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
Tato rigorózní práce se soustředí na rozbor platné právní úpravy institutu osvojení v zákoně č. 89/2012 Sb., občanském zákoníku, se zaměřením na specifické požadavky kladené na osobu potenciálního osvojitele. Kritéria související s právním postavením osvojitele jsou v této práci kriticky zkoumána především prizmatem zásady rovného zacházení a zásady nejlepšího zájmu dítěte jako svrchovaného principu osvojení zakotveného v mezinárodních úmluvách, jimiž je Česká republika vázána. Hlavním cílem této práce je upozornit na konzervativní přístup národního zákonodárce k otázkám souvisejícím s osvojením dítěte, v němž je i nadále patrné silné zakořenění historických názorů a tradic. Hodnocení vhodnosti existence manželského svazku osvojitele jako základní podmínky osvojení dítěte je prováděno za pomoci komparace s některými zahraničními právními úpravami, za pomoci analýzy příslušných ustanovení mezinárodních smluv upravujících rodinné právo a práva dítěte a zahraniční judikatury i za pomoci výzkumů z oblasti sociologie a práva. Závěrečná část práce je věnována úvahám nad právní úpravou požadavků na postavení osvojitele de lege ferenda. Závěrečná kapitola obsahuje shrnutí důvodů, pro něž je možné považovat aktuální přístup českého zákonodárce a judikatury v této oblasti za překonaný a nedostatečný, a...
Domácí adopce v Koreji
Grünerová, Markéta ; Mazaná, Vladislava (vedoucí práce) ; Löwensteinová, Miriam (oponent)
Adopce v Korejské republice je velmi kontroverzní téma. Země, která po několik desetiletí dávala opuštěné děti k adopci do zahraničí a dlouho tak unikala domácímu řešení této problematiky, jí nakonec musela začít řešit od 90. let, aby si zachovala tvář moderního státu. Od té doby adopční zákon prošel několika změnami, přičemž nejnovější z roku 2012 vyvolal mnoho rozporů, zda se počet mezinárodních adopcí nesnižuje jen na úkor zvyšujícího se počtu opuštěných dětí. Tato bakalářská práce se zaměřuje právě na aspekty tohoto zákona a jeho účinky. Zároveň se věnuje přímo problematice domácí adopce v Korejské republice, jejím charakteristickým rysům z různých úhlů pohledů. Rozebírá přístup občanů Korejské republiky k adopci dětí, ke svobodným matkám, které jsou zásadní příčinou k odkládání dětí mimo rodinu.
Osvojení podle nového občanského zákoníku
SOUKUPOVÁ, Kateřina
Tématem bakalářské práce je institut osvojení podle nového občanského zákoníku, tedy zákona č. 89/2012 Sb., jenž s účinností od 1. 1. 2014 přinesl velké změny do celého soukromého práva. Teoretická část práce se snaží přinést ucelený pohled na osvojení, jednu z forem náhradní rodinné péče a přiblížit nejzásadnější změny, které nastaly s účinností nového občanského zákoníku. Nejprve jsou objasněny základní pojmy rodinného práva, jako je rodina, příbuzenství a náhradní rodinná péče, které jsou nezbytné pro celkovou orientaci v dané problematice. V následujících sedmi podkapitolách se zabývá nejprve osvojením jako jednou z hlavních forem náhradní rodinné péče; osobami osvojitele a osvojovaného dítěte; souhlasem s osvojením a podmínkami s tím souvisejícími; péčí před osvojením, která prošla zásadní změnou oproti předchozí úpravě; dále následky osvojení; případným zrušením osvojení a poslední podkapitola pojednává o osvojení zletilého, které se nám s novým občanským zákoníkem objevuje jako zcela nový institut. Teoretická část je zpracována metodou analýzy dané problematiky s částečnou komparací s právní úpravou účinnou do 31. 12. 2013. V empirické části bakalářské práce byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu s využitím techniky strukturovaného rozhovoru. Cílem této části bylo zjistit názory sociálních pracovníků Oddělení sociálněprávní ochrany dětí, úseku náhradní rodinné péče v Českých Budějovicích na novou právní úpravu v praxi, zhodnocení její přínosnosti či naopak záporů. V závěrečné části jsou zpracovány výsledky výzkumu s odpovědí na výzkumnou otázku, přehledně prezentována získaná data a připojen nápad pro další výzkumné téma.
Právní a psychologické aspekty adopcí
Kubíčková, Stanislava ; Hendrychová, Michaela (vedoucí práce) ; Šustek, Petr (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá problematikou právních a psychologických aspektů osvojení. V první kapitole jsem se snažila institut osvojení uvést a přiblížit v jeho historickém vývoji a nastínit jeho úpravu z hlediska legislativního zakotvení. Osvojení je jedním z nejstarších institutů rodinného práva, jehož kořeny sahají až ke starověkým civilizacím. Tak,, jak se s historickým vývojem měnila společnost, tak se měnilo i pojetí a koncepce tohoto institutu. Prvotní motivací k osvojení, byla předně úprava majetkoprávních záležitostí, která svědčila především osvojiteli. Důvody osvojení tak byly především majetkoprávní povahy. Teprve až současná úprava striktně zakotvuje, že osvojení musí být v zájmu dítěte. Během vývoje, který tento institut prodělal, tak zcela převážilo jeho humanistické pojetí. Tento přístup reflektují i mezinárodní úmluvy a vnitrostátní předpisy, z nichž je patrný ochranitelský přístup k dítěti a jeho zájmům. Následující kapitola si kladla za cíl zmapovat novou úpravu osvojení, z hlediska zákona č.89/2012 Sb., občanského zákoníku a porovnat nejvýznamnější změny v protikladu s předchozí úpravou, včetně možného zhodnocení jejich pozitivního či negativního dopadu na skutečnost. Zásadní změna, kterou nová úprava přinesla, je v pojetí osvojení, které již nemá být chápáno jako institut...
Pomoc dětem v rozvojových zemích, adopce na dálku, vzdělávání a projekty s tím související se zaměřením především na africký kontinent
Kosíková, Aneta ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA v PRAZE Pedagogická fakulta Katedra primární pedagogiky POMOC DĚTEM V ROZVOJOVÝCH ZEMÍCH, ADOPCE NA DÁLKU, VZDĚLÁVÁNÍ A PROJEKTY S TÍM SOUVISJÍCÍ SE ZAMĚŘENÍM PŘEDEVŠÍM NA AFRICKÝ KONTINENT HELP CHILDREN IN DEVELOPING COUNTRIES, DISTANCE ADOPTION, EDUCATION AND RELATED PROJECTS WITH A FOCUS MAINLY ON THE AFRICAN CONTINENT Vedoucí diplomové práce: Doc. PaedDr. Radka Wildová, CSc. Autor diplomové práce: Aneta Kosíková Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Forma studia: prezenční Diplomová práce dokončena: prosinec 2013 Abstrakt: Diplomová práce představuje, co jsou adopce na dálku v rozvojových zemích, jaké organizace se tím zabývají, podoba školství v Africe. V teoretické části je vysvětlení pojmů rozvojová a rozvinutá země, představení jednotlivých organizací, které se zabývají adopcí na dálku, a projektů, které mají výrazně pomoci lidem žijícím ve velké chudobě. Rovněž ukazuje odlišný systém školství a projekty k zlepšení tamního vzdělávání. Zároveň jsou zde zmíněny termíny dítě předškolního a mladšího školního věku a důležitost rodiny, protože právě ty jsou nejdůležitějšími faktory při projektu adopce na dálku. V praktické části ve výzkumném šetření jsou zahrnuty rozhovory s koordinátory z Čech a Keni a adoptivními rodiči, kteří mají zkušenosti s adopcí na dálku. Průzkum dotazníkem...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.