Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Personálně-pychologická diagnostika dotazníkem typologie osobnosti GPOP
Sněhotová, Jiřina ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce nabízí možnosti a limity využití Dotazníku typologie osobnosti GPOP (Golden Profiler of Personality) v kontextu personální psychologie. Pozornost je věnována obecným metodologickým zásadám využívání psychodiagnostických nástrojů, jejich přínosu pro personální praxi se zaměřením na výběr pracovníků a diskusi o zvýšení efektivity výběrového procesu psychicky méně náročných a zodpovědných pozic. Teoretická část se zabývá převážně metodou GPOP, která ve svém základu vychází z Jungovy teorie o psychologických typech, jež podnítila také vývoj dotazníku MBTI (Myers-Briggs Type Indicator), a také z pěti-faktorové teorie osobnosti. Spojením dvou naprosto rozdíl-ných přístupů vzniká nástroj, schopný interpretovat na jedné straně jedinečnost osobnosti a na straně druhé její podobnost určitému typu. V praktické části jsou analyzovány a hodnoceny psychometrické charakte-ristiky dotazníku, získané u výběru 524 respondentů. Reliabilita globálních škál je odhadována Cronbachovým alfa intervalem 0,8 - 0,9. Analýza korelací a explorační faktorová analýza zřetelně podporují předpokládaný konstrukt GPOP. Normy byly sestaveny pro vymezenou populaci a prezentovaná upozornění slouží při interpretaci výsledků.
Psychodiagnostika v personální psychologii: kompetenční přístup při výběru zaměstnanců v hotelovém průmyslu
Šafr, Martin ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá jedním z nejdiskutovanějších témat personální psychologie - výběrem zaměstnanců. Cílem práce je představit podrobný přehled vytváření výběrového postupu se zvláštním důrazem na různé metody výběru zaměstnanců. Pozornost je především věnována snaze zasadit tyto jinak běžné metody výběru zaměstnanců do nového rámce a nejnovějších způsobů jejich aplikace. Zvláštní důraz byl kladen na nové přístupy k metodě rozhovoru, testování kognitivních schopností, měření osobnostní rysů v práci a nové metody při vytváření assessment center. Zajímavou kapitolou je využití emočních faktorů jako kritérií pro výběr zaměstnanců a aplikace teorie attachmentu v pracovním prostředí. Značná část práce je také věnována metodám analýzy práce a vytváření kompetenčních modelů, jejich kritickému srovnání a aplikaci. Na základě předchozích teoretických pojednání je v empirické části proveden pokus o vytvoření konkrétního kompetenčního modelu určeného pro vedoucí pracovníky v hotelovém průmyslu a návrhy jeho praktického uplatnění.
Fluktuace zaměstnanců call centra
Smolová, Iva ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje fluktuaci zaměstnanců call centra pojišťovny. Po zmínce o psychologii práce a organizace se teoretická část zabývá zejména charakteristikou tohoto jevu. Snaží se zachytit nejdůležitější faktory, poukazuje na možné kroky vedoucí ke stabilizaci. Druhým tématem je call centrum a práce operátorů. Jsou zde popsána možná úskalí a rizika této profese, byl vypracován profesiogram zaměstnance konkrétního prodejního call centra. Poslední kapitola je věnována procesu náboru. Konkretizuje jednotlivé fáze přijímacího řízení, počínaje jeho přípravou a sestavením nezbytných dokumentů, konče adaptační fází nového zaměstnance v závěru celého procesu. Empirická část je zaměřena na fluktuaci v call centru pojišťovny (zde společnost "A"). Prvním krokem byla analýza personálních dat z období leden 2009 až říjen 2010. Následně jsme se snažili zodpovědět otázku, zda je možné použít Test rozhodování v časovém stresu, používaný při současném přijímacím řízení, sociabilitu, schopnost prosadit se a schopnost kontaktů coby prediktory setrvání ve společnosti. Z diagnostických metod jsme k tomuto účelu použili Bochumský osobnostní dotazník.
Assessment centrum - skupinové úlohy
Mikesková, Martina ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Michalík, David (oponent)
Předmětem předložené práce je assessment centrum jako metoda využívaná v personálně - psychologické praxi. V teoretické části práce je věnována pozornost základním charakteristikám metody assessment centra - je zde uveden přehled definic a směrnic, které vymezují a upravují assessment centrum po jeho obsahové a realizační stránce. Popsán je také postup tvorby assessment centra a proces volby dílčích metod (rozhovor, testové metody, modelové situace atd.), které assessment centrum tvoří. Podrobněji se zabýváme charakterem dílčích metod assessment centra a možností aplikace jejich diagnostických výstupů. V samostatné kapitole věnujeme zvláštní pozornost problematice modelových situací a skupinových úloh. Zmíněny jsou také sociálně - psychologické aspekty assessment centra a dále pak jeho kulturní a interkulturní rozměr. Empirickou část práce tvoří popis a analýza konkrétního realizovaného assessment centra, ze které pak vychází návrh řešení pro jeho optimalizaci. Klíčová slova assessment centrum modelové situace skupinové úlohy
Koučování - součást profesního rozvoje manažerů
Pavlíková, Kateřina ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Bahbouh, Radvan (oponent)
Teoretická část diplomové práce se nejprve zaměřuje na představení psychologie práce a organizace s akcentem na personální psychologii. Detailně je rozpracována část věnovaná vzdělávání a rozvoji v systému personálního řízení. Klíčovou část diplomové práce tvoří kapitoly věnované koučování. Je definován pojem koučování, jeho proces a typy, jádro kapitoly tvoří přehled současných psychologických přístupů v koučování. Koučování je zde také srovnáváno s dalšími metodami vzdělávání a rozvoje, a také s fenomény, se kterými se běžně setkáváme v psychoterapeutické praxi. Závěr teoretické části je věnován situaci koučování v České republice. Empirická část diplomové práce shrnuje výzkum zaměřený na zhodnocení koučování v České republice z pohledu uživatelů koučování - koučovaných manažerů. Představuje výsledky kvantitativního výzkumu, který hodnotí chování koučů, resp. dodržování základních standardů profesního koučování, které jsou definovány International Coach Federation Czech Chapter a ke kterým se koučové členstvím v této mezinárodní organizaci zavazují.
Vyjednávání: obzory a meze psychologické analýzy (výzkum vztahu potřeb v interpersonální oblasti)
Půda, Ivo ; Riegel, Karel (vedoucí práce) ; Wagnerová, Irena (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám psychologickým pohledem na vyjeuuáváuí. Snažil jsem se vycházet z minulých výzkumú a poznatkú, mapovat oblast současného dění a reflektovat praktické přesahy. Rovněž nalézaní hranic psychologické analýzy vyjednávání, poukazování na bílá místa a nástin budoucího rozvoje tvoří nedílnou součást mé práce. Jak je schopna psychologie přispět oblasti vyjednávání, kde jsou hranice, možnosti, úspěchy a nezdary této vědy ve vztahu k vyjednávání, jsou stěžejní otázky, které si pokládám. Teoretická část má za cíl poukázat na významné kroky a milníky výzkumú, podat přehledný obraz dosavadních směrů, shrnout a konfrontovat jejich výstupy, poukázat na stěžejní témata, která se ukázala k předmětu relevantní, a připravit púdu pro část praktickou. Praktická část má snahu nepatmě posunout ony meze, které byly načrtnuty v části teoretické, a přispět výzkumem k pokrytí další oblasti psychologie a vyjednávání. Při vyjednávání jde o záměrný, racionální proces, v jehož pruběhu se uplatňuje také složka emocionální. Cílem jednání je snížit napětí, odstranit averzi a změnit soupeřivý postoj na obou stranách. Proces řešení postupuje od shromažďování všech potřebných informací, jejich analýzy na základě věcného rozboru, přes promýšlení možností řešení k přijetí závěrečné dohody uspokojující společné...
Personálně-psychologický audit jako nástroj zhodnocení vybraných personálně-psychologických fenoménů v české pobočce nadnárodní organizace
Borovičková, Klára ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Anotace


 Diplomová
 práce
 představuje
 personálně-psychologický
 audit
 jako
 nástroj
 hodnocení
 vybraných
 personálně-psychologických
 fenoménů
 v
 české
 pobočce
 nadnárodní
organizace.
 Teoretická
 část
 práce
 představuje
 metodu
 auditu
 jako
 jeden
 z
možných
 hodnotících
 přístupů
 využitelných
 v
organizaci,
 historii
 auditu
 a
 jeho
 různé
 druhy.
 Dále
 na
 teoretické
 úrovni
 stručně
 nastiňuje
 problematiku
 vybraných
 oblastí
personální
práce,
které
budou
podrobněji
analyzovány
v
části
empirické.

 Těžiště
 diplomové
 části
 spočívá
 v
části
 empirické,
 kterou
 tvoří
 personálně-psychologický
 audit
 témat
 Zabezpečování
 lidských
 zdrojů
 a
 Spokojenost
 zaměstnanců
 a
jejich
 rovnováha
 mezi
 pracovním
 a
 osobním
 životem.
Kromě
jejich
detailní
analýzy
na
případu
konkrétní
společnosti
je
dále
 zkoumána
 problematika
 možných
 souvislostí
 mezi
 celkovou
 spokojeností
 zaměstnanců
 s
 prací
 ve
 společnosti
 a
 jejich
 rovnováhou
 mezi
 pracovním
 a
 osobním
 životem
 a
 jsou
 stanovena
 doporučení
 pro
 zefektivnění
 fungování
 jednotlivých
oblastí
personální
práce.
 
 Klíčová
 slova:
 personální
 audit,
 zabezpečování
 lidských
 zdrojů,
 pracovní
 spokojenost,
rovnováha
mezi
pracovním
a
osobním
životem
 


Fluktuace zaměstnanců call centra
Smolová, Iva ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje fluktuaci zaměstnanců call centra pojišťovny. Po zmínce o psychologii práce a organizace se teoretická část zabývá zejména charakteristikou tohoto jevu. Snaží se zachytit nejdůležitější faktory, poukazuje na možné kroky vedoucí ke stabilizaci. Druhým tématem je call centrum a práce operátorů. Jsou zde popsána možná úskalí a rizika této profese, byl vypracován profesiogram zaměstnance konkrétního prodejního call centra. Poslední kapitola je věnována procesu náboru. Konkretizuje jednotlivé fáze přijímacího řízení, počínaje jeho přípravou a sestavením nezbytných dokumentů, konče adaptační fází nového zaměstnance v závěru celého procesu. Empirická část je zaměřena na fluktuaci v call centru pojišťovny (zde společnost "A"). Prvním krokem byla analýza personálních dat z období leden 2009 až říjen 2010. Následně jsme se snažili zodpovědět otázku, zda je možné použít Test rozhodování v časovém stresu, používaný při současném přijímacím řízení, sociabilitu, schopnost prosadit se a schopnost kontaktů coby prediktory setrvání ve společnosti. Z diagnostických metod jsme k tomuto účelu použili Bochumský osobnostní dotazník.
Assessment centrum - skupinové úlohy
Mikesková, Martina ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Michalík, David (oponent)
Předmětem předložené práce je assessment centrum jako metoda využívaná v personálně - psychologické praxi. V teoretické části práce je věnována pozornost základním charakteristikám metody assessment centra - je zde uveden přehled definic a směrnic, které vymezují a upravují assessment centrum po jeho obsahové a realizační stránce. Popsán je také postup tvorby assessment centra a proces volby dílčích metod (rozhovor, testové metody, modelové situace atd.), které assessment centrum tvoří. Podrobněji se zabýváme charakterem dílčích metod assessment centra a možností aplikace jejich diagnostických výstupů. V samostatné kapitole věnujeme zvláštní pozornost problematice modelových situací a skupinových úloh. Zmíněny jsou také sociálně - psychologické aspekty assessment centra a dále pak jeho kulturní a interkulturní rozměr. Empirickou část práce tvoří popis a analýza konkrétního realizovaného assessment centra, ze které pak vychází návrh řešení pro jeho optimalizaci. Klíčová slova assessment centrum modelové situace skupinové úlohy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Wágnerová, Irena
2 Wágnerová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.