Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 228 záznamů.  začátekpředchozí219 - 228  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv světové finanční krize na ekonomický diskurz v českých denících
Matyáš, Jaroslav ; Kubíčková, Vladimíra (oponent) ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si kladla za cíl zjistit, jak se české deníky, konkrétně Právo a Hospodářské noviny, vyrovnaly s příchodem světové hospodářské krize a jak ji zprostředkovávaly svým čtenářům, na příkladu projednávání státních rozpočtů České republiky pro rok 2008 a 2009. Protože se státní rozpočet na daný rok schvaluje na sklonku roku předchozího, zkoumání bylo podrobeno poslední čtvrtletí roku 2007 a poslední čtvrtletí roku 2008.
Ženy novinářky : genderové stereotypy na poli válečného zpravodajství
Zapalačová, Pavlína ; Jirák, Jan (oponent) ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce "Ženy novinářky: genderové stereotypy na poli válečného zpravodajství" je kvalitativní analýzou sebepojetí novinářek v oblasti válečné/konfliktní žurnalistiky. Pomocí polořízených otevřených rozhovorů s novinářkami, jež disponují zkušenostmi reportování z válečných nebo konfliktních oblastí, byl vytvořen sebeobraz profese. Cílem bylo zaměřit se na případné genderové stereotypy v profesi, které mohou ženy v oblasti válečného zpravodajství, jež je považováno převážně za doménu mužů, ovlivňovat. Snahou bylo zjistit, jak pohlaví novinářek působí v rámci zdůrazněné profese a jaké jim přináší výhody a nevýhody. Samotné analýze předcházela část, kde byla nastíněna problematika genderu v žurnalistice obecně, historický vývoj vstupu žen do profese, snaha mužů udržet je mimo ni a mechanismy, které vydělovaly tzv. ženskou žurnalistiku a přisuzovaly jí konotativní významy. Obsahem teoretické části je také vzdělání a výchova novinářek, genderová kultura a hodnoty v redakcích a představení jednotlivých ženských osobností - válečných i neválečných - které dosáhly v profesi úspěchu a podařilo se jim překonat genderové stereotypy. Popis válečného zpravodajství pak přibližuje rámec, ve kterém se pozorovaný jev odehrává.
Gruzínský konflikt v českých médiích : analýza rámcování hlavními deníky
Prokop, Daniel ; Iskanderová, Tatiana (oponent) ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá mediální interpretaci kavkazského válečného konfliktu ze srpna 2008, v němž se střetla armáda Gruzie s ozbrojenými silami Ruska a Jižní Osetie / Abcházie. Analyzuje rámcování tématu v českých denících MF DNES, Právo, Hospodářské noviny a Lidové noviny ve hlavní fázi konfliktu (6. - 26. 8. 2008). Teoreticky práce vychází z konceptu rámcování, jak ho na počátku 90. let definoval Robert Entman - hlavní výzkumnou otázkou tedy je, jaké aspekty gruzínského konfliktu české deníky selektovaly a zvýrazňovaly a jaké interpretace tím vytvářely. Analýza se zaměřuje na projevy a struktury rámcování v textu a využívá sekvenční kombinace kvalitativní a kvantitativní metodiky (QUAL-QUAN analýza). Kvalitativní analýza slouží k identifikování způsobů rámcování v denících, k hlubšímu porozumění analyzovanému materiálu a generování dílčích výzkumných hypotéz. Kvantitativní analýza zkoumá celou populaci článků v daném období a odpovídá na základní výzkumné otázky (Jak byl konflikt rámcován? Jak se deníky lišily? Vyznívalo jejich rámcování pro-rusky, či pro-gruzínsky? Jak se měnilo v rámcování v čase?), testuje dílčí hypotézy vycházející z kvalitativní analýzy. Pro redukci subjektivity v kódování pro kvantitativní analýzu byla využita metoda redukce seznamu rámců Jamese W. Tankarda, opírající se o analýzu...
Antiterorismus jako možná alternativa antikomunismu v revizi Modelu propagandy Hermana a Chomského
Ježková, Klára ; Cirkl, Petr (oponent) ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce "Antiterorismus jako možná alternativa antikomunismu v revizi Modelu propagandy Hermana a Chomského" pojednává o tom, zda je možné nahradit pátý filtr Modelu propagandy - antikomunismus filtrem jiným, aktuálnějším a snad i univerzálnějším - antiterorismem. V teoretické části se zabývá nejprve Modelem propagandy. Představuje v ní jeho pět filtrů tak, jak je v roce 1988 definovali Edward Herman a Noam Chomsky a doplňuje je také o postřehy dalších autorů, kteří se modelem zabývali. Zároveň zde uvádí i kritiky, které se objevují od samého představení Modelu propagandy. Vzhledem k tomu, že jako možnou alternativu k antikomunismu navrhuje antiterorismus, věnuje jednu kapitolu terorismu, představí jeho stručnou historii a také nejviditelnějšího představitele terorismu současnosti - teroristickou síť Al-Kajda. Část se věnuje i morální panice. Jedním z cílů práce je totiž zkusit odhalit, zda média svým informováním o terorismu nevyvolávala vlny morální paniky. Práce se v jedné kapitole věnuje také ideologii. Vzhledem k tomu, že k závěrům práce dochází pomocí kvalitativní textové analýzy českých médií období v roce 1998 po bombových útocích na americká velvyslanectví v Keni a Tanzanii a následné odpovědi Spojených států amerických v podobě operace Infinite Reach, období půl roku před válkou v Iráku a...
Konstrukce příslušníka extrémní pravice v kampani "NEOnácek: Chcete ho?"
Doležalová, Šárka ; Křeček, Jan (oponent) ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce "Konstrukce příslušníka extrémní pravice v kampani "NEOnácek: Chcete ho?" se zabývá tím, jak současní mladí lidé vnímají neonacisty a jak si konstruují příslušníka skupiny extrémní pravice na základě zmíněné kampaně. Práce se snaží pomocí kvalitativního přístupu nahlédnout do oblasti působení kampaně na představy cílové skupiny. Teoretická část práce se zabývá sociální konstrukcí reality ve spojení se stereotypizací a extrémní pravicí v České republice ve spojení s tématem subkultur. Následně se věnuje oblasti homosexuality a sociálního marketingu. Výzkumná část je tvořena pohledem zadavatele, tvůrce kampaně na vlastní kampaň a její vyjadřovací prostředky. Dále je to analýza rozhovorů s přestaviteli cílové skupiny, která popisuje, jak si mladí lidé konstruují neonacisty a jaké mají představy spojené s tímto hnutím.
Vývoj přístupu žen jako informačních zdrojů do zpravodajství České televize
Janeček, Petr ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Vývoj přístupu žen jako informačních zdrojů do zpravodajství České televize" sleduje v kontextu sociologie zdrojů přístup žen do pořadu Události v letech 1993, 2001 a 2009, a to pomocí konstruovaného týdne. V odborné literatuře se hovoří o tom, že televiznímu zpravodajství dominují především muži, kteří zastávají až čtyři pětiny všech promluv, a ženy jsou navíc často reprezentovány u méně důležitých témat a v pasivnějších rolích. Televizní zpravodajství tímto chováním podporuje stereotypní vnímání ženy ve společnosti. Závěry jsou platné nejen pro české mediální prostředí. Na tomto půdorysu práce zjišťovala, jak se situace proměnila. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak se přístup žen do pořadu Události ve sledovaných letech změnil. Předpokladem bylo, že v roce 2009 bude reprezentace žen jako informačních zdrojů vyšší než v roce 1993 a 2001, protože registrujeme více žen v politice a byznysu a na vyšších pozicích v soukromých firmách. Sledovali jsme taky průměrnou délku promluv a především to, jestli se prostor pro obě pohlaví sbližuje. Práce dále zjišťovala tematické zarámování promluv mužů a žen (v šestnácti kategoriích), role, které obě pohlaví v reportážích zastávala, a pozici ve struktuře reportáže, pomocí níž jsme zjišťovali, jakého postavení se ženám dostáva ve zpravodajském obsahu.
Specific role of photojounalism in print media : in the wider context of a jounalistic career focusing on dimensions of gender, power, status and eelf-examination
Zemanová, Nina ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Lábová, Alena (oponent)
Diplomová práca "Špecifické postavenie obrazového spravodajstva v tlači; v širšom kontexte novinárskej profesie so zameraním na genderovú a štatútovo mocenskú dimenziu a profesné sebapoňatie" sa zaoberá funkciou, postavením a sebapoňatím obrazového spravodaja, ale i ostatných profesií v rámci redakcie obrazového spravodajstva, so zaostrením na rozhodovacie procesy, hierarchizáciu, moc a s tým spojené možné diskriminácie či stereotypy. Úvodné kapitoly sa zaoberajú problematikou obrazového spravodajstva ako celku, vysvetľujú základné pojmy, zaoberajú sa úlohou novinárskej fotografie, postavením fotografa v rámci redakcie, jej zložením a etikou. Praktická časť sa venuje výskumu obrazového spravodajstva na základe hĺbkových rozhovorov s vybranými osobami v rámci vybraných fotooddelení, s cieľom pokúsiť sa popísať funkciu a postavenie obrazového spravodaja, pochopiť systém práce, postupy a rozhodovacie procesy. Okrem toho zisťuje pomerné zastúpenie žien a mužov v rámci vybraných redakcií obrazového spravodajstva pomocou zberu dát, a to kvantitatívnym výskumom. Naším cieľom je však priblížiť sa k vlastnému sebapoňatiu obrazových novinárov, zistiť postavenie žien/mužov z pohľadu genderu a moci, nielen podať strohý zoznam dát vychádzajúcich z kvantitatívnych analýz. Z tohto dôvodu je kvalitatívny výskum pomocou...
Občanský fotožurnalismus a videožurnalismus na českých zpravodajských webech
Vilímová, Tereza ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zabývá občanskou fotožurnalistikou a videožurnalistikou v českém mediálním prostředí. Zaměřuje se na výskyt amatérských fotografií a videí na vybraných zpravodajských serverech a také na proces, kterým prochází amatérský obsah při publikování zpráv. Současně se zaměřuje na postoje mediálních profesionálů k občanské fotožurnalistice a videožurnalistice. Občanská žurnalistika je často ukotvena pohledem občanských žurnalistů, diplomová práce přináší pohled z druhé strany, ze strany mediálních profesionálů. V práci je využita kombinace kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu. Nejdříve byla provedena kvantitativní obsahová analýza, poté byly vedeny polostrukturované rozhovory s mediálními profesionály z vybraných zpravodajských webů. Z výsledků šetření vyplynulo, že občanský fotožurnalismus a videožurnalismus je na zpravodajských webech využíván spíše okrajově. Mediální profesionálové jej většinou hodnotí kladně a za určitých podmínek jej považují za příspěvek ke zpravodajskému toku. Nejedná se podle nich ale o jev, bez kterého by se zpravodajství neobešlo.
Mýtus krásy v televizní reklamě
Chrtková, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce si klade za cíl odhalit, jakých podob nabývá mýtus ženské krásy v televizních reklamách. Staví na teorii moderního mýtu R. Barthese a teorii sociální konstrukce reality P. Bergera a T. Luckmanna. Mýtus ženské krásy je vnímán jako sociální konstrukt reprodukovaný médii. Práce zachycuje vývoj mýtu krásy a jeho současnou podobu, především pak názory americké feministky N. Wolfové a francouzského filozofa G. Lipovetskyho. Na základě teoretických poznatků sémiotiky, přístupu F. de Saussura, CH. S. Peirce, L. Hjelmsleva a především mytologie R. Barthese, rozkrývá práce, pomocí metody sémiotické analýzy, každodenní mýty ženské krásy reprodukované televizními reklamami s cílem zachytit jejich podobu ve třech kategoriích televizních reklam. Kategorie "krása jako cíl" zohledňuje reklamy na kosmetické přípravky konstruující ideál ženské krásy, kategorie "krása jako předpoklad" obsahuje takové spoty, ve kterých vystupují modelky, u nichž předpokládáme, že v reklamě zastupují již vytvořený ideál krásy. Kategorie krása jako prostředek si všímá reklam, ve kterých hraje krása hlavní roli a upoutá pozornost na první pohled.
Reklama ve školních učebnicích aneb nový mediatyp?
Mikulka, Jan ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce na téma Reklama ve školních učebnicích aneb nový mediatyp? se zabývá dosud nezmapovanou oblastí učebnic pro základní a střední školy a odborná učiliště. Cílem práce je analýza reklamního prostředí školních učebnic a mediálních obsahů, které se v nich vyskytují. Práce si zároveň klade za cíl odpovědět na otázku, zdali jsou reklamní sdělení v učebnicích v souladu se zákonem o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělání (tzv. školský zákon). Práce se věnuje oblasti mediálního trhu, která nepodléhá dostatečné regulaci ze strany zákonů České republiky. Nastíněny jsou i právní regulace ochrany proti reklamě směrem na děti z jiných zemí. Součástí práce je také vyjádření zástupců jednotlivých nakladatelství školních učebnic a zaměstnankyně Ministerstva školství a jejich pohled na problematiku reklamního diskurzu ve školním prostředí. Součástí výzkumu je deskriptivní analýza nalezených reklamních sdělení ve školních učebnicích, práce dále zkoumá charakter těchto sdělení a jaký je jejich vztah k vzdělávacímu obsahu učebnic. Práce se také zabývá schvalovací doložkou Ministerstva školství, která je udělována učebnicím, které jsou zpracovány v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 228 záznamů.   začátekpředchozí219 - 228  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.