Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociálně pedagogické systémy podpory cizinců žijících v České republice
Kinghamová, Karin ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce Sociálně-pedagogické systémy podpory cizinců žijících v České republice se zabývá tématem integrace cizinců v ČR. Zkoumá, jakými integračními nástroji disponuje ČR na státní i nestátní úrovni. Zaměřuje se na osobní zkušenosti cizinců s integračními službami poskytovanými neziskovými organizacemi v Praze a na základě těchto zkušeností práce analyzuje, zda nabídka služeb uspokojuje poptávku. Teoretická část se zabývá integrací obecně a současnou imigrační situací v ČR. Popisuje právo vztahující se k cizincům žijícím na území ČR. Zahrnuje také oblast státních integračních aktivit a nestátní sféru, která pracuje s migranty. Empirická část diplomové práce obsahuje kvalitativní výzkum, jehož hlavní výzkumnou otázkou je, zda nabídka integračních služeb neziskových organizací pokrývá poptávku cizinců. Výzkum je založen na polo strukturovaných rozhovorech s cizinci-klienty neziskových organizací a s pracovníky neziskových organizací. Výstupem diplomové práce jsou doporučení pro neziskové organizace, které pracují s migranty. Tato doporučení mají být nápomocné ke zvýšení efektivity v práci s migranty.
Realizace akreditovaného studijního programu v praxi školy (na příkladu učitelství AJ)
Pírková, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Předložená práce zkoumá proces realizace akreditovaného studijního oboru v praxi vysoké školy. Teoretická část přináší stručný exkurz do historie vzdělávání budoucích učitelů, který poukazuje na nelehkou cestu hledání vhodného modelu vzdělávání budoucích učitelů. Proces formování vzdělávání budoucích učitelů se vyznačoval neustálými změnami, které nebyly vždy pořádně promyšlené, což se bohužel promítá i do současnosti. V současné době je vzdělávací politika do značné míry ovlivňována evropskou vzdělávací politikou, která se snaží vzdělávání v rámci zemí Evropské unie sjednotit. Jedním ze sjednocujících prvků je proces akreditace, který by měl zkvalitnit nabízené studijní programy. Otázce, zda právě zmiňovaný proces standardizace vede ke zkvalitnění vzdělávání budoucích učitelů, jsem se věnovala v praktické části. V rámci polo-strukturovaných rozhovorů jsem zjišťovala, jak probíhá vlastní převod Akreditační komisí schváleného studijního programu do praxe školy, a ze získaných informací jsem učinila závěr, že akreditační žádost dává školám určitou kostru, ale vlastní realizace do značné míry závisí na síle vedení katedry a způsobu fungování jednotlivých členů katedry. Rozhovory se zaměstnanci kateder také poukázali na fakt, že česká vzdělávací politika ještě stále klade důraz na byrokracii.
Analýza záškoláctví v regionu Ústí nad Labem z hlediska sociálně pedagogického
Mitscherlingová, Věra ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice záškoláctví u žáků základních škol v regionu Ústí nad Labem z hlediska sociálně pedagogického. Teoretickou část práce tvoří osm kapitol. V úvodu jsou uvedeny definice sociální pedagogiky, školy, povinné školní docházky a záškoláctví. Poté je popsáno dělení, příčiny a faktory ovlivňující záškoláctví. Práce se dále zabývá školním prostředím, rodinným prostředím, vrstevnickými skupinami, oblastí prevence a způsoby řešení záškoláctví. V praktické části práce jsou uvedeny kazuistiky deseti rodin s dětmi, u kterých bylo záškoláctví řešeno. Analýza kazuistik byla zaměřena na zjištění faktorů v rodině na záškoláctví, obvyklý způsob řešení záškoláctví v Ústí nad Labem, úspěšnost intervencí a současný stav. Následně bylo vypracováno doporučení pro praxi.
Aktuální otázky vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích
Plassová, Tereza ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích. Hlavním cílem diplomové práce je podat zprávu o současném stavu a tendencích dalšího směřování vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích. Teoretická část se věnuje vymezení složek podílejících se na procesu vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích, možnými postoji organizací ke vzdělávání svých zaměstnanců, supervizi, jako jedné z forem dalšího vzdělávání, legislativě související s tématem vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích a realizovaným projektům na podporu vzdělávání těchto pracovníků. Empirická část je věnována analýze dokumentů, na základě které je zjišťováno, zda v souvislosti se zaváděním Standardů kvality sociálních služeb a novelou zákona o sociálních službách došlo v rámci sledovaného období ke změnám v oblasti vzdělávání pracovníků v sociálních službách na území Královéhradeckého kraje. Dále empirická část zahrnuje vyhodnocení kvantitativního výzkumu. Jedná se o výzkumnou sondu s využitím metody škálovacího dotazníku. Dotazník byl distribuován účastníkům kurzů dalšího vzdělávání k zhodnocení souvislosti mezi jejich vzdělávacími potřebami, tematickým zaměřením kurzů a způsobem realizace kurzů dalšího vzdělávání. Klíčová slova Pracovník v sociálních službách, sociální pracovník, další...
Vliv tištěných médií a školy na sebepojetí dospívajících dívek
Zineckerová, Lenka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá působením dívčích časopisů a školy na sebepojetí dospívajících dívek. Cílem teoretické části je přehledné shrnutí odborných poznatků týkajících se období dospívání, utváření osobní identity a sebepojetí, které se právě v adolescenci dostává do popředí zájmu, nejvýrazněji v souvislosti s jeho tělesnou složkou. Návazně řeší možné poruchy, které se mohou u dospívajících dívek rozvinout v důsledku chybného sebepojetí. Dále se zabývá vlivem médií, důraz klade na média tištěná, zejména na dívčí časopisy, a uvažuje o účincích, které mohou časopisy mít na jednotlivé složky sebepojetí dospívajících dívek. Jako dalšího významného činitele v utváření sebepojetí reflektuje školu a popisuje její možné vlivy na studenty v procesu vzdělávání. Empirická část práce si klade za cíl prozkoumat, ve kterých oblastech ovlivňují dívčí časopisy sebepojetí a jednání dospívajících dívek nejčastěji a zda škola reflektuje dívčí časopisy ve výuce. K získání potřebných dat byl uskutečněn experiment s šedesáti respondentkami, které byly instruovány ohodnotit jednotlivé partie svého těla před a po expozici fotografie z časopisu, která zachycuje módní ideál ženského těla. Dále byly provedeny řízené rozhovory s šesti respondentkami, které měly za cíl odhalit postoje dívek vůči dívčím časopisům. Z...
Diagnostická kompetence učitele
Petříková, Lucie ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce řeší téma diagnostické kompetence učitele jakožto jednu z učitelových kompetencí, zabývá se základní terminologií, uvádí inspirující model efektivního použití diagnostické kompetence a stanovuje specifické situace ve výchovně- vzdělávacím procesu, které jsou hodny diagnostické pozornosti. Ke zpracování tématu byla použita především tematicky zvolená literatura, ze které jsem čerpala informace a na jejich základě vyvozovala závěry. V této bakalářské práci jsem se zabývala základními otázkami pro koncept diagnostické kompetence učitele a zaměřila se na tento doposud nepříliš zpracovaný pojem a na jeho význam, důležitost. Přínosem této bakalářské práce je právě zaměření na tento termín, který se jeví jako doposud ne úplně zpracovaný, uchopený, definovaný. Klíčová slova: pedagogicko-psychologická diagnostika, kompetence, učitel, úkolová situace, procesualita, evidence nedostatků, analýza chybného výkonu.
Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci
Nikodem, Michal ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci" pojednává o osobnosti začínajícího učitele, uvádí nejčastější problémy v jeho práci a snaží se nalézt podněty pro zlepšení jeho situace. Analyzuje přitom vybrané složky jeho osobnosti, kterým nebývá, především v rámci přípravy budoucích pedagogů, věnována dostatečná pozornost a u kterých nebývají nastíněny důležité souvislosti. Zaměřuje se především na profesní kompetence učitele, ve vztahu ke klíčovým kompetencím žáka i v jiných kontextech. Zabývá se také rolí začínajícího učitele v kontextu transformace českého školství a v souvislosti s Lisabonským procesem. Probíhá zde i analýza klíčových dokumentů. Velká pozornost je věnována i zamyšlení nad jednotlivými problematickými oblastmi v práci začínajícího učitele. V této souvislosti se autor blíže zaměřil na oblast autority a stylů výchovy. Velká pozornost je v této práci také věnována specifické a nelehké situaci začínajícího učitele na prvním stupni základní školy. Autor práce čerpal poznatky a podněty kromě odborné literatury také z výzkumné sondy, která měla formu rozhovorů, dotazníků a pozorování. V závěru jsou zformulována doporučení pro zlepšení situace začínajících pedagogů i s ohledem na analýzu současné vysokoškolské přípravy budoucích...
Proměny motivace k učitelské profesi v průběhu učitelské kariery
Stojaspalová, Kamila ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Kamila Stojaspalová, Proměny motivace k učitelské profesi v průběhu učitelské kariéry Anotace: Mladý pedagog vstupuje s očekáváním na první pracovní pozici a to často není naplněno. Usilování o naplnění stanoveného cíle je znepříjemňováno, až dochází k demotivaci, útlumu v pracovním tempu a prvotní nadšení mizí. Popsaný jev je bohužel celkem častým odrazem reality. Práce se z teoretického hlediska zabývá proměnnými, které ovlivňují motivaci či demotivaci pedagoga při výkonu pedagogické profese. Jaké proměnné vstupují a skrze jaké proměnné můžeme do motivačního procesu vstoupit. Zaměřena je na učitele základních škol. Na jejich teoretickou a praktickou připravenost. Práce se zabývá situací v České republice a tedy i místním systémem vzdělávání a podpory pedagogů. Abstract: The young teacher enters with expectations for the first job is often not fulfilled. Striving to fulfill the stated objective is znepříjemňováno until there is a lack of motivation, attenuation in the pace of work and the initial enthusiasm fades. Described phenomenon is not altogether common reflection of reality. Text from a theoretical perspective focuses on the factors that affect motivation / disincentives teacher in the exercise of their profession . The focus is on primary school teachers. On their theoretical and practical...
Praktická zkušenost jako prostředek k volbě vhodného studijního oboru
Peychlová, Štěpánka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na rozhodování studentů středních škol zvažujících studium na vysoké škole, o svém dalším směřování. Důraz je zde kladen na praktickou zkušenost jakožto na specifickou součást kariérního poradenství. Cílem práce je prozkoumat roli této praktické zkušenosti v rámci rozhodovacího procesu studentů o vlastním kariérním směřování. Za tímto účelem práce nabízí teoretickou základnu dané problematiky, empirická část pak přináší popis projektu (jehož cílem bylo zprostředkování studentům praktické zkušenosti s oborem, o kterém uvažují). Na projekt navazuje výzkumná sonda zkoumající danou problematiku prostřednictvím případových studií tří studentů, kteří se projektu zúčastnili. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Domácí příprava žáků
Kubátová, Stanislava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy žáků na základní škole. Cílem práce je zjištění postoje respondentů - žáků, rodičů a učitelů - k problematice domácích úkolů. V teoretické části diplomové práce se zabýváme spoluprací rodiny a školy, především zapojováním rodičů do této problematiky Dále se věnujeme domácí přípravě jako organizační formě výuky, typům a formám domácích úkolů. V empirické části se zabýváme postoji učitelů, rodičů a dětí k domácím úkolům. Hlavními oblastmi výzkumu jsou důležitost, typy, formy, individualizace, hodnocení a nesplnění domácích úkolů. Dále se zajímáme o postoje k domácím úkolům na prvním a druhém stupni základní školy. Výzkum je koncipován jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu rodičů a dětí, v kvantitativní části z pohledu učitelů. K výzkumu, který má podobu smíšeného designu, je zde použita forma dotazníků a forma polostrukturovaného interview.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.